Σύμφωνα με ξένη γνωστή αμυντική ιστοσελίδα, οι τέσσερις φρεγάτες κλάσης ΥΔΡΑ του Πολεμικού μας Ναυτικού, που ανήκουν στην κλάση MEKO 200HN, αποφασίστηκε να εκσυγχρονιστούν για να τους δοθεί παράταση ζωής για άλλα 20 τουλάχιστον χρόνια.
Καμία προσπάθεια εκσυγχρονισμού και ταυτόχρονα απάντησης στα τουρκικά προγράμματα δεν πρόκειται να γίνει αν δεν αγοραστούν και τοποθετηθούν πύραυλοι ESSM Block II.
Αυτό αφορά τον εξοπλισμό των Φρεγατών μας με φονικά πυραυλικά συστήματα κατά του τουρκικού ναυτικού που θα αφορά όλα τα είδη και τα σχέδια που ετοιμάζουν οι γείτονες.
Επίσης, το πιο κομβικό σε όλη αυτήν την τιτάνια και κοστοβόρα προσπάθεια είναι η εγκατάσταση ενός νέου ραντάρ έρευνας αέρος/επιφανείας ενεργητικής ηλεκτρονικής σάρωσης AESA (Active Electronically Scanned Array), που θα αντικαταστήσει το παλαιό ραντάρ μέσης εμβέλειας.
Το υπό διαμόρφωση προτεινόμενο σχέδιο αφορά σύστημα διαχείρισης μάχης (CMS) TACTICOS, τρισδιάστατο (3D) ραντάρ SMART-S Mk2 μέσης/ μακράς εμβέλειας.
Νέο ραντάρ και πύραυλοι ESSM πάνε πακέτο, με στόχο την εξουδετέρωση όλων των στόχων σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο.
Επίσης τρομερά σημαντικό θα ήταν η αναβάθμιση του κύριου πυροβόλου σε διαμέτρημα 127mm.
Πληροφορίες φέρουν και την εγκατάσταση ελαφρών πυροβόλων διαμετρήματος 25/ 27/ 30 mm.
Θα αναβαθμιστεί επίσης το σύστημα κατακόρυφης εκτόξευσης Mk48 Mod2, για εκτόξευση τορπιλών.
Οι αναβαθμίσεις των τεσσάρων ελληνικών Φρεγατών ΜΕΚΟ θα περιλαμβάνουν τα εξής: Οκτώ συστήματα αναβάθμισης των συστημάτων εγγύς προστασίας Phalanx, τέσσερις αναβαθμίσεις πυροβόλων (ΜΚ 45), τέσσερα συστήματα εκτόξευσης κατευθυνόμενων πυραύλων MK 49, τέσσερα συστήματα COMBATSS-21 Combat Management Systems και τέσσερις αναβαθμίσεις σόναρ (AN/SQS-56 Sonar).
Θα έχουν επίσης σύστημα αντιμέτρων Sylen MK2 Decoy Launching System, σύστημα προστασίας από τορπίλες τύπου NIXIE SLQ-25 Surface Ship Torpedo Defense System, προηγμένα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, και συστήματος Link 16 για την ανταλλαγή δεδομένων.
Οι αλλαγές αυτές είναι το λιγότερο το οποίο μπορεί να κάνει το πολεμικό μας ναυτικό, για να μπορούν τα πλοία αυτά αυτά να υπηρετήσουν αποτελεσματικά τα επόμενα χρόνια, έναντι των τουρκικών απειλών.
Υπενθυμίζουμε ότι το πρώτο πλοίο ναυπηγήθηκε στη Γερμανία ενώ τα άλλα τρία ναυπηγήθηκαν στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ως εξής:
Η Φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ (F453) τέθηκε σε λειτουργία τον Οκτώβριο του 1996, η Φρεγάτα ΨΑΡΑ (F454) τον Απρίλιο του 1998 και η Φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ (F455) τον Δεκέμβριο του 1998.
Έχουν προδιαγραφές υψηλού επιπέδου, ενώ διαθέτουν συστήματα ελέγχου πυρός και ραντάρ και αντίσταση στην πίεση έκρηξης και αερίου για τη διατήρηση της ακεραιότητας των ενσωματωμένων οπλικών συστημάτων.
Η φρεγάτα ΥΔΡΑ έχει μήκος 117,5 m, δοκό 14,8 m, βύθισμα 6,0 m και εκτόπισμα 4.000 τόνων. Το πλοίο τροφοδοτείται από ένα σύστημα πρόωσης, που συνδυάζει ντίζελ ή αέριο (CODOG) και περιλαμβάνει δύο κινητήρες ντίζελ MTU, μοντέλο 20V956TB82 με ισχύ εξόδου 3.830 kW, αεριοστρόβιλο General Electric, μοντέλο LM2500-30 με ισχύ εξόδου 22.300k W.
Μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα 31 κόμβων (57 km/h) με μέγιστη εμβέλεια πλεύσης 4.100 ναυτικών μιλίων (7.600 km) με 18 κόμβους (33 km/h).
Είναι εξοπλισμένη με ένα πυροβόλο Mk 45 Mod 2A 5", δύο Mk15 Phalanx 20 mm CIWS (Close-In Weapon Systems), δύο εκτοξευτές Mk141 2×2 για αντιπλοϊκούς πυραύλους HARPOON, Mk 48 Mod, 2 εκτοξευτής για πυραύλους εδάφους-αέρος μεσαίου βεληνεκούς 16× RIM-162 ESSM και δύο Mk32 Mod 5 2×324 mm T/T για τορπίλες Mk46.
Ελπίζουμε να πάνε όλα καλά και να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής, το οποίο έπρεπε να είχε υλοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια, αλλά δεν υλοποιούνταν λόγω μνημονίων.