Στρατός Ξηράς

Πρώτο μαζικό κύμα ενισχύσεων σε μέσα της Διακλαδικής Διοίκησης Ειδικού Πολέμου: Ερχονται μάχες σε βραχονησίδες....

Ερχεται το πρώτο κύμα ενισχύσεων σε μέσα της Διακλαδικής Διοίκησης Ειδικού Πολέμου . Η ΓΔΑΕΕ έχει προχωρήσει στη συγκρότηση αρμόδιας επιτροπής στο πλαίσιο των ενεργειών σύναψης Συμφωνίας Πλαισίου με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την προμήθεια και εν συνεχεία υποστήριξη ταχυπλόων σκαφών μεταφοράς προσωπικού.

Αν αναλογιστούμε τις δεκάδες των μικρών ελληνικών νήσων ανάλογου μεγέθους και τις εκατοντάδες βραχονησίδες καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για ένα πρόγραμμα υψηλής επιχειρησιακής αξίας.

Τα ταχύπλοα σκάφη μεταφοράς προσωπικού έχουν ως αποστολή την μεταφορά των κομάντος και αποστολές διείσδυσης και εν συνεχεία απαγκίστρωσης.

Παράλληλα, με τις παραπάνω αποστολές κρούσης και ανορθοδόξου πολέμου οι αμφίβιοι καταδρομείς μπορούν να αναλάβουν και αποστολές παρατήρησης και κατάδειξης στόχων στα Μικρασιατικά παράλια.

Ο αριθμός δεν έχει γίνει γνωστός αλλά σύμφωνα με πληροφορίες οι ανάγκες για τα ΕΤΕΘ την, ΔΥΚ και την Ζ'ΜΑΚ ανέρχονται σε άνω των 40 για σκάφη των 12-16 ανδρών.

Προφανώς θα φερουν εξελιγμένο εξοπλισμό επικοινωνιών, οπλισμό αυτοπροστασίας ενώ θετική περίπτωση θα ήταν και η ενσωμάτωση σκοπευτικών για την ανίχνευση στόχων και έστω βασικής θωράκισης.

Tα σκάφη αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως σκάφη υποστήριξης όπως σε περιπτώσεις ανακατάληψης βραχονησίδας ή μικρής νήσου όμως ο οπλισμός δεν προορίζεται για μάχες υψηλής έντασης που είναι πολύ πιθανόν να συμβούν απέναντι σε υπέρτερες τουρκικές δυνάμεις που πιθανόν να έχουν και την υποστήριξη από αεροναυτικές δυνάμεις και κυρίως εκ των Μικρασιατικών παραλίων.

Πρόγραμμα προμήθειας ταχέων σκαφών συνοδείας και συμβολής στην άμυνα νήσων

Στο Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Προμηθειών Αμυντικού Υλικού 2011-2025 περιλαμβανόταν σχετικό πρόγραμμα για την απόκτηση Σύγχρονων Ταχυπλόων Σκαφών Μεταφοράς Δυνάμεων Άμεσης Επέμβασης συνολικού κόστους 33,00 εκατ. ευρώ. Μια τέτοια εξοπλιστική αγορά θα είχε αυξήσει κατακόρυφα τις επιχειρησιακές δυνατότητες των Μοιρών Αμφίβιων Καταδρομέων (ΜΑΚ) και συνολικά της 13ης Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων.

Οι Μοίρες Αμφίβιων Καταδρομών και και κατ’ επέκταση η 13η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων της Διεύθυνσης Ειδικών Δυνάμεων του Γ.Ε.Σ μετά την κρίση των Ιμίων, την 31η Ιανουρίου του 1996 αποφάσισε άμεσα τον εκσυγχρονισμό των ταχέων σκαφών που υπηρετούσαν μέχρι τότε στους λόχους πλωτών των ΜΑΚ ή ορθότερα των Ειδικών Ταγμάτων Εθνοφυλακής (ΕΤΕΘ).

Μια από τις κυριότερες ελλείψεις που παρατηρήθηκε στην κρίση των Ιμίων, ήταν η ταχεία επέμβαση των ειδικών δυνάμεων τόσο κατά την πρώτο χρόνο που είναι η προκάταληψη όπως συνηθίζεται να λέμε, όσο και κατά τον δεύτερο που αφορά την ανακατάληψη του πάτριου εδάφος και την αποκατάσταση της εθνικής μας κυριαρχίας.

