κατάληψη
Κοινωνία

Ευθεία αντιπαράθεση μαθητών με υπουργείο Παιδείας για τις καταλήψεις

Αύριο στις 4.μ.μ οι μαθητές θα συναντηθούν στη Γκράβα, προκειμένου να λάβουν τις αποφάσεις τους, καθώς θεωρούν εκβιαστική την απόφαση του υπουργείου να παίρνουν απουσίες όσοι συμμετέχουν στις καταλήψεις. Το μέτρο αυτό έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα, απαντά το υπουργείο Παιδείας

Λάδι στη φωτιά φαίνεται ότι έριξε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, για τις απουσίες των μαθητών, που λαμβάνουν μέρος στις καταλήψεις. Μετά από αυτό, οι μαθητές σε εκατοντάδες σχολεία αποφασίζουν, να συνεχίσουν τις καταλήψεις, ενώ αύριο Σάββατο 3 του μήνα το Συντονιστικό καλεί τους μαθητές στην ανοιχτή συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής στο προαύλιο της Γκράβας στα Πατήσια στις 4 μ. μ. Η εικόνα σχετικά με τον αριθμό των καταλήψεων θα ξεκαθαρίσει τη Δευτέρα, μετά και την αυριανή συνεδρίαση των μαθητών, ενώ αυτή τη στιγμή, τα στοιχεία δείχνουν, ότι τελούν υπό κατάληψη 680 σχολεία εκ των οποίων τα 320 στην Αττική. Οι μαθητές δηλώνουν ότι το υπουργείο με την «εκβιαστική του στάση τους πείσμωσε» και ότι θα συνεχίσουν τις καταλήψεις, ενώ ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να μην δεχτούν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χαρακτηριστική περίπτωση των προθέσεων των μαθητών, αποτελεί η Γενική Συνέλευση του 1ου Π. Πλάκας –Γεννάδειο-, όπου οι μαθητές είχαν αποφασίσει να σταματήσουν σήμερα την κατάληψη αλλά τελικά θα συνεχίσουν όπως ανακοίνωσαν αφού όπως λένε «το υπουργείο φρόντισε με την εκβιαστική του στάση να μας πεισμώσει και να κάνει πολλά εν αρχή αρνητικά άτομα να ψηφίσουν ναι. Έτσι λοιπόν, την Παρασκευή 2/10 τα 3⁄4 ψήφισαν ναι στον αγώνα και την κατάληψη ξανά». Οπως αναφέρουν οι μαθητές σε σχετική επιστολή τους «αποτελεί γεγονός ότι βρισκόμαστε εδώ και 8 μήνες υπό τον αυξανόμενο κίνδυνο του κορονοϊού, και το ελληνικό κράτος δεν έχει κάνει τίποτα αποτελεσματικό για να μας προστατέψει.

Η κυβέρνηση μας ‘’εξοπλίζει’’ με μάσκες- αλεξίπτωτα και περιμένει πως έτσι θα παραμείνουμε ασφαλείς ενώ στο σχολείο μας υπάρχουν τμήματα των 27 παιδιών σε αίθουσες που προορίζονται για 15. Είμαστε ένα σχολείο δύο ορόφων το οποίο το καθαρίζει μόνο μία καθαρίστρια η οποία ταλαιπωρείται αφάνταστα έχοντας να αντιμετωπίσει μόνη της τέτοιο έργο. H κυβέρνηση και τα μίντια αποκαλούν όλα τα αιτήματα μας "κόστος" και προσπαθούν να πετάξουν κάθε έκφραση διαμαρτυρίας μας στη στοίβα με τους παλαβούς και τους αρνητές της μάσκας. Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που το κράτος μας έχει κλείσει σε σχολεία-παγίδες θανάτου, ενώ την ίδια στιγμή νομοθετεί σε καιρούς καραντίνας περνώντας νέα μέτρα τα οποία κάνουν τη σχολική ζωή ακόμα πιο δύσκολη, όπως η Τράπεζα Θεμάτων, βάση του δέκα, η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και της κοινωνιολογίας. Για τους παραπάνω λόγους βάζουμε λουκέτο στο σχολείο μας μέχρι να σημειωθεί η πρέπουσα πρόοδος στα όσα διεκδικούμε».

