Δεν έχουμε πολλές επιλογές στο Αιγαίο, και οφείλουμε ταχύτατα, να μεταβάλλουμε την ελληνική Ακτοφυλακή σε μάχιμη ναυτική δύναμη στο Αιγαίο, λόγω των σχεδίων της Άγκυρας, που τώρα παίζει το παιχνίδι “ των δήθεν καλών σχέσεων με την χώρα μας, αλλά σε λίγο ( ειδικά μετά την άρνηση των απαιτήσεων τους) θα γυρίσουμε πάλι στα ίδια.
Την Παρασκευή 01 Σεπτεμβρίου 2023, κατέπλευσαν στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, ρυμουλκούμενα από τον λιμένα Λαυρίου, τα δύο τελευταία από τα τέσσερα υπό πρόσκτηση Παράκτια Περιπολικά (ΠΠ), τύπου «ISLAND».
Σύμφωνα με την απόφαση υπ’ αριθμόν 69, της 24ης συνεδρίασης της ολομέλειας του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ) την Δευτέρα 03 Ιουλίου 2023, καθορίσθηκαν τα ονόματα των τεσσάρων Παράκτιων Περιπολικών τύπου «ISLAND», τα οποία πρόκειται να ενταχθούν στο Πολεμικό Ναυτικό, ως ακολούθως:
Νο1: P197 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Β΄ ΜΑΝΤΟΥΒΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Νο2: P198 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Α΄ ΓΑΛΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Νο3: P288 – ΥΠΟΚΕΛΕΥΣΤΗΣ Β΄ ΛΙΑΣΚΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Νο4: P289 – ΑΡΧΙΚΕΛΕΥΣΤΗΣ ΓΙΑΛΟΨΟΣ ΕΚΤΟΡΑΣ
Οι σχέσεις Ελλάδος-Τουρκίας διέρχονται αυτό το διάστημα μια περίοδο “ μήνα του μέλιτος”, αλλά εκτιμάται ότι αυτό δεν θα κρατήσει για πολύ, λόγω των τουρκικών απαιτήσεων για αποστρατικοποίηση των νησιών μας, τα οποία οι Τούρκοι έχουν βάλει στο μάτι εδώ και πολλά χρόνια, όπως έκαναν και στην Κύπρο.
Μετατροπή της ελληνικής Ακτοφυλακής σε ναυτική δύναμη στο Αιγαίο
Έπειτα από σχετικές ενέργειες του Λιμενικού Σώματος και του Υπουργείου Μετανάστευσης & Ασύλου, με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τα Ταμεία Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων (ΤΑΜΕΥ) 2021-2027 .
Το Υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου ενέταξε χρηματοδότηση ύψους 18,5 εκατομμυρίων ευρώ με σκοπό την απόκτηση 33 νέων σκαφών, από το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή.
Στόχος της εν λόγω πράξης είναι η προμήθεια:
• Δέκα (10) Περιπολικών Σκαφών, μήκους από 11 έως 13 μέτρα, με πετρελαιοκινητήρες (DIESEL) ναυτικού τύπου, με αεροθάλαμο ή με Fender κλειστής κυψελίδας.
• Δέκα (10) Περιπολικών Σκαφών, μήκους από 11 έως 13 μέτρα, με βενζινοκινητήρες (Αμόλυβδη) με Αεροθάλαμο ή με Fender κλειστής κυψελίδας.
• Δύο (02) Σκαφών Ειδικών Επιχειρήσεων – Νηοψιών της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος (ΜΥΑ/ΛΣ) μήκους από 12 έως 13 μέτρα.
• Έντεκα (11) περιπολικών σκαφών μήκους άνω των 11 μ. κατάλληλα διαμορφωμένων με υγειονομικό εξοπλισμό για την κάλυψη των αναγκών των περιοχών ν. Θάσου, ν. Ψαρών, v. Αγίου Ευστράτιου, ν. Σάμου/Φούρνων, ν. Κέας, ν. Λειψών, ν. Κάσου, Βόρειας Εύβοιας, ν. Ζακύνθου, Χώρας Σφακίων και Ιεράπετρας.
Όπως έχουμε αναφέρει οι Τούρκοι αποφάσισαν ότι δεν μπορούν με τίποτα να κοντράρουν, ούτε την ναυτοσύνη ούτε τα νέα γαλλικά αποκτήματα του ελληνικού ΠΝ , για αυτό και το έριξαν στα μη επανδρωμένα σκάφη και στον “ανταρτοπόλεμο” στο Αιγαίο, δημιουργώντας νέες συνθήκες.
Αυτός ο σχεδιαζόμενος τουρκικός θαλάσσιος “ανταρτοπόλεμος”, έχει στόχο τις ελληνικές περιοχές που περικλείει η αποκαλούμενη “Γαλάζια Πατρίδα”, πιο ξεκάθαρα από ποτέ άλλοτε.
