Η European Patrol Corvette θα πλέει στα ύδατα της ΕΕ γύρω στο τέλος της δεκαετίας, αναφέρει μεγάλη αμυντική ιστοσελίδα.
Οι χώρες που συνεργάζονται για την κατασκευή της ευρωπαϊκής κορβέτας με τη βοήθεια της χρηματοδότησης της ΕΕ προσβλέπουν σε επένδυση 200 εκατομμυρίων ευρώ από τα ταμεία της ένωσης το επόμενο έτος για την κατασκευή του πρώτου πρωτότυπου.
Το πρόγραμμα European Patrol Corvette (EPC), στο οποίο συμμετέχουν ως εταίροι η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Ελλάδα, έχει ήδη λάβει 60 εκατομμύρια ευρώ βοήθεια από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας (EDF) φέτος για την ανάπτυξη το σκάφος.
Ωστόσο, η χρηματοδότηση θα συνεχιστεί το 2023, δήλωσε αξιωματούχος του ιταλικού ναυτικού στο Defense News.
«Την επόμενη χρονιά το EDF θα απευθύνει μια «πρόσκληση» για τους συμμετέχοντες να συνεχίσουν το πρόγραμμα, με μια επιχορήγηση της ΕΕ περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ που θα είναι διαθέσιμη, η οποία θα οδηγήσει στην παραγωγή του πρώτου πρωτοτύπου», δήλωσε ο Captain Andrea Quondamatteo, συντονιστής έργου και επικεφαλής του Γραφείου Ανάπτυξης Δυνατοτήτων στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού της Ιταλίας.
Με μήκος 110 μέτρα και εκτόπισμα έως 3.300 τόνους, η European Patrol Corvette διαφημίζεται ως ένα πραγματικό ναυτικό επίτευγμα για την ευρωπαϊκή αμυντική ολοκλήρωση, με τη Δανία και τη Νορβηγία να εντάσσονται στα αρχικά μέλη πέρυσι.
Το πρόγραμμα EDF έλαβε τα πρώτα 60 εκατομμύρια ευρώ τον Ιούλιο, για αναπτυξιακές εργασίες που καλύπτουν τομείς όπως η πρόωση, η ενσωμάτωση μη επανδρωμένων πλατφορμών και ο αρθρωτός σχεδιασμός που θα επιτρέψει στα κράτη μέλη να τοποθετήσουν τα δικά τους ραντάρ, συστήματα μάχης και οπλισμό.
Γίνονται επίσης μελέτες για τη μείωση του αριθμού των πληρωμάτων κατά 30 τοις εκατό από τα προηγούμενα πρότυπα.
Πέρα από τη βασική βιομηχανική συμμετοχή της ισπανικής Navantia, της γαλλικής Naval Group, της ιταλικής Fincantieri και της Navaris, η κοινή επιχείρηση που ξεκίνησε από τις δύο τελευταίες εταιρείες, έχει φέρει έως τώρα 40 εταιρείες από 12 έθνη που συμμετέχουν τώρα, συμπεριλαμβανομένων των Kongsberg, Siemens, Rolls-Royce, MAN και MTU.
Ο μεγάλος αριθμός ειδικών πρόωσης που εμπλέκονται αντικατοπτρίζει τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για να διαπιστωθεί εάν η πλήρης ηλεκτρική πρόωση είναι μια επιλογή για το σκάφος.
Καθώς οι συνομιλίες συνεχίζονται, η Ιταλία και η Ισπανία τάχθηκαν υπέρ μιας πλήρους μάχιμης παραλλαγής της κορβέτας, ενώ η Γαλλία και η Ισπανία επιλέγουν να ακολουθήσουν μια έκδοση μεγάλης εμβέλειας.
«Η πλήρης έκδοση μάχης θα σχεδιαστεί για χρήση στη Μεσόγειο με δυνατότητες αντιαεροπορικού πολέμου, πολμου επιφανείας και ανθυποβρυχιακού πολέμου, συμπεριλαμβανομένων πυραύλων εδάφους-αέρος και τορπιλών», δήλωσε ο Quondamatteo.
«Μέχρι το 2027 ή το 2028, περίπου οι μισές κορβέτες που είναι σε υπηρεσία σε όλον τον κόσμο θα είναι κοντά στο τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής, επομένως πιστεύω ότι αυτό το νέο και καινοτόμο ναυτικό πρόγραμμα μπορεί να βρει αγοραστές εντός και εκτός ΕΕ», είπε ο Ιταλός αξιωματικός.
Η Ιταλία έχει προχωρήσει με εθνική χρηματοδότηση ήδη για το πρόγραμμα, ενώ το φετινό έγγραφο αμυντικού προϋπολογισμού υποδηλώνει ότι εργάζεται επίσης σε ένα εθνικό πρόγραμμα για ένα μικρότερο περιπολικό σκάφος που ονομάζεται PPX, με εκτόπισμα περίπου 2.000 τόνων.
Αυτό το πλοίο θα μπορούσε να τεθεί σε υπηρεσία μόλις το 2026, τέσσερα χρόνια πριν από την κορβέτα της ΕΕ.
Εν τω μεταξύ, η Γαλλία και η Ισπανία αναμένεται να παραγγείλουν έξι κορβέτες και η Ελλάδα Τρείς.
Με μέγιστο μήκος τα 110 μέτρα, εκτόπισμα 3.300 τόνων, δυνατότητα μεταφοράς ελικοπτέρου και οπλισμό αποτελούμενο από σύστημα καθέτου εκτοξεύσεως βλημάτων επιφανείας – αέρος, αυτή η νέου τύπου ευρωπαϊκή Κορβέτα, θα αποτελέσει το “κλειδί” των εξελίξεων στο Αιγαίο.
Στο Αιγαίο, αυτές οι Κορβέτες θα μπορούν να εκτελούν κατά κανόνα αποστολές στα βαθιά ύδατα της Α.Μεσογείου, εκεί που θα υπάρχει πιθανόν ο αγωγός φυσικού αερίου East Med, τον οποίο ήδη οι Τούρκοι έχουν βάλει στο στόχαστρο τους μαζί με τους ισλαμιστές τρομοκράτες που πατρονάρουν.
Οι εκδόσεις των Κορβετών της ΕΕ θα είναι οι εξής:
Α. Η έκδοση για αποστολές ναυτικής περιπολίας που στοχεύει να ικανοποιήσει τις ιταλικές και ισπανικές απαιτήσεις.
Β. Η έκδοση μεγάλης εμβέλειας για τη Γαλλία, η οποία επιζητά και μεγάλη ταχύτητα του πλοίου.
Γ. Την έκδοση μάχης αποκλειστικά για την Ελλάδα, η οποία θα διαθέτει δυνατότητα ευέλικτης αρθρωτής θωράκισης με σκοπό την προσαρμογή σε νέους όρους, σε ότι αφορά τις ναυτικές πλατφόρμες και τα συστημάτων μάχης.
Με Τέσσερις νέες κορβέτες αυτού του τύπου στην δύναμη του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, εξοπλισμένες με αντι-πλοϊκούς και πυραύλους επιφανείας αέρος και μεγάλη ιπποδύναμη, θα έχουμε την δυνατότητα κυριαρχίας έναντι του τουρκικού πολεμικού ναυτικού σε τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Α.Μεσόγειο “απελευθερώνοντας” τις νέες γαλλικές Φρεγάτες για στρατηγικού τύπου αποστολές οπουδήποτε.