Πολλές απορίες εκφράζουν ξένοι ειδικοί για την Πολεμική μας Αεροπορία και την κοσμογονία που λαμβάνει χώρα με τα νέα αεροσκάφη Rafale F-16V και μελλοντικά τα F-35 Block-4, θέτοντας ουσιασδτικά το ερώτημα γιατί δεν διαθέτουμε ακόμη αεροσκάφη εναερίου ανεφοδιασμού.
“Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία δεν έχει αεροσκάφος εναερίου ανεφοδιασμού, όποτε οι μοίρες των μαχητικών της χρειάζονται υποστήριξη ανεφοδιασμού στον αέρα. Έτσι, ο βασικός σύμμαχος της Ελλάδας, οι ΗΠΑ παρέχουν εναέρια τάνκερ.
Κατά τη διάρκεια του ΙΝΙΟΧΟΥ-24, οι ΗΠΑ ανέπτυξαν 3 KC-135R/T στην Αθήνα για να παρέχουν υποστήριξη εναέριου ανεφοδιασμού στους συμμετέχοντες της άσκησης”, αναφέρει ξένος αμυντικός ειδικός.
Το δόγμα ενιαίου αμυντικού χώρου με την Κύπρο και πιθανές επιχειρήσεις στο Αιγαίο
Εδώ γεννάται το ερώτημα, γιατί η χώρα μας δεν αποφασίζει την αγορά μεταχειρισμένων αεροσκαφών εναερίου ανεφοδιασμού KC-135, από αυτά που ήδη μας προσφέρουν οι ΗΠΑ, για να καλύψουμε τις επιχειρησιακές μας ανάγκες;
Το KC-135 Stratotanker, έχει σχεδιαστεί για εναέριο ανεφοδιασμό και είναι στην ουσία ένα «ιπτάμενο βενζινάδικο» που μπορεί να μεταφέρει έως και 90,718 κιλά καυσίμου.
Αυτή η ικανότητα είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα, η οποία βρίσκεται σε στρατηγική θέση στο σταυροδρόμι Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής.
Επίσης είναι γνωστό ότι σε οποιαδήποτε πιθανή κρίση στην Κύπρο ( στα πλαίσια του ενιαίου δόγματος) αλλά και σε πιθανή αεροπορική εμπλοκή στο Αιγαίο, ή στην Ανατολική Μεσόγειο, η παρουσία αυτών των ειδικών αεροσκαφών θα είναι τρομερά κρίσιμη για την Πολεμική Αεροπορία μας.
Η παρουσία και παραμονή στον αέρα των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών, θα κρίνει σε πολύ μεγάλο ποσοστό τις οποιασδήποτε πολεμικές επιχειρήσεις με την Τουρκία, όποτε και αν λάβουν αυτές χώρα.
Ελπίζουμε να ακούσουμε σύντομα καλά νέα σε αυτό το κομμάτι αφού είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό για την αποτελεσματική δράση των πιλότων μας, σε οποιαδήποτε πιθανή ελληνοτουρκική κρίση.
Τα νέα αεροδρόμια και ο χάρτης των δυνάμεων
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η Αεροπορία Στρατού θα χρησιμοποιήσει τα προκεχωρημένα αεροδρόμια της Χρυσούπολης στην Καβάλα και του Ηρακλείου για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη τύπου Patroller.
Τα επιθετικά ελικόπτερα Apache θα επιχειρούν από την Αεροπορική Βάση Λάρισας, ελέγχοντας έτσι το κεντρικό Αιγαίο, ενώ από Αλεξάνδρεια Ημαθίας και Πάχη Μεγάρων θα επιχειρούν τα 35 ελικόπτερα Blackhawk ( που θα παραλάβουμε από ΗΠΑ), ενώ τα μεταγωγικά ελικόπτερα Chinook θα επιχειρούν από τα Μέγαρα.
Τα ελικόπτερα Apache (A και D) θα παραμείνουν στην 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας, αφού η βάση τους στο Στεφανοβίκειο έχει σοβαρό θέμα μετά τις πρόσφατες πλημμύρες της Θεσσαλίας.
Πρόκειται για μια κοσμογονία στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, οι οποίες επιζητούν τον έλεγχο του Αιγαίου με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, καθώς και την αποτελεσματικότερη χρήση των ελικοπτέρων, σε όλα τα δύσκολα σενάρια που μπορεί να μας βάλει το καθεστώς Ερντογάν, από εδώ και στο εξής.