Πολεμικό Ναυτικό
Ενημερώθηκε στις:

Φρεγάτες ΠΝ: Στο ''στόχαστρο'' του Μαξίμου οι ιταλικές FREMM με αμερικανικό οπλισμό

Φρεγάτες με Ιταλικό σκαρί και αμερικανικά όπλα όπως επέλεξαν οι ΗΠΑ για τον εκσυγχρονισμό του Αμερικανικού Στόλου, εξετάζει σοβαρά πλέον και η Ελλάδα.

Σύμφωνα με το iEidiseis.gr, η Ιταλική πρόταση για διάθεση φρεγατών FREMM στο Ελληνικό Ναυτικό κερδίζει έδαφος καθώς η επιτελική ομάδα του Μεγάρου Μαξίμου επιχειρεί να επιτύχει «μ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια»… Δηλαδή να επιλέξει ευρωπαϊκή πλατφόρμα που θα φέρει αμερικανικό οπλισμό.

https://www.youtube.com/watch?v=fAUFhFuFBqk

Μία επιλογή στα πρότυπα του Αμερικανικού προγράμματος FFG(X) με την συνδρομή των ιταλικών ναυπηγείων και την ενσωμάτωση ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων αμερικανικών εταιριών!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Άλλωστε για την Ελλάδα οι φρεγάτες FREMM δεν είναι άγνωστες καθώς η κυβέρνηση Καραμανλή το 2008 είχε υπογράψει διακρατική συμφωνία με την Γαλλία για κατασκευή τεσσάρων FREMM στα ναυπηγεία της Ελευσίνας.

Οι FREMM ήταν η ευρωπαϊκή φρεγάτα της δεκαετίας του 2000 που αποφάσισαν να κατασκευάσουν από κοινού η Γαλλία (Naval Group) με την Ιταλία (Fincantieri).

Στη Γαλλία έγινε γνωστή ως κλάση «Aquitaine», ενώ στην Ιταλία ως κλάση «Bergamini». Οι FREMM έχουν επιλεγεί επίσης από το Μαρόκο (1 πλοίο) και την Αίγυπτο ( 3 πλοία). Ενώ πρόσφατα μια έκδοση της FREMM , οι φρεγάτες FFG(X), ιταλικής σχεδίασης επικράτησαν στο διαγωνισμό του Αμερικανικού Ναυτικού!

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε, η μεν Γαλλία θα ναυπηγούσε 17 FREMM και η Ιταλία δέκα 10 πλοία για την αντικατάσταση των δυο μεγαλύτερων ευρωπαϊκών Στόλων. Το κόστος του κάθε πλοίου υπολογίζονταν στα 590 εκατομμύρια, χωρίς όπλα και υποστήριξη. Το 2008 το Μαρόκο υπέγραψε συμβόλαιο για τη ναυπήγηση μιας FREMM, έναντι € 470 εκατομμυρίων, χωρίς όπλα και υποστήριξη.

Στην Ελλάδα το Ιανουάριο του 2009 είχε ανακοινωθεί η επιλογή των FREMM, στο πλαίσιο ενός προγράμματος ναυπήγησης έξι (6) φρεγατών κόστους € 2,5 δισεκατομμύρια (€ 416,7 εκατομμύρια ανά πλοίο, χωρίς όπλα και υποστήριξη). Ωστόσο, το 2010 ξέσπασε οικονομική κρίση στην Ελλάδα και το πρόγραμμα ναυάγησε!

Το ελληνικό πρόγραμμα των FREMM με την Γαλλική πάντα εκδοχή επανήλθε στο προσκήνιο τον Απρίλιο του 2018 όταν ο τότε Υφυπουργός Άμυνας, Φώτης Κουβέλης, ανακοίνωσε ότι Ελλάδα και Γαλλία έχουν συμφωνήσει για πενταετή μίσθωση δύο (2) FREMM του Γαλλικού Ναυτικού με τα πλοία να έρχονται στην Ελλάδα τον Αύγουστο του 2018. Όμως λίγες μέρες μετά (25 Απριλίου 2018) , ο τότε Υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος, δήλωσε ότι δεν υφίσταται τέτοιο πρόγραμμα καθώς ο ίδιος προέκρινε την προμήθεια των πιο σύγχρονων Γαλλικών φρεγατών τύπου Belh@rra.

Η 1η ιταλική FREMM ξεκίνησε να ναυπηγείται το Φεβρουάριο του 2008, καθελκύστηκε τον Ιούλιο του 2011 και εντάχθηκε στον Ιταλικό Στόλο τον Μάιο του 2013. Η 10η και τελευταία ιταλική FREMM αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία τον Απρίλιο του 2021.

Το εκτόπισμα των ιταλικών FREMM είναι 6.500 τόνοι (με πλήρη φόρτο). Οι ελάχιστες απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 145 άτομα με μέγιστο πλήρωμα τα 200 άτομα. Έχουν ταχύτητα πλεύσης 16 κόμβους ή 30 χιλιόμετρα την ώρα, οι προπέλες των πλοίων κινούνται από τους ηλεκτροκινητήρες, στους οποίους παρέχουν ενέργεια οι γεννήτριες πετρελαίου. Ο οπλισμός των ιταλικών FREMM (πυροβόλα ΟΤΟ Μelara) διαφέρει ελαφρά μεταξύ της έκδοσης γενικών καθηκόντων και ανθυποβρυχιακού πολέμου και η αντιαεροπορική άμυνα των πλοίων βασίζεται σε έναν (1) εκτοξευτή 16 θέσεων Sylver A50 για βλήματα Aster-30 και Aster-15. Το ελικοδρόμιο τους μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερα κατηγορίας NH-90 ή AW-101 Merlin. Δηλαδή ο ιταλική FREMM διαθέτει οπλισμό και στάνταρ που είναι γνώριμα στον ελληνικό Στόλο.

