Πολεμικό Ναυτικό
Ενημερώθηκε στις:

"Γόρδιος δεσμός" οι νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού

Με την παράδοση και από ολλανδικής πλευράς της προτάσεως της χώρας τους για το πρόγραμμα των νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού, αρχίζει να συμπληρώνεται σιγά-σιγά το παζλ και να γίνονται γνωστές οι προτάσεις όλων σχεδόν των ενδιαφερομένων για αυτό το πρόγραμμα – «πακέτο» που εκτός από τη ναυπήγηση των τεσσάρων νέων φρεγατών περιλαμβάνει επίσης τις προτάσεις τους για «ενδιάμεση λύση» και τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών του ΠΝ τύπου MEKO-200HN κλάσεως «Ύδρα» που υπηρετούν ήδη στη δύναμη του Ελληνικού Στόλου εδώ και περίπου 30 χρόνια, όπως γράφει ο Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης για τα parapolitika.gr.



Σημειώνεται ότι προχθές η Ολλανδική αντιπροσωπεία με επικεφαλής την πρέσβη της χώρας στην Αθήνα κυρία Stella Ronner-Grubacic και μέλη από την εταιρεία DAMEN που κατασκευάζει τις υπό πρόταση φρεγάτες, μετέβη στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης και παρέδωσε στον Υπουργό Νικόλαο Παναγιωτόπουλο, παρουσία και του Αρχηγού ΓΕΝ Αντιναυάρχου Στυλιανού Πετράκη ΠΝ, και τυπικώς, γιατί ουσιαστικώς είχε κατατεθεί κανονικώς και με τον προβλεπόμενο τρόπο, την ολοκληρωμένη πρόταση για το πρόγραμμα των φρεγατών που περιλαμβάνει:

 

  • Κατασκευή 4 νέων φρεγατών τύπου SIGMA 11515.
  • Ναυπήγηση όλων στην Ελλάδα.
  • Παράδοση της πρώτης εξ αυτών 2,5 χρόνια μετά την υπογραφή και ενεργοποίηση της συμβάσεως.
  • Παράδοση 2 φρεγατών εν χρήσει από το Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας, τύπου “Karel Doorman” (“M”), τις HNLMS “Van Speijk” (F828) και HNLMS “Van Amstel” (F831). Η πρώτη εντάχθηκε επιχειρησιακώς στο στόλο το 1994 και η δεύτερη το 1993 και αμφότερες έχουν περάσει εκσυγχρονισμό μέσης ζωής το 2010.
  • Ναυπήγηση στην Ελλάδα – ως εναλλακτική «ενδιάμεση λύση» - 2 μικρότερων φρεγατών τύπου 10514, σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
  • Την αναβάθμιση των 4 φρεγατών του Ελληνικού Στόλου τύπου MEKO-200HN κλάσεως «Ύδρα», σε συνεργασία με την Thales.
  • Κόστος ανά φρεγάτα λιγότερο από 600 εκ.ευρώ για κατασκευή του κάθε πλοίου στην Ελλάδα και περιλαμβάνοντας την εν συνεχεία υποστήριξή του.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το κάθε σκάφος θα διαθέτει ραντάρ APAR, 16 κάθετα εκτοξευόμενους εκτοξευτές κατευθυνομένων βλημάτων επιφανείας-αέρος Mk41, ένα πυροβόλο των 76mm στην πρώρα, τουλάχιστον 2 τηλεκατευθυνόμενα πυροβόλα Narwhal των 20mm, 8 κατευθυνόμενα βλήματα επιφανείας-επιφανείας και έναν εκτοξευτή αντιαεροπορικών/αντιπυραυλικών βλημάτων εγγύς βεληνεκούς RAM. Το σκάφος έχει μήκος 113 μέτρα και εκτόπισμα με πλήρη φόρτο 4,400 tons (τα προαναφερθέντα στοιχεία από τη συνέντευξη του Διευθυντή Ναυτικών Πωλήσεων της Damen Naval, Pieter Heijboer, στην έγκυρη ιστοσελίδα www.navalnews.com της 20 Μαρτίου 2021..

Πρόταση αρκετά «ενδιαφέρουσα», κυρίως από την άποψη ότι οι φρεγάτες της «ενδιαμέσου λύσεως» είναι παραδοτέες άμεσα, αποτελούν εξελιγμένη έκδοση των δικών μας “Standard” (“S”) και επομένως τα ελληνικά πληρώματα θα μπορούν να τις καταστήσουν άμεσα ετοιμοπόλεμες με ελάχιστη επιπλέον εκπαίδευση.

Το ΠΝ μαζεύει σιγά – σιγά όλα τα στοιχεία και αναμένεται σύντομα να αποστείλει έμπειρους αξιωματικούς για να δουν και τα προτεινόμενα πλοία κάθε προτάσεως από κοντά, ώστε εν συνεχεία να υποβάλλουν τις εκθέσεις τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Έτσι ως τώρα οι προτάσεις συνοψίζονται ως ακολούθως

  • Ολλανδική Damen με τη SIGMA 11515
  • Αμερικανική Lockheed Martin με τη MMSC
  • Γαλλική Naval Group με την FDI/Belharra
  • Γερμανική TKMS MEKO με την A200NG (ή την MEKO A300)
  • Βρετανική Babcock με την Type-31/Arrowhead
  • Ισπανική Navantia με την F-110
  • Ιταλική Fincantieri με FREMM
  •  

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