Αφενός στην μεν πρώτη περίπτωση η ανάγκη να μεταφερθούν γρήγορα και με ασφάλεια οι αμφίβιοι καταδρομείς είναι μια επιτακτική ανάγκη προτού προλάβει ο εχθρός να αποβιβάσει τις δικές του δυνάμεις και εν συνεχεία χρειαστεί από μέρους μας να προβούμε σε ανακατάληψη κλιμακώνοντας την κρίση και αφετέρου στην απευκταία περίπτωση που έχει απωλεσθεί σπιθαμή ελληνικού εδάφους να προχωρήσουμε στην ανακατάληψη του άμεσα με τα ταχέα σκάφη να πρέπει να μεταφέρουν τους αμφίβιους καταδρομείς των γειτονικών ΕΤΕΘ προς τον αντικειμενικό σκοπό πριν ο εχθρός προλάβει να δημιουργήσει ένα ισχυρό προγεφύρωμα επι του απωλεσθέντος εδάφους και δημιουργήσει έναν κλιό από αεροναυτικές δυνάμεις με σκοπό την παρεμπόδιση οποιασδήποτε αντεπίθεσης.

Να σημειωθεί πως τα παραπάνω δεν αφορούν μόνον την ανακατάληψη βραχονησίδας αλλά αφορούν και μικρές νήσους όπως είναι το Καστελόριζο, η Σύμη και γενικά νήσων που το μέγεθος τους κυμαίνεται στα 80 και κάτω τετραγωνικά χιλιόμετρα.

Με γνώμονα τις παραπάνω σκέψεις το ΓΕΣ αποφάσισε λίγους μήνες μετά την κρίση των Ιμίων την προμήθεια 32 ταχυπλόων σκαφών αμετάβλητης γάστρας Magna 960 RIB.

Magna 960

Τα Magna 960 είναι ένα σκάφος ταχείας μεταφοράς ανδρών με μήκος 9,57 μέτρα, πλάτος 3,28 μέτρα, μεταφορικής ικανότητας 15 καταδρομέων και πληρώματος αποτελούμενο από 3 άτομα, τον κυβερνήτη και τους δύο πολυβολητές που βρίσκονται στην πλώρη επανδρώνοντας το πενιντάρι και στην πρύμνη το MAG των 7,62 χλστ.

Ο εξοπλισμός του σκάφους περιλαμβάνει ραντάρ επιφανείας με εμβέλεια εντοπισμού τα 50 ναυτικά μίλια, πλότερ, συστήματα επικοινωνιών VHF και UHF και GPS όμοιο με αυτό που χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί SEALS που έχει την δυνατότητα να πλοηγήσει το σκάφος αυτόματα εφόσον νωρίτερα ο κυβερνήτης έχει εισάγει στην βάση δεδομένων του συστήματος τα GPS απ’ όπου θα περάσει το σκάφος.

Οι ταχύτητες πλεύσης κυμαίνονται ανάμεσα στα 40 και στα 50 ναυτικά μίλια που όμως είναι συνάρτηση του βάρους του σκάφους και των καιρικών συνθηκών.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το Magna 960 RIB με μέγιστο βάρος και κατάσταση θαλάσσης 4 πλέει με ταχύτητες των 48 ναυτικών μιλίων. Το πρόβλημα είναι πως τα σκάφη αυτά αποκτήθηκαν μετά την κρίση των Ιμίων και συμπληρώνουν αισίως περί τα 20 χρόνια συνεχούς παρουσίας. Πλέον λόγω της παλαιότητας και της καθημερινής καταπόνησης τα σκάφη χρήζουν αντικατάστασης.

Τα κύρια χαρακτηριστικά των σκαφών συνοψίζονται ως ακολούθως:

Μεγάλη εμβέλεια δράσης που τους επιτρέπει να δρουν σε όλη την ελληνική επικράτεια από την βάση της Ζ ΜΑΚ.

Υψηλές επιδόσεις ταχύτητας που προσδίδουν αμεσότητα δράσης.

Επαρκή οπλισμό. Στο ένα σκάφος ο οπλισμός περιλαμβάνει τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού με πολυβόλο των 12,7 mm στη πλώρη και στη πρύμνη δύο πολυβόλα MAG των 7,62 mm εκατέρωθεν των εξωλέμβιων μηχανών. Το δεύτερο σκάφος φέρει στην πλώρη πολυβομβιδοβόλο GMG 40 των 40 mm και στην πρύμνη δύο πολυβόλα MAG των 7,62.

Εξαιρετική μεταφορική ικανότητα με ασφάλεια, άνεση και δίχως την καταπόνηση του προσωπικού από τα στοιχεία της φύσης (καιρικές συνθήκες).

Χαμηλή κατανάλωση καυσίμων. Στη μέγιστη ταχύτητα των 53 κόμβων το σκάφος καταναλώνει περί τα 3,5 λίτρα ανά ναυτικό μίλι.

