Πολεμικό Ναυτικό

Ανησυχία στις ΗΠΑ: ''Είναι ευάλωτα τα αεροπλανοφόρα μας''!

Το τελευταίο διάστημα, ένα σοβαρό ερώτημα απασχολεί το Αμερικανικό Πεντάγωνο. Οι αναβαθμισμένες αντιπυραυλικές άμυνες και τα αεροσκάφη ανεφοδιασμού μεγάλης εμβέλειας, ακόμη και το υπό κατασκευή Ford-Class, είναι ικανά να επιχειρούν με ασφάλεια;

Τα αεροπλανοφόρα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, λέγεται ότι είναι εξαιρετικά ευάλωτα στις σύγχρονες επιθέσεις πυραύλων, καθώς αντιπροσωπεύουν τεράστιους επιπλέοντες στόχους, που είναι λιγότερο ευέλικτοι και κινητοί σε συνθήκες υψηλών απειλών. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι σχολιαστές έχουν φτάσει στο σημείο να αναρωτιούνται, αν πρόσφατα αναδυόμενοι πύραυλοι μεγάλου βεληνεκούς κατά των πλοίων μπορεί να έχουν καταστήσει τους αερομεταφορείς ξεπερασμένους .

Αυτό δεν ισχύει, τουλάχιστον σύμφωνα με πολλούς εξέχοντες ηγέτες του Ναυτικού, προγραμματιστές όπλων, φουτουριστές και μέλη του Κογκρέσου. Όλοι αυτοί οι ηγέτες, εξηγούν ξεκάθαρα ότι αυτά τα πλοία που αποτελούν ισχυρή δύναμη για το ναυτικό της Αμερικής δεν κινδυνεύουν.

 «Τα αεροπλανοφόρα εξακολουθούν να είναι η πιο ισχυρή πλατφόρμα για προβολή ισχύος και η επιχειρησιακή χρήση  τους εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά ζωτικής σημασίας. Αν δεν υπήρχε η Κινεζική απειλή δεν θα κατασκευάζονταν αεροπλανοφόρα. Αυτός είναι ο βασικός λόγος. Έτσι, καλύπτεται η ανάγκη ανάπτυξης ισχυρής δύναμης μακριά από τις ακτές μας.», είπε ο εκπρόσωπος Rob Whitman - (R) Va., Μέλος της υποεπιτροπής της  υπηρεσίας ένοπλων υπηρεσιών για τις θαλάσσιες δυνάμεις και τις δυνάμεις προβολής. 

 Θα γίνουν προσαρμογές σε νέες απειλές, όπως μεγαλύτερη χρήση αμφιβίων πλοίων επίθεσης για αεροπορική δύναμη και πολύ ευρύτερη χρήση μη επανδρωμένων συστημάτων και θα αποτελούν  θεμελιώδη προϋπόθεση των αεροπλανοφόρων και των υπό κατασκευή νέων κατηγορίας Ford, για να εξακολουθούν να επιχειρούν.

 

Παράλληλα με την προβολή της σαφούς αίσθησης ότι η υπάρχουσα ισχύ του αεροπλανοφόρου, είναι κάτι που θα πρέπει να παραμείνει και ταυτόχρονα να προσαρμοστεί στις αναδυόμενες απειλές, ο Wittman ήταν επίσης ενθουσιασμένος για τα πολυλειτουργικά πλεονεκτήματα των αμφίβιων επιθετικών πλοίων, που τώρα είναι όλο και περισσότερο ικανά να προβάλλουν αεροπορική δύναμη μεγάλης εμβέλειας με την προσθήκη σε αυτά του F-35B stealth jet fighter.

Όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια, το Πολεμικό Ναυτικό θα συνεχίσει να μελετά ερωτήματα σχετικά με τις μελλοντικές διαμορφώσεις των αερομεταφορέων, με ιδιαίτερη προσοχή στις νέες απειλές, τα όπλα και τις πιθανές τακτικές του εχθρού, ωστόσο πολλοί  υποστηρίζουν ότι τα νέα αεροπλανοφόρα, εάν υπερασπίζονται σωστά και οχυρώνονται από πλατφόρμες επέκτασης εμβέλειας, όπως τα  αεροσκάφη 5ης γενιάς που απογειώνονται από αυτά, είναι πιθανό να αντέξουν καθ 'όλη τη διάρκεια αυτού του αιώνα.

Επίσης οι αναδυόμενες άμυνες τους θα υποστηρίζονται από αντιαεροπορικά συστήματα λέιζερ ,από εφαρμογές ηλεκτρονικού πολέμου, που μπορούν να μπλοκάρουν συστήματα στόχευσης πυραύλων και νέες γενιές πυραύλων αναχαίτισης ακρίβειας μεγάλης εμβέλειας, που μπορούν όλο και περισσότερο να αλλάξουν πορεία κατά την πτήση για να καταστρέψουν τις εισερχόμενες επιθέσεις.

 

Όλα αυτά φέρουν την σχεδόν «πολύ συχνά συζητημένη» εξίσωση απειλής, που παρουσιάζεται στον Ειρηνικό από τούς κινεζικούς πυραύλους DF-26 και DF-21D, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες, μπορούν να χτυπήσουν αερομεταφορείς σε αποστάσεις 2.000 και 1.000 μίλια αντίστοιχα. Τα όπλα δοκιμάζονται τακτικά και αναφέρονται στις κινεζικές εφημερίδες ως εξαιρετικά αποτελεσματικά.

Η αναφορά για αυτούς τους πυραύλους, ωστόσο, συχνά παραβλέπει πολλές βασικές μεταβλητές μεγάλης σημασίας για την τακτική εξίσωση, όπως η χρήση του αεροσκάφους ανεφοδιασμού MQ-25 Stingray που ενδέχεται να διπλασιάσει πραγματικά το εύρος επιθέσεων των αεροσκαφών που εκτοξεύτηκαν από αερομεταφορείς. Εάν ένα F-35C ή F-18 μπορούν να ανεφοδιαστούν εν πτήση από ένα ιπτάμενο τάνκερ που επιχειρεί από τον αερομεταφορέα, δεν θα έχουν μόνο περισσότερο χρόνο παραμονής στον αέρα σε σχέση με τους στόχους, αλλά θα μπορούν να φτάσουν σε στοχευμένες περιοχές από αερομεταφορείς που επιχειρούν από ασφαλή θέση αναμονής. 

 «Πιστεύω ότι ο αερομεταφορέας θα συνεχίσει να είναι μια βιώσιμη επιλογή, κυρίως επειδή, ξέρετε, η προσπάθειά μας είναι να αποφύγουμε κάθε είδους σύγκρουση. Και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι η προστασία της δύναμης. Έτσι, κανείς δεν έχει καταφέρει να το αντικαταστήσει στο σημερινό κόσμο», είπε ο Wittman. «Πιθανότατα να ελλιμενίσουμε τα πλοία μας σε συμμαχικά λιμάνια και να κάνουμε πολλές επιχειρήσεις από φιλικές χώρες, ωστόσο η ιδέα του να βασιστούμε σε ξένα έθνη του 20ου αιώνα είναι κάτι που δεν πρόκειται να συμβεί στο μέλλον».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