Πολεμικό Ναυτικό

Το πρώτο μη επανδρωμένο ελικόπτερο Camcopter S-100 σύντομα θα εξοπλίζει Ελληνικές Φρεγάτες στο Αιγαίο αλλάζοντας τα πάντα

Το πρώτο από τα 8 μη επανδρωμένα ελικόπτερα Camcopter S-100, θα παραλάβει σύντομα το Πολεμικό μας Ναυτικό ως οργανικό UAV της διοικήσεως Φρεγατών, μετά την επίσκεψη του Νίκου Δένδια στην εταιρεία παραγωγής στην Αυστρία.

Το Camcopter S-100 αποτελεί ένα από τα κορυφαία UAV στην κατηγορία του, και η απόκτηση του θα αναβαθμίσει κατακόρυφα τις δυνατότητες των ελληνικών Φρεγατών, ειδικά των FDI.

To ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει αποκτήσει 8 μη επανδρωμένα ελικόπτερα τύπου Camcopter S-100 αυστριακής παραγωγής με σύμβαση.

Αυτά τα UAV, αναμένεται να επιχειρούν από τα καταστρώματα πτήσης των μελλοντικών φρεγατών κλάσης Κίμων, δηλαδή των γαλλικής παραγωγής πλοίων FDI-HN.

Το S-100 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημόσια φέτος κατά την διάρκεια της διεθνούς ναυτικής αμυντικής έκθεσης DIMDEX 2024 στην πρωτεύουσα του Κατάρ, την Ντόχα. Πρόκειται για ένα μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα (UAS), το οποίο ανέπτυξε και παράγει η αυστριακή εταιρεία Schiebel.

 Το UAV είναι σχεδιασμένο τόσο για χερσαίες όσο και για ναυτικές επιχειρήσεις.

Το S-100 απέκτησε παγκόσμια φήμη εξαιτίας της ικανότητάς του να επιχειρεί σε διάφορα περιβάλλοντα, αναλαμβάνοντας παράλληλα διάφορους ρόλους και αποστολές.

Μπορεί να φανεί χρήσιμο στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό με διάφορους τρόπους, αναλαμβάνοντας αποστολές παρακολούθησης, αναγνώρισης, εντοπισμού στόχου, επικοινωνίας και αναγνώρισης σε πραγματικό χρόνο.

Εννοείται πως μπορεί να προσνηώνεται και να απονηώνεται από μικρά καταστρώματα πτήσεων πλοίων, ακόμη και υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες. Εκτιμάται πως η συχνότερη χρήση του από τις φρεγάτες FDI θα είναι σε ρόλο αναγνώρισης, επιτήρησης και παρακολούθησης (ISR), δηλαδή το UAV  θα γίνεται τα «μάτια» του διοικητή της φρεγάτας αυξάνοντας έτσι την περιφερειακή επίγνωση του πληρώματος.

Όσο περισσότερα γνωρίζει ένας διοικητής για το γύρω περιβάλλον τόσο περισσότερο αυξάνεται το επίπεδο ασφάλειας του πλοίου του.

 Το S-100 είναι επίσης ικανό να συνδράμει καθοριστικά σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, όπως και σε αποστολές που σχετίζονται με το περιβάλλον.

Το ελικόπτερο διαθέτει ένα κινητήρα Austro Engine AE50R Wankel που αποδίδει 55 ίππους, ενώ τα καύσιμα που το ελικόπτερο μεταφέρει φτάνουν τα 57 λίτρα. Έχει αποκτηθεί από 16 χώρες και θεωρείται από τα πλέον επιτυχημένα συστήματα της κατηγορίας του παγκοσμίως.

Το Camcopter S-100 μπορεί να εξοπλιστεί με συγκρότημα ηλεκτροοπτικών αισθητήρων ημέρας και νύχτας και εναλλακτικά με το ραντάρ επιτήρησης σύνθετης απεικόνισης I-Master της Thales Group συνολικού βάρους 30 κιλών για τον εντοπισμό στόχων στην επιφάνειας της θάλασσας και ξηράς.

Στο μέλλον το αυστριακό τηλεχειριζόμενο ελικόπτερο θα εξοπλιστεί και με δύο χαμηλού κόστους και βάρους κατευθυνόμενους πυραύλους Martlet της εταιρείας Thales Air Defence. Ο συγκεκριμένος πύραυλος έχει μήκος 1,3 μέτρα, διάμετρο 76 χλστ, βάρος 13 κιλά, εμβέλεια 6-8 χλμ και μέγιστη ταχύτητα 1,5 mach αξιοποιώντας τον πυραυλοκινητήρα δύο σταδίων που διαθέτει.

Ο πύραυλος κατευθύνεται προς το στόχο ιππεύοντας μια δέσμη Laser που εκπέμπει ο φορέας από τον οποίο εκτοξεύτηκε ο Martlet. Εναλλακτικά ο πύραυλος μπορεί να εξοπλιστεί με αισθητήρα ημιενεργού Laser.

Κάθε S-100 μπορεί να πετάξει σε μέγιστη απόσταση 200 χιλιομέτρων, να παραμείνει στον αέρα για έως και 6 ώρες και να μεταφέρει φορτίο μέγιστου βάρους 50 κιλών. 

Μπορεί να πετάξει σε υψόμετρο έως και 5.500 μέτρων, δηλαδή 18 χιλιάδων ποδιών, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί με ηλεκτροπτικές και υπέρυθρες κάμερες, ειδικό ραντάρ και αισθητήρες ηλεκτρονικής κατασκοπίας. Με όλα αυτά τα συστήματα αναμένεται να αποτελέσει ένα αναπόσπαστο κομμάτι των δυνατοτήτων των ελληνικών φρεγατών κλάσης Κίμων.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ukrania-rosia
Ένοπλες Συρράξεις 0

Γύρισε ο «τροχός» στο Κουπιάνσκ! Οι Ουκρανοί που κατέβηκαν από την Σούντζα χτυπούν αλύπητα τους Ρώσους στην δεξιά όχθη του Οσκόλ

Ο ποταμός Οσκόλ έλιωσε νωρίτερα από το αναμενόμενο και τώρα πολλοί Ρώσοι στρατιώτες έχουν εγκλωβιστεί στην δεξιά όχθη...