Ευκολία τεχνικής υποστήριξης και γενικότερα συντήρησης. Οι τρεις εξωλέμβιες μηχανές Yamaha δεν απαιτούν εξειδικευμένη συντήρηση ενώ είναι αρκετά ανθεκτικές στη καθημερινή καταπόνηση που δέχεται το στρατιωτικό υλικό.

«Special Forces Joint Command»

Κοσμογονικές αλλαγές στις ειδικές δυνάμεις των τριών Κλάδων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και στο δόγμα δράσης τους, όπως και στο συνολικό δόγμα δράσης συνολικά των ΕΕΔ σε ότι αφορά την αντιμετώπιση της τουρκικής απειλής.

To Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, το Γενικό Επιτελείο Στρατού, σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, προχώρησαν μετά από πολύμηνες, συστηματικές διεργασίες, στην ολική αναδιάρθρωση της Διοίκησης Ειδικών Δυνάμεων η οποία αποκτά πλέον καθαρά διακλαδικό χαρακτήρα στο σύνολο των ειδικών και επίλεκτων δυνάμεων της χώρας, πέρα από την περιορισμένη Δύναμη "Δ".

Αλεξιπτωτιστές, πεζοναύτες και οι λεγόμενες «βόρειες» μοίρες των καταδρομών θα γίνουν αυστηρά αεροκίνητες ώστε να είναι ικανές να υποστηρίξουν κυρίως τη νησιωτική Ελλάδα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και πριν την εκδήλωση της εχθρικής επίθεσης και όχι με αποβατικές ενέργειες, μετά την εκδήλωση της εχθρικής κίνησης, κάτι που πλέον θεωρείται ως «αυτοκτονία»

Στον σχεδιασμό του Διακλαδικού Σχηματισμού θα συμπεριληφθεί και το Τάγμα Εναέριου Εφοδιασμού. Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, αναμένεται η αναβάθμιση στον τομέα των σκαφών στις αμφίβιες μοίρες κυρίως των νησιών, με πιο βαριά σκάφη και μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας όπλων.

Το ολοκληρωμένο σχέδιο βρίσκεται στο γραφείο του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου για την τελική υπογραφή του, η οποία αναμένεται να τεθεί εντός των επόμενων ημερών.

Το νέο στοιχείο στην Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων αφορά τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας, αλλά και την κοινή εκπαίδευση και κοινή προμήθεια υλικών πολέμου, όπου αυτό είναι δυνατό.

Η λεγόμενη «Διακλαδική Διοίκηση Ειδικού Πολέμου» διοικητικά θα υπάγεται στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, αλλά από εκεί και πέρα θα υπάρχει ένας αντιστράτηγος (αντιναύαρχος ή αντιπτέραρχος) ο οποίος θα έχει την ευθύνη της Διοίκησης η οποία θα χωρίζεται σε δυο μέρη και θα είναι υπόλογος στον Αρχηγό του στρατεύματος.

Στην πυραμίδα της διοίκησης θα έπεται ο Διοικητής Ειδικών Επιχειρήσεων, με βαθμό υποστρατήγου, υποναυάρχου ή υποπτεράρχου, ενώ υπό την επιχειρησιακή ομπρέλα του νέου Διακλαδικού σχήματος θα τεθούν οι εξής μονάδες:

- Ειδικό Τμήμα Αλεξιπτωτιστών (ΕΤΑ)

- Ζ’ Μοίρα Αμφίβιων Καταδρομών

- Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών

- Όλα τα Ειδικά τάγματα εθνοφυλακής των νησιών

- Η 31 ΜΕΕ της Πολεμικής Αεροπορίας

- Η 1η Μεραρχία Καταδρομέων- Αλεξιπτωτιστών.

- Η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία Πόντος

- Η 32η Ταξιαρχία ΠεζοναυτώνΘα υπάρχει ειδική μονάδα με εναέρια μέσα Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας για αερομεταφορές τους σε όλο των ελλαδικό χώρο ή και εκτός αυτού, αν απαιτηθεί. Σε επίπεδο εκπαίδευσης θα αναβαθμιστεί κάθετα το Κέντρο Ανορθόδοξου Πολέμου στη Ρεντίνα της Θεσσαλονίκης, συγκεντρώνοντας το σύνολο των σχολείων των ειδικών δυνάμεων και από τους τρεις Κλάδους, καθώς μέχρι τώρα ήταν «άβατο» του Στρατού.

Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια να προσελκύσει για την εκπαίδευσή τους ακόμη και προσωπικό από ξένους στρατούς που σήμερα συνεκπαιδεύονται με τις ελληνικές Ειδικές Δυνάμεις

Ένα βίντεο με τα σε υπηρεσία MAGNA 960

https://www.youtube.com/watch?v=8Y-Rf9MKOOQ&feature=player_embedded

https://www.youtube.com/watch?v=2CjixZk8CNo

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