Οι Τούρκοι κάνουν κάτι που η χώρα μας αποφεύγει συνεχώς. Διαφημίζουν τα οπλικά τους συστήματα, τα οποία δεν έχουν καμία στρατιωτική αξία. Ναι μεν η Άγκυρα έχει κάνει κάποια άλματα στη βιομηχανία της, όμως σύμφωνα με δυτικά think tank, όλα τα στρατιωτικά προγράμματα της Άγκυρας που είτε έχουν ολοκληρωθεί, είτε βρίσκονται σε εξέλιξη, δεν έχουν καμία σχέση με όσα περιγράφει το τουρκικό καθεστώς.
Πρόσφατα η Τουρκία, ανακοίνωσε με… πάσα επισημότητα πως το «οπλισμένο μη επανδρωμένο θαλάσσιο όχημα (SİDA) , η πρώτη πλατφόρμα της σειράς “ULAQ” , του οποίου η πρωτότυπη παραγωγή ολοκληρώθηκε, ξεκίνησε να επιχειρεί».
Σε κοινό δελτίο τύπου, ο Γενικός Διευθυντής του ναυπηγείου ARES Shipyard, Ουτκού Αλάντς και ο Γενικός Διευθυντής Άμυνας της τουρκικής εταιρείας Meteksan, Σελτσούκ Αρπαρσλάν, δήλωσαν ότι «ολοκληρώσαμε το πρώτο οπλισμένο μη επανδρωμένο σκάφος της Τουρκίας ULAQ-Sida και ξεκίνησε τις θαλάσσιες δοκιμές.
Αυτά ισχυρίζονται οι Τούρκοι, όμως τα fake news της Τουρκίας είναι καθημερινά. Είναι κάτι που το Πενταπόσταγμα αναφέρει συνεχώς. Ναι, χρειάζεται επιφυλακή από την χώρα μας, όχι όμως φόβος!
Η ελληνική ''απάντηση''
Μία ελληνική εταιρεία με έδρα την Αθήνα, η Aegean Project, σε συνεργασία με την Milanion Group, με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU). Αν και στις περισσότερες περιπτώσεις τα «Μνημόνια» δεν οδηγούν και σε απτά αποτελέσματα, σε αυτή την περίπτωση οι δύο πλευρές διαμηνύουν ότι έχουν βρει την «χρυσή τομή» συνδυάζοντας την τεχνολογία αιχμής, με ταχείς παραδόσεις και οικονομίες κλίμακος.
Παρότι υπάρχει η «δεσμευτικότητα από τον πελάτη», ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Projects, Βασίλης Χατζηγιάννης, δήλωσε πώς «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοικώνουμε πως παραδώσαμε ένα από τα Μη-Επανδρωμένα Σκάφη Επιφανείας (USV) που βασίζεται σε μετατροπή του RHIB των 6,8 μέτρων στον Στρατό Ξηράς χώρας μέλους του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
“Αδράξαμε της ευκαιρίας στην συνεργασία μας με την Aegean Projects και ήδη έχουμε προκαλέσει το ενδιαφέρον μεταξύ πιθανών πελατών για μη-επανδρωμένες πλατφόρμες χερσαίων και θαλάσσιων προγραμμάτων στην Ευρώπη κι αλλού”, ανέφερε ο διευθυντής της Milanion Group, κ. Davinder Dogra.
Τα USV αποτελούν μία αποδεδειγμένα «φθηνή» λύση για τις Ένοπλες Δυνάμεις, αφού δημιουργούν μεγάλες οικονομίες από το εναλλακτικό κόστος. Επί της ουσίας, ο χειρισμός τους γίνεται από επίγειο σταθμό αποτελούμενο από 2 με 3 άτομα. Το σκάφος μπορεί να αναλάβει αποστολές περιπολίας εκτελώντας σύνθετες εργασίες χωρίς την ύπαρξη προσωπικού, μειώνοντας το ρίσκο αλλά και αυξάνοντας την αποδοτικότητα που διαφορετικά μπορεί να πέσει λόγω φυσικών συνθηκών είτε κόπωσης.
Όπως αναφέρουν οι εταιρείες σε κοινό του ανακοινωθέν, τα USV μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αποστολές επιθέσεων κορεσμού, περιπολίας, αναφοράς και αν χρειαστεί, να κάνουν ελέγχους σε παραπλέοντα σκάφη.
Η μαζική παρουσία τέτοιων σκαφών – που είναι υπαρκτό σχέδιο και όχι κινούμενα σχέδια όπως της Τουρκίας – στο Αιγαίο, θα επιφέρουν μεγάλες αλλαγές στον έλεγχο των θαλασσίων συνόρων, την αποτροπή των παράνομων μεταναστευτικών ροών από τα μικρασιατικά παράλια και βέβαια θα αποτελούν έναν μόνιμο μοχλό πίεσης προς το τουρκικό πολεμικό ναυτικό αλλά και το λιμενικό τους.