Με ρυθμούς στα «κόκκινα» ώστε να πέσουν σε χρόνο ρεκόρ οι υπογραφές με τους Γάλλους της Naval Group κινούνται τα Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων.Το ζήτημα της εκπαίδευσης των πληρωμάτων πάνω στις καινούργιες φρεγάτες του Στόλου αποτελεί ένα από τα κομβικά σημεία της συμφωνίας με τους Επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού να καταστρώνουν ήδη το σχέδιο ώστε να μη χαθεί ούτε μια μέρα. Και το σχέδιο φαίνεται ότι θυμίζει ότι ακριβώς κάνει και η Πολεμική Αεροπορία σχετικά με τα Rafale.
Αμέσως μόλις υπογραφεί η συμφωνία αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για να αναχωρήσουν για τη Γαλλία τα πρώτα Στελέχη του Στόλου. Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί όλων σχεδόν των ειδικοτήτων ώστε να μυηθούν στα μυστικά του καινούργιου αποκτήματος του Πολεμικού Ναυτικού. Πρόκειται για Στελέχη που θα εξειδικευτούν τόσο στην πλατφόρμα και στα μηχανολογικά της Belharra όσο και για όσους αναλάβουν να χρησιμοποιούν τα υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα της φρεγάτας. Προσωπικό το οποίο θα αποτελέσει το πρώτο πλήρωμα της νέας Μονάδας του Στόλου αλλά και τους τεχνικούς οι οποίοι θα αναλάβουν τη συντήρηση των Belharra.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό ο οποίος ήδη διαμορφώνεται, τα Στελέχη του Στόλου που θα μεταβούν στη Γαλλία θα χωριστούν σε «πυρήνες» ανάλογα με τις ειδικότητες τους. Όσοι θα ασχοληθούν με τα μηχανολογικά του πλοίου και γενικότερα με την πλατφόρμα θα ξεκινήσουν ταχύρυθμα «μαθήματα» στις εγκαταστάσεις της Naval Group εκεί που χτίζεται ήδη η πρώτη Γαλλική Belharra και στη συνέχεια σύντομα θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται και οι δύο πρώτες Ελληνικές.
Η αποστολή του Πολεμικού Ναυτικού θα εκπαιδευτεί βήμα-βήμα στο πλοίο δίπλα στους τεχνικούς της Naval Group αλλά και στα στελέχη του France Marine Nationale που θα αποτελέσει άλλωστε και τον πρώτο χρήστη της Belharra. ‘Αλλωστε οι τεχνικοί της Naval Group διαθέτουν τεράστια τεχνογνωσία αφού έχουν εδώ και πολλά χρόνια αναλάβει τη συντήρηση του συνόλου των πολεμικών πλοίων του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού.
Όμως η εκπαίδευση των Ελληνικών πληρωμάτων δεν σταματά εκεί. Ένας ακόμη «πυρήνας» πρόκειται να εκπαιδευτεί στις εγκαταστάσεις της εταιρείας κολοσσού Thales. Πρόκειται για τον κατασκευαστή όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων της Belharra, μεταξύ των οποίων το υπερσύγχρονο πανίσχυρο ραντάρ Sea Fire αλλά και τα ανθυποβρυχιακά CAPTAS 4 και KINGKLIP MK2.
Σύμφωνα μάλιστα με την Thales το SEA FIRE πέρασε πρόσφατα με επιτυχία το ‘’crash test’’ της εταιρίας το οποίο έδειξε ότι έχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης παρακολούθησης στον αέρα έως και 800 στόχων σε αποστάσεις ακόμα και 500 χλμ ενώ και στη θάλασσα μπορεί να εντοπίζει στόχους σε αποστάσεις που φτάνουν ακόμα και τα 80 χλμ. Αντίστοιχες δυνατότητες διαθέτουν και τα ανθυποβρυχιακά συστήματα των Belharra τα οποία θεωρούνται τα καλύτερα στη Δύση έπειτα από σειρά ασκήσεων στις οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί από τις φρεγάτες Fremm.
Ένας ακόμη Ελληνικός «πυρήνας» αναμένεται να μυηθεί στα μυστικά των πανίσχυρων Aster 30 στις εγκαταστάσεις της επίσης Γαλλικής κατασκευάστριας εταιρείας MBDA. Aντιαεροπορικός πύραυλος ο οποίος χαρακτηρίζεται από τους Γάλλους ως ο μοναδικός στον κόσμο ‘’One Shot One Kill’’.Με βεληνεκές που αγγίζει τα 150 χλμ.
Το επόμενο στάδιο εκπαίδευσης για τα Ελληνικά πληρώματα θα πραγματοποιηθεί πάνω στην πρώτη Γαλλική Belharra την οποία αναμένεται να παραλάβει το Marine Nationale μέσα στο 2023. Εκεί οι Έλληνες θα διαπιστώσουν πως θα λειτουργεί επί του πεδίου το καινούργιο πλοίο όπως και το τακτικό σύστημα Setis. Πλοίο το οποίο θα έχει μικρές διαφορές από την Ελληνική έκδοση της Belharra, την FDI όπως την ονομάζει η NavalGroup.