Ένα ακόμη ελικόπτερο NH90 προσγειώθηκε στα Μέγαρα, ακολουθώντας την νέα τροποποιημένη σύμβαση του ΓΕΣ για την προμήθεια 20 ελικοπτέρων αυτού του τύπου για την Αεροπορία Στρατού, αναφέρουν δημοσιογραφικές πηγές.
Μιλάμε φυσικά για το 16ο ελικόπτερο που προσγειώθηκε εχθές στο αεροδρόμιο Μεγάρων από την μητρική εταιρεία στην Γαλλία.
Το ελικόπτερο θα ανήκει πλέον σε ένα από τα τάγματα Ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού που υπάγεται στο 2ο Συγκρότημα Αεροπορίας Στρατού (2ο ΣΥΑΣ).
Αυτό που αναμένουμε εδώ και μεγάλο διάστημα είναι μια συμφωνία “Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS), η οποία είναι απαραίτητη για την Αεροπορία Στρατού και αυτού του τύπου τα ελικόπτερα, που τόσο πολύ είχαν προκαλέσει εδώ και χρόνια πολλά προβλήματα που αναζητούσαν λύση, εφόσον η αρχική σύμβαση δεν έδινε τις ενδεικνυόμενες λύσεις.
Ποια είναι η προϊστορία με τα ελικόπτερα NH90
Το ΚΥΣΕΑ είχε εγκρίνει στις 28 Ιουλίου 2000 την υλοποίηση προγράμματος «για την προμήθεια 36 μέσων μεταφορικών και υγειονομικών ελικοπτέρων μαζί με 6 έως 12 ελικόπτερα ειδικών επιχειρήσεων» προκειμένου να καλυφθεί η επιχειρησιακή απαίτηση του ΓΕΣ για «δυνατότητα αερομεταφοράς 1.300 ανδρών, σε μία διαδρομή, από μικτό στόλο CH-47D Chinook και μεταφορικών ελικοπτέρων νέας γενιάς».
Στις 29 Αυγούστου 2003 ανατέθηκε σύμβαση αξίας 657.523.069 € στην κοινοπραξία NH Industries για την προμήθεια 20 Ε/Π ΝΗ90, εκ των οποίων 16 μεταφορικά και 4 διαμόρφωσης ειδικών επιχειρήσεων, μαζί με 4 υγειονομικές συλλογές, εξοπλισμό συντήρησης και ανταλλακτικά αρχικής υποστήριξης, με δικαίωμα προαίρεσης για 14 επιπλέον Ε/Π (12 μεταφορικά και 2 ειδικών επιχειρήσεων).
Στην διαμόρφωση ειδικών επιχειρήσεων του ΕΣ, το NH-90 ενσωματώνει ραντάρ καιρού, ολοκληρωμένο σύστημα νυχτερινής όρασης και πτήσης (FLIR και προβολικά επί κάσκας), σύστημα προειδοποίησης προσέγγισης εμποδίων και βαρούλκο διασώσεως για ανύψωση φορτίου 270 κιλών.
Τα προβλήματα στις παραδόσεις
Αν και οι παραδόσεις των ελικοπτέρων έπρεπε να ξεκινήσουν με 7 μονάδες το 2006 για να ακολουθήσουν 5 το 2007, 6 το 2008 και τα τελευταία 2 το πρώτο εξάμηνο του 2009, οκτώ χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης (2002) ο ελληνικός στρατός δεν διέθετε κανένα από αυτά σε υπηρεσία.
Αιτία ήταν οι τεχνικές παρατηρήσεις που έφτασαν τις 200 και σε αυτές περιλαμβάνεται η ενσωμάτωση φιλτροδιαχωριστών άμμου, η τοποθέτηση όμως των οποίων σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία θα επιβαρυνόταν ο πελάτης, αλλά όλα αυτά λύθηκαν με νέα τροποιημένη σύμβαση με την εταιρεία.
Θα αναβαθμιστεί η αεροπορία του ελληνικού Στρατού με την αγορά 35 ελικοπτέρων Black Hawk
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ εδώ και μεγάλο διάστημα έχει αποφασίσει την έγκριση πώλησης στην Ελλάδα 35 ελικοπτέρων «Black hawk», τα οποία η Ελλάδα περίμενε πολύ καιρό.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αγγίζει τα 1,9 δισ. δολάρια και όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, θα αντικαταστήσει τα ελικόπτερα που διαθέτει ο ελληνικός στρατός και θα βελτιώσει κατά πολύ τις επιχειρησιακές δυνατότητες του στρατού.
Για τις ΗΠΑ, κάτι τέτοιο είναι προς το συμφέρον ασφαλείας των ΗΠΑ δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι ένας βασικός νατοϊκός σύμμαχος και παίζει σημαντικό ρόλο στην σταθερότητα και στην προώθηση της ειρήνης και της ευημερίας σε όλη την περιοχή.
Δυνατότητες του ελικοπτέρου:
Το Black Hawk είναι ένα ελικόπτερο που οι Αμερικανοί το έχουν εξελίξει μέσα από την αποκληθείσα πολεμική εμπειρία από τα πεδία των μαχών.
Είναι το ελικόπτερο που έχει πραγματοποιήσει πάνω από το 84% των εναέριων αποστολών στο Ιράκ, το Αφγανιστάν ή όπου αλλού επιχείρησαν αμερικανικές δυνάμεις.
Είναι ικανό ακόμη κι αν βληθεί ή χάσει τα υδραυλικά του λόγω βλάβης, να συνεχίσει να πετά για περίπου 30 λεπτά σε ύψος 4000 ποδών και να μεταφέρει το στρατιωτικό τμήμα με τον πλήρη φόρτο σε ασφαλές σημείο εντός του πεδίου. Ακόμη δε κι αν χάσει τον έναν εκ των δυο κινητήρων που έχει, μπορεί να συνεχίσει να ίπταται με τον έναν.
Το UH-60Μ Black Hawk, ένα ελικόπτερο που μπορεί το πλήρωμά του ν’ αναλάβει πολλαπλές αποστολές είναι ικανό να φτάσει ακόμη και τα 170 μίλια ταχύτητα.