Η Ιταλική πρόταση για τις FREMM γίνεται πιο δελεαστική για την Αθήνα καθώς τον Μάιο του 2020 η Fincantieri και η FREMM επικράτησαν στον διαγωνισμό του Αμερικανικού Ναυτικού για το πρόγραμμα νέας φρεγάτας FFG(X). Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα το πρώτο πλοίο θα πρέπει να παραδοθεί στο Αμερικανικό Ναυτικό τον Ιούλιο του 2026, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής μιας FFG (X) δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 48 μήνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Το κόστος της πρώτης FFG(X) με πλήρη οπλισμό έχει προϋπολογιστεί στα $ 1,28 δισεκατομμύρια, ενώ αυτό της δεύτερης φρεγάτας στα $ 1,05 δισεκατομμύρια. Το κόστος της τρίτης φρεγάτας αναμένεται να είναι κάτω του $ 1 δισεκατομμυρίου. Συνολικά το κόστος ναυπήγησης 20 FFG(X) δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τα $ 19,81 δισεκατομμύρια (€ 17,85 δισεκατομμύρια).

Οι αμερικανικές FFG(X) με την Ιταλική σχεδίαση - φινέτσα θα έχουν:

-Μήκος 151,18 μέτρα και πλάτος 19,81 μέτρα.

-Σύστημα κάθετης εκτόξευσης βλημάτων Mk.41 VLS, τουλάχιστον 32 θέσεων, για χρήση βλημάτων Standard Missile-2 (SM-2) Block IIIC ή RIM-162 Evolved SeaSparrow Missiles (ESSM).

-Σύστημα διαχείρισης μάχης των FFG(X) είναι το COMBATSS-21, βασισμένο στο AEGIS.

-Σύστημα CEC (Cooperative Engagement Capability) για επιχειρήσεις επιφανείας και ανθυποβρυχιακού πολέμου.

-Ραντάρ έρευνας αέρος EASR (Enterprise Air Surveillance Radar) της Raytheon τεχνολογίας AESA. Το AN/SPY-6(V)3 EASR είναι ένα προηγμένο ραντάρ αντιμετώπισης απειλών αέρος που πλέον θα φέρουν τα νέα αμερικανικά αεροπλανοφόρα. Το AN/SPY-6(V)3 είναι κατάλληλο για την αντιμετώπιση όλων των απειλών αέρος όπως είναι τα βαλλιστικά όπλα, οι πύραυλοι τεχνολογίας Cruise, τα βλήματα κατά πλοίων, αεροσκάφη, UAV κ.ά.

-Ραντάρ έρευνας επιφανείας AN/SPS-73(V)18.

-Ανθυποβρυχιακή σουίτα του πλοίου.

Σύμφωνα με την απόρρητη ενημέρωση που έκαναν αξιωματικοί του Ελληνικού Ναυτικού στην επιτελική ομάδα του Μαξίμου που εποπτεύει την πορεία υλοποίησης των εξοπλιστικών προγραμμάτων οι υπό κατασκευή αμερικανικές φρεγάτες FFG(X) με την Ιταλική σχεδίαση , ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, που ικανοποιούν τις ανάγκες και τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του ελληνικού ΠΝ, ενώ εάν η αγορά τους γίνει μέσω των ΗΠΑ υπάρχει και το στοιχείο της χρηματοδότησης απο το πρόγραμμα FMS (Foreign Military Sales).

Οι Έλληνες επιτελείς θεωρούν ότι η FREMM σε αμερικανική εκδοχή FFG(X) ελαφρώς τροποποιημένη σύμφωνα με τα «θέλω» του ΠΝ υπολογίζεται να αγγίξει τα 900 εκατομμύρια έκαστη μαζί με τα όπλα, την εκπαίδευση, το κόστος δημιουργίας των αναγκαίων υποδομών και την υποστήριξη.

Σύμφωνα με απόλυτα ακριβείς πληροφορίες κατά την πρόσφατη κυβερνητική σύσκεψη όπου εξετάστηκαν και οι έξι προτάσεις ο πρωθυπουργός επέδειξε ζωηρό ενδιαφέρον για την ιταλική FREMM στα αμερικανικά πρότυπα της FFG(X). Ήδη αναζητείται επαφή και σε πολιτικό επίπεδο με την Ιταλική πλευρά, ενώ δεν αποκαλείται να επιστρατεύουν και οι γνωριμίες του κεντρικού τραπεζίτη Γιάννη Στουρνάρα με τον Ιταλό πρωθυπουργό Μάριο Ντράγκι.

Σε επιχειρηματικό επίπεδο πρόσφατα πραγματοποίησε επίσκεψη «αστραπή» στην Αθήνα ο CO της Leonardo (ιταλικός κολοσσός της αμυντικής βιομηχανίας στον οποίο έχει ενταχθεί και η Fincantieri) με ιδιωτική πτήση ναυλωμένη από Έλληνα επιχειρηματία που δραστηριοποιείται στο λιανικό εμπόριο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