Κοινωνία

Με click away οι αγορές στις γιορτές -Αναλυτικά η διαδικασία, τι ισχύει για τις επιστροφές προϊόντων

Νέα δεδομένα ισχύουν πλέον στο λιανεμπόριο, αφού σε ισχύ βρίσκεται η νέα μέθοδος πραγματοποίησης των αγορών «click away» που ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση προκειμένου να αποφορτιστούν οι ταχυμεταφορείς από τον τεράστιο όγκο των παραγγελιών εν μέσω lockdown.

Η φετινή εορταστική περίοδος αναμένεται διαφορετική λόγω της έξαρσης της πανδημίας του κορωνοϊού και ήδη καταστήματα και καταναλωτές προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα που επιβάλει η υγειονομική κρίση. Σημειώνεται ότι εκτός από το click away που θα βρίσκεται σε ισχύ τουλάχιστον μέχρι τις 7 Ιανουαρίου στο λιανεμπόριο, τα εμπορικά κέντρα εφαρμόζουν την μέθοδο του drive through με την παράδοση των παραγγελιών στον πελάτη -ο οποίος θα βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητό του- σε εξωτερικό χώρο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μέσω click away οι παραγγελίες μέσα στις γιορτές


Στο click away η προαγορά του προϊόντος, δηλαδή η ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία είναι υποχρεωτική, ενώ η παραλαβή γίνεται από ένα και μόνο άτομο. Για την παραλαβή ο πελάτης πρέπει να έχει έγγραφο αποδεικτικό της αγοράς από την επιχείρηση μέσω e-mail και να αναφέρει την επωνυμία, τη διεύθυνση και το ΑΦΜ της επιχείρησης, καθώς και την ακριβή ώρα παραλαβής. Ταυτόχρονα απαιτείται και αποστολή sms στο 13033 με τον κωδικό 2.

Η παραλαβή γίνεται από την είσοδο του καταστήματος, δηλαδή ο πελάτης δεν εισέρχεται στο κατάστημα και η πληρωμή γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και με POS. Μεταξύ των πελατών πρέπει να υπάρχει απόσταση τουλάχιστον 2 μέτρα, ενώ στην ουρά μπορούν να βρίσκονται μέχρι 9 άτομα. Η παραλαβή από τα καταστήματα δεν επιτρέπεται στην περίπτωση καταστημάτων που βρίσκονται μέσα σε κλειστά εμπορικά κέντρα ή που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος». Όσον αφορά τις μετακινήσεις, για παραλαβή παραγγελίας επιτρέπεται η μετακίνηση εντός της ίδιας περιφέρειας.

Όπως δήλωσε χθες ο γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης η μέθοδος του «click away» ήρθε για να μείνει.

Click away και κούριερ: Τι ισχύει για τις επιστροφές προϊόντων


Προκειμένου να ξεπεραστούν προβλήματα που καταγράφηκαν, το υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε ειδική οδηγία για τις παραδόσεις των προϊόντων εκτός καταστήματος και τις αλλαγές, καθώς δεν επιτρέπεται η δοκιμή υποδημάτων ή και ρούχων. Η οδηγία απαντά στο ερώτημα «ποια δικαιώματα έχω σε περίπτωση που το προϊόν που αγόρασα με τη μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος, δεν μου ταιριάζει και θέλω να το επιστρέψω».

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης ισχύει το εξής:


«Εφόσον διενεργήσατε αγορά μέσω οργανωμένου ηλεκτρονικού καταστήματος και η σύμβαση συνήφθη από απόσταση με αποκλειστική χρήση ενός ή περισσότερων μέσων επικοινωνίας από απόσταση, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το τηλέφωνο, η τηλεομοιοτυπία ή το διαδίκτυο, μέχρι και τη στιγμή σύναψης της σύμβασης, τότε έχετε το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης εντός 14 ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, ανεξαρτήτως του τρόπου παραλαβής του (με courier ή αυτοπροσώπως) και χωρίς άλλη επιβάρυνση, εκτός από το άμεσο κόστος επιστροφής των αγαθών, εκτός εάν ο προμηθευτής έχει συμφωνήσει να επιβαρυνθεί ο ίδιος με το εν λόγω κόστος ή εάν ο προμηθευτής έχει παραλείψει να ενημερώσει τον καταναλωτή ότι ο καταναλωτής οφείλει να επιβαρυνθεί με αυτό».
 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