Η θέση του υπουργείου Παιδείας

Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Παιδείας, κρίνει ότι τα μέτρα κατά των καταλήψεων έχουν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Οπως τόνισε και η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη «ο διάλογος πρέπει να γίνεται με ανοιχτά σχολεία. Το παιδί το οποίο είναι στην κατάληψη είναι ένα παιδί που δεν συμμετέχει στη μαθησιακή διαδικασία ή δεν θέλει να γίνει η μαθησιακή διαδικασία. Αυτό είναι το ζήτημα μέχρι τώρα. Όλα τα μέτρα του υπουργείου Παιδείας ή ο τρόπος αντιμετώπισης των καταλήψεων ήταν τρόπος παιδαγωγικός. Ζητήσαμε από τους διευθυντές εκπαίδευσης, τους διευθυντές σχολείων να μιλήσουν με τα παιδιά, σε πολλές περιπτώσεις παρενέβησαν και δήμαρχοι και αυτοδιοικητικοί, έτσι ώστε να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι αιτήματα τα οποία έχουν θέσει περί των ωρών, περί των ελλείψεων, περί του προσωπικού καθαρισμού είναι αιτήματα τα οποία συζητάμε και εξηγούμε, αλλά ουσιαστικά ο διάλογος θα πρέπει να συνεχίσει και με ανοιχτά σχολεία. Είναι δίκαιο για όλους. Από εκεί και πέρα το υπουργείο Παιδείας έπρεπε να διασφαλίσει πρόσβαση στην εκπαίδευση και τα παιδιά τα οποία δεν το επιθυμούν αυτή τη στιγμή, είναι μια πλειοψηφία που δεν συμμετέχει στην κατάληψη, πρέπει όμως να μην χάνει και τις ώρες της» ανέφερε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα μέτρα αναπλήρωσης των χαμένων ωρών

Για την αναπλήρωση ωρών μαθημάτων σε αργίες και τους μαθητές που δεν θέλουν να συμμετέχουν στην κατάληψη και παρ’ όλα αυτά υποχρεούνται να παρακολουθήσουν μάθημα στις αργίες, η κυρία Ζαχαράκη, δήλωσε ότι: «το σχολείο λειτουργεί εν συνόλω και το μέτρο αναπλήρωσης θα έρθει να συμπληρώσει κενά τα οποία είναι σημαντικά για όλους, είτε με την τηλεκπαίδευση - γιατί εδώ μιλάμε και για πράξεις που μπορεί να μην ισχύουν γιατί μπορεί να λήξουν οι καταλήψεις. Άρα αυτό είναι ένα μέτρο το οποίο λαμβάνεται για να καλύψουμε τα παιδιά, αλλά μπορεί να είναι και ένα μέτρο που εντέλει μπορεί να μη χρειαστεί γιατί κάποια σχολεία ήδη λύνουν την κατάληψη. Από την άλλη, τα μέτρα μπορούν και εφαρμόζονται για όλους. Άρα, ναι στην κάλυψη ωρών γιατί πρέπει να καλυφθούν μεγάλα κενά τα οποία έχουν προκληθεί κι από πέρυσι κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβουμε όλοι υπόψη.

Ότι ήδη από πέρυσι τον Μάρτιο που έκλεισαν τα σχολεία μέχρι τον Μάιο και τον Ιούνιο που ξανάνοιξαν για τη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια σταδιακά, έχουμε κάποια πράγματα τα οποία πρέπει να καλύψουμε. Ήδη στείλαμε οδηγίες στα σχολεία πώς πρέπει να το κάνουμε αυτό και αυτή τη στιγμή χάνεται πολύτιμος χρόνος. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και παιδιά που προετοιμάζονται για την Γ’ Λυκείου και οφείλει το ελληνικό δημόσιο σχολείο να προασπίσει το δικαίωμα αυτών των παιδιών στην κάλυψη της ύλης».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...
Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...