Πως θα αντιμετωπίσουμε όμως αυτό το πολύ πιθανό ενδεχόμενο;
Πρώτον, με την μετατροπή των σκαφών του Λιμενικού μας σε πολεμική ναυτική δύναμη που θα μπορεί να απαντήσει στα τουρκικά μη επανδρωμένα σκάφη με ειδικά οπλικά συστήματα.
Έγινε γνωστό επίσης ότι έχει δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτόν, μια ρομποτική πλατφόρμα laser με το όνομα «Ποσειδώνας», η οποία μπορεί να τοποθετηθεί σε πολεμικά σκάφη διαφόρων κλάσεων, με στόχο την εξουδετέρωση των τουρκικών μη επανδρωμένων εναερίων οχημάτων.
Τα συστήματα laser υποστηρίζονται από τη γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργειας που ονομάζεται «Δίας».
Πρόκειται για μια ελληνική τεχνολογική επανάσταση, εφόσον γίνουν πραγματικότητα όλα αυτά, αφού τροχοφόρα οχήματα του στρατού και πολεμικά σκάφη θα μπορούν να “ κατεδαφίζουν” τουρκικά UAV από συγκεκριμένες αποστάσεις, ακυρώνοντας το “καλό χαρτί” των Τούρκων σε οποιαδήποτε ελληνοτουρκική πιθανή σύγκρουση σε στεριά και αέρα.
Η ελληνική ακτοφυλακή προχωρά σταθερά σε ένα νέο πρόγραμμα εξοπλισμού των ταχέων σκαφών της.
Αγοράσαμε τέσσερα σκάφη περιπολίας Cantiere Navale Vittoria (CNV) P355 της ελληνικής ακτοφυλακής, θα είναι εξοπλισμένα με πυργίσκο και με δύο (2) πολυβόλα 12,7 χιλιοστών της γνωστής ισραηλινής εταιρείας ElbitSystems.
Το Λιμενικό Σώμα αποκτά σταδιακά 15 ταχέα περιπολικά σκάφη τύπου FB 56′. Τα συγκεκριμένα σκάφη είναι σύγχρονα, καινοτόμα, ασφαλή και αξιόπιστα.
Το FB 56’ έχει σχεδιαστεί για να φέρει σε κατάλληλη διάταξη της πλώρης μία βάση στήριξης βαρέων πολυβόλων M2HB-QCB 12,7x99mm (cal 0.50΄΄), με δυνατότητα εναλλαγής με ελαφρύ πολυβόλο FN MAG 58 7,62X51mm μαζί με τα κιβώτια των πυρομαχικών, τα οποίο έχουν τομέα βολής 325ο περιφερειακά του σκάφους.
Η σχεδίαση προβλέπει επιπλέον εσοχή επί του καταστρώματος, που σε συνδυασμό και με το ασπίδιο προστασίας επιπέδου 3 (κατά NATO από βολή 7.62x51mm) εξασφαλίζει την ασφάλεια του χειριστή του όπλου.
Δεύτερον, η δικτυοκεντρική συνεργασία της ΕΛ.ΑΚΤ και του Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο.
Τρίτον, η δημιουργία ειδικής εναέριας δύναμης από ελικόπτερα KAIWA, με πυραύλους Helfire, κατά οποιουδήποτε στόχους επιφανείας.
Τέταρτον, τοποθέτηση πυραύλων Spike NLOS, σε ταχέα σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού, οι οποίοι έχουν βεληνεκές 32 χλμ.
Πέμπτον, δημιουργία ειδικής δυνάμεως καταστολής των τουρκικών μη επανδρωμένων σκαφών από Έλληνες κομάντος με κατάλληλο εξοπλισμό, φορητούς εκτοξευτές κά.
Ο κίνδυνος είναι σημαντικός για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, αφού οι Τούρκοι αποφάσισαν ότι δεν μπορούν με τίποτα να κοντράρουν, ούτε την ναυτοσύνη ούτε τα νέα γαλλικά αποκτήματα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, για αυτό και το έριξαν στα μη επανδρωμένα, με τα οποία προσπαθούν να πετύχουν μια ιδιότυπη τακτική επιθέσεων “κορεσμού σημείου” με όλα αυτά τα καλούδια.
Η αντιμετώπιση όλων των συστημάτων από την χώρα μας, πρέπει να υλοποιηθεί με σχεδιασμό 5ετίας, και να αφορά την κατασκευή/αγορά/τοποθέτηση συστημάτων ηλεκτρονικών αντιμέτρων, σε συνδυασμό με όπλα τύπου Laser, μαζί με την δημιουργία ελληνικών μη επανδρωμένων σκαφών.