Τα περιπολικά σκάφη Island Class επανενεργοποιούνται και αναβαθμίζονται για έναν ισχυρό νέο ρόλο με το Ελληνικό Ναυτικό, αναφέρει ανακοίνωση και σχετικό βίντεο των Ναυπηγείων Σαλαμίνας.
Στο βίντεο βλέπουμε ένα αναβαθμισμένο σκάφος κλάσης Island Class να υλοποιεί θαλάσσιες δοκιμές στον Σαρωνικό κόλπο, εντυπωσιάζοντας με την παρουσία του.
Τα σκάφη Island θα αντικαταστήσουν τα παράκτια περιπολικά κλάσης NASTY, τα οποία είναι ξύλινα σκάφη και βρίσκονται σε υπηρεσία πάρα πολλές δεκαετίες στο Πολεμικό μας Ναυτικό.
Με την απόκτησή τους το Ναυτικό μας θα διαθέτει σαφώς πιο σύγχρονα παράκτια περιπολικά.
Μετά την επίσημα ανάληψης υπηρεσίας, τα περιπολικά Island αναμένεται να λάβουν το ρόλο συλλογής πληροφοριών για τις κινήσεις του τουρκικού στόλου γύρω από τα ακριτικά μας νησιά σε θαλάσσιες περιοχές ζωτικής σημασίας, ενώ θα χρησιμοποιηθούν επίσης για την εξέλιξη των κυβερνητών του Πολεμικού Ναυτικού και την προετοιμασία τους για τη διοίκηση μεγαλύτερων μονάδων.
Από τις μέχρι στιγμή πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, κύριος οπλισμός θα είναι ένας τηλεχειριζόμενος πυργίσκος Lionfish της Ιταλικής Leonardo, με πυροβόλο 20 χιλιοστών, ενώ στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό, όπως επικοινωνίες, σύστημα διοίκησης, ηλεκτροπτικοί αισθητήρες, αναμένεται να επιλεγούν ελληνικές εταιρείες.
Τα ονόματα των τεσσάρων Παράκτιων Περιπολικών τύπου «ISLAND» καθορίσθηκαν με την απόφαση υπ’ αριθμόν 69, της 24ης συνεδρίασης της ολομέλειας του ΑΝΣ, ως ακολούθως:
• P197 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Β΄ ΜΑΝΤΟΥΒΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ: Απωλέσθηκε στις 15 Αυγούστου 1940 κατά τον τορπιλισμό και βύθιση του Ευδρόμου (Ε/Δ) ΕΛΛΗ στο λιμάνι της Τήνου από το Ιταλικό Υποβρύχιο (Υ/Β) DELPHINO.
• P198 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Α΄ ΓΑΛΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ: Απωλέσθηκε στις 22 Οκτωβρίου 1943, όταν το Αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΑΔΡΙΑΣ, ευρισκόμενο σε επιχειρήσεις στην περιοχή των Δωδεκανήσων κοντά στην Κάλυμνο, προσέκρουσε σε νάρκη και από την έκρηξη αποκόπηκε η πλώρη του.
• P288 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Β΄ ΛΙΑΣΚΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ: Απωλέσθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1943, όταν το Αντιτορπιλικό (Α/Τ) ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ υπέστη επιδρομή της Γερμανικής Αεροπορίας και βυθίσθηκε στο λιμάνι της Λέρου Δωδεκανήσο.
• P289 – ΑΡΧΙΚΕΛΕΥΣΤΗΣ ΓΙΑΛΟΨΟΣ ΕΚΤΟΡΑΣ: Ήταν μέλος του τριμελούς πληρώματος του Ε/Π 212 Agusta Bell, που κατέπεσε κατά τα γεγονότα των Ιμίων στις 31 Ιανουαρίου 1996.
Δεν έχουμε πολλές επιλογές στο Αιγαίο, και οφείλουμε ταχύτατα, να μεταβάλλουμε την ελληνική Ακτοφυλακή σε μάχιμη ναυτική δύναμη στο Αιγαίο, λόγω των σχεδίων της Άγκυρας, που τώρα παίζει το παιχνίδι “ των δήθεν καλών σχέσεων με την χώρα μας, αλλά σε λίγο ( ειδικά μετά την άρνηση των απαιτήσεων τους) θα γυρίσουμε πάλι στα ίδια.
Ο κίνδυνος είναι σημαντικός για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, αφού οι Τούρκοι αποφάσισαν ότι δεν μπορούν με τίποτα να κοντράρουν, ούτε την ναυτοσύνη ούτε τα νέα γαλλικά αποκτήματα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, για αυτό και το έριξαν στα μη επανδρωμένα, με τα οποία προσπαθούν να πετύχουν μια ιδιότυπη τακτική επιθέσεων “κορεσμού σημείου” με όλα αυτά τα καλούδια.