Νέα απάτη κυκλοφορεί τις τελευταίες μέρες στο διάσημο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, που έχει στόχο να εξαπατήσει τους χρήστες.
Ο νέος «διαγωνισμός» χαρίζει Samsung S9. Ο σκοπός του είναι ένας να εξαπατήσει τους ανυποψίαστους χρήστες και να τους γράψουν σε υπηρεσίες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) με υψηλές χρεώσεις (περίπου 25€ το μήνα)
Παλιότερα υπήρχαν διαγωνισμοί με κουπόνια 800€ για ελληνικά σούπερμάρκετ.
Η παραπάνω ανάρτηση κοινοποιείται σε ομάδες του facebook και αν κάποιος ανυποψίαστος χρήστης ακολουθήσει τις οδηγίες θα βρεθεί στην παρακάτω σελίδα όπου με μικρά γράμματα αναγράφεται:
“Οι αναφερόμενες εμπορικές επωνυμίες δεν σχετίζονται με το διαγωνιστικό παιχνίδι διεκδίκησης επάθλου. 6,24€ ανά βδομάδα, συν τυχόν τέλη κινητής. Τα έπαθλα προσφέρει η διοργανώτρια εταιρεία.”
Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο με τους ψεύτικους διαγωνισμούς είναι πολύ συχνό. Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται ονόματα μεγάλων εταιριών ή υπόσχονται ακριβά δώρα, με μόνο σκοπό να εξαπατήσουν του χρήστες.Μάλιστα όταν η «απάτη» γίνει γνωστή, οι επιτήδειοι αλλάζουν “σύστημα” και βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους εξαπάτησης.
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με παλιότερο Δελτίο τύπου (τότε είχαμε τα κουπόνια από τα σούπερ μάρκετς) παρακαλούσε τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην περίπτωση που διαπιστώσουν τέτοιου είδους μηνύματα στο διαδίκτυο, για την αποφυγή πιθανής οικονομικής εξαπάτησης τους.
Επισημαίνει ότι αυτά τα μηνύματα έχουν ως στόχο να πείσουν, με απατηλό τρόπο («ψάρεμα»), τους ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου να αποστείλουν προσωπικά τους δεδομένα (όπως τηλεφωνικούς αριθμούς), τα οποία αξιοποιούν οι δράστες για να τους ζημιώσουν οικονομικά.
Επιπλέον συστήνει και προτρέπει τους χρήστες του διαδικτύου ότι:
“Δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα, να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονοµικά δεδοµένα, η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο και η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα).