Σήμερα Πέμπτη στις 12 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί η δοκιμαστική πτήση του F-16 της Ομάδας Επιδείξεων ΖΕΥΣ στη Θεσσαλονίκη.
Στο κόκπιτ του μαχητικού αεροσκάφους που θα εκτελέσει την επίδειξη της ελληνικής F-16 Demo Team θα βρίσκεται ο σμηναγός (Ι) Γεώργιος Σωτηρίου.
Ο ίδιος μαζί με τον σμηναγό (Ι) Χρήστο - Πάρη Χαρίτο είναι οι ιπτάμενοι επίδειξης της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ» στην τρέχουσα σύνθεσή της.
Ο σμηναγός Γεώργιος Σωτηρίου εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 2006. Το 2012, τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΜΕΑΕ σε αεροσκάφη F-16 Block52+ και από το 2013 υπηρετεί στην 343 Μοίρα «Αστέρι». Πρόκειται για μια από τις Μοίρες που εξοπλίζεται με εκσυγχρονισμενα F-16 Viper.
O σμηναγός Σωτηρίου έχει περισσότερες από 1800 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1500 είναι σε αεροσκάφη F-16. Για τις ανάγκες της σημερινής δοκιμαστικής πτήσης, όπως και της πτήσης επίδειξης που θα εκτελέσει πάνω από τη Θεσσαλονίκη, ο χειριστής F-16 αναμένεται να απογειωθεί από τη Λάρισα.
Demo Team
H Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 “Ζευς” (F-16 Demo Team) αποτελεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εκτέλεσης αεροπορικών επιδείξεων, που σκοπό έχει να διαδώσει την καλλιέργεια της αεροπορικής ιδέας και την τόνωση του ηθικού τόσο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και της Ελληνικής κοινωνίας ενώ παράλληλα προβάλλει την μαχητική ικανότητα και το γενικότερο έργο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το αεροσκάφος που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των αεροπορικών επιδείξεων είναι τύπου F-16C Block 52+.
Το αεροσκάφος F-16 της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων έχει τη δυνατότητα, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και το ύψος βάσης των νεφών που υπάρχουν στην περιοχή επίδειξης, να εκτελέσει τρία προγράμματα ακροβατικών ελιγμών: Ένα Υψηλό (High), ένα Μεσαίο (Low) και ένα Χαμηλό (Flat). Πιο συγκεκριμένα έχουμε :
Υψηλή Επίδειξη (High Show)
- Ελάχιστο ύψος βάσης νεφών 7000 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL), οριζόντια ορατότητα 5 χιλιόμετρα.
Χαμηλή Επίδειξη (Flat Show)
- Ελάχιστο ύψος βάσης νεφών 1500 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL) και οριζόντια ορατότητα 5 χιλιόμετρα.
Υψηλή Επίδειξη
- Ανάστροφη απογείωση
- Είσοδος με Barrel Roll
- Άνοδος για εκτέλεση Κουβανέζικου 8 και τετράφυλλο
- Διέλευση Υψηλής Ταχύτητας
- Ελιγμός Ταχείας Επιβράδυνσης
- Αργή περιστροφή
- Διέλευση Υψηλής Γωνίας Προσβολής
- Στροφή ελάχιστης ακτίνας
- Κατακόρυφη άνοδος
- Στροφή του Γερακιού
- Περιστροφή δύο σημείων
- Ανάστροφη διέλευση
- Άνοδος Μέγιστης Επίδοσης με Περιστροφές
- Σπειροειδής Βύθιση
- Διέλευση Ελληνική Φλόγα
- Τακτική Άνοδος για Προσγείωση
Χαμηλή Επίδειξη
- Απογείωση Μέγιστης Επίδοσης και Άνοδος για εκτέλεση Οριζόντιου 8
- Διέλευση Υψηλής Ταχύτητας
- Ελιγμός Ταχείας Επιβράδυνσης
- Αργή Περιστροφή
- Διέλευση Υψηλής Γωνίας Προσβολής
- Στροφή ελάχιστης ακτίνας
- Στροφή του Γερακιού
- Περιστροφή δύο σημείων
- Ανάστροφη διέλευση
- Διέλευση Ελληνική Φλόγα
- Τακτική Άνοδος για Προσγείωση
Για την εκτέλεση του προγράμματος επίδειξης το αεροσκάφος πετά χωρίς εξωτερικά φορτία (καθαρή διαμόρφωση) ή μπορεί να φέρει τις Σύμμορφες Δεξαμενές Καυσίμου (Conformal Fuel Tanks-CFT’s). Το Ελληνικό F-16 είναι το μοναδικό αεροσκάφος επιδείξεων στον κόσμο που εκτελεί το πρόγραμμα επίδειξης με διαμόρφωση CFT. Η μέγιστη ταχύτητα κατά τη διάρκεια της επίδειξης είναι 0.94 Mach, ενώ τα G κυμαίνονται από +9,5 έως -3. Κάθε πτήση επίδειξης πληρεί όλα τα διεθνή Πρότυπα Ασφάλειας Πτήσεων που ορίζονται από το ΝΑΤΟ, τον ICAO, τον JAA και την FAA.