Σύσσωμος ο ελληνικός τύπος αναφέρει την παραπομπή της δικογραφίας για την αναβάθμιση που δεν ήρθε ποτέ για τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας P-3B, η οποία είχε υπογραφτεί επί εποχή Τσίπρα-Καμένου.
Το μεσημέρι της Δευτέρας, το υπουργείο Δικαιοσύνης απέστειλε στη Βουλή των Ελλήνων τη δικογραφία για το σκάνδαλο των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B.
Η δικογραφία είχε αρχικά αποσταλεί από τον Άρειο Πάγο προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης, και όπως προβλέπεται από τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, προωθήθηκε στη Βουλή.
Δεν γνωρίζουμε επίσημα αν η δικογραφία περιλαμβάνει τα ονόματα πολιτικών προσώπων, όπως του τότε πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου και του ΥΦΑΜ κ. Δημήτρη Βίτσα.
Αυτά όμως θα έρθουν στην δημοσιότητα πολύ γρήγορα, και θα μάθουμε επίσημα το αν θα έχουμε ενεργοποίηση του άρθρου 86 του Συντάγματος, περί ευθύνης υπουργών.
Η παρέμβαση της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου για τη μη πραγματοποιηθείσα εδώ και εννέα χρόνια σύμβαση του ΥΠΕΘΑ με την εταιρεία Lockheed Martin για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση 5 αεροσκαφών P-3Β του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ), και η παραπομπή της στην Βουλή, έπειτα από μήνυση αποστράτου του ΠΝ, αποτελεί μια ακόμα δυσάρεστη εξέλιξη σε ένα έργο που κόστισε σχεδόν μισό δις δολάρια στο ελληνικό δημόσιο (συγκεκριμένα 499.843.145) και δεν έχει αποδώσει επιχειρησιακά ικανό για κανονικές αποστολές ούτε ένα αεροσκάφος.
Δημοσίευμα ανέφερε ότι στις 17 Μαΐου 2019, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, στην Τανάγρα, έγινε η παράδοση του πρώτου μερικώς εκσυγχρονισμένου P-3Β Orion, με αριθμό 152744, στο Πολεμικό Ναυτικό, το τονίζουμε αυτό.
Ούτε ένα αεροσκάφος P-3Β Orion, δεν εξήλθε των υποστέγων με ολική αναβάθμιση από την υπογραφή της σύμβασης στις 15 Μαρτίου 2015.
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει θέμα με αεροσκάφη ΑΦΝΣ
Το κύριο όπλο του ανθυποβρυχιακού πολέμου είναι τα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ), τα οποία έχει ανάγκη όσο τίποτα το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό σε συνδυασμό με τα ελικόπτερα τύπου Romeo.
Μιλάμε για το “καυτό” θέατρο επιχειρήσεων του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου (Κύπρος).
Οι προθέσεις της Τουρκίας( ναυπήγηση νέων υποβρυχίων Type-214) και το σχέδιο της ανύπαρκτης “Γαλάζιας Πατρίδας”, ωθεί το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό να αναζητά επανδρωμένα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη ΑΦΝΣ, τα οποία δίνουν τεράστια πλεονεκτήματα στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο.
Το Ρ-3Β Orion είναι τετρακινητήριο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας μεγάλης εμβέλειας
Αποστολή του είναι ο εντοπισμός πλοίων, υποβρυχίων και ναρκών. Είναι Αμερικανικής κατασκευής και παρόλο που η παραγωγή του ξεκίνησε στη δεκαετία του 1960, και αυτό τα λέει όλα .
Αποστολή του είναι ο εντοπισμός πλοίων, υποβρυχίων και ναρκών. Είναι Αμερικανικής κατασκευής και παρόλο που η παραγωγή του ξεκίνησε στη δεκαετία του 60 εξακολουθεί να είναι το πιο αξιόπιστο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας.
Τα Ελληνικά Ρ-3 παρελήφθησαν μεταχειρισμένα από τις ΗΠΑ, 6 αεροσκάφη το διάστημα 1996-1997 και αντικατέστησαν τα HU-16B Albatross. Φέρουν παραλλαγή χρώματος γκρι.
Επανδρώνονται από μεικτά πληρώματα ΠΝ – ΠΑ και συντηρούνται από την 353 ΜΝΑΣ.
Οι δυνατότητές τους στο ίδιο εύρος αποστολών (ανθυποβρυχιακός πόλεμος, θαλάσσια έρευνα – επιτήρηση, υποστήριξη ναυτικών δυνάμεων) ξεπερνούν κατά πολύ τις αντίστοιχες των Albatros που αντικατέστησαν.
Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, τακτικό – ναυτιλιακό σύστημα AN/ ASN-124, συσκευές ακουστικού επεξεργαστή, ESM και ηλεκτρονικής αυτοπροστασίας.
Ο οπλισμός που μπορεί να μεταφερθεί προσεγγίζει τους 10 τόννους, με συνηθισμένα οπλικά φορτία την ανθυποβρυχιακή τορπίλη Mk 46 Mod.5 και τη νάρκη Mk 55. Αν και ο συνδυασμός εξοπλισμού / όπλων των Ρ-3Β θεωρείται ικανοποιητικός για τις ελληνικές απαιτήσεις, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισης του, αντλώντας από την εμπειρία του USN, που εδώ και τρεις δεκαετίες εφαρμόζει συνεχή προγράμματα εκσυγχρονισμού.
Η ουσία όλων αυτών των κινήσεων είναι πρώτα να δοθεί άμεση λύση στο Πολεμικό μας Ναυτικό, σε συνδυασμό με την δικαστική διαδικασία που ήδη τρέχει.