Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

«Διήλθωμεν δια πυρός και ύδατος»: 13 ηρωικοί πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας έχασαν την ζωή τους, προσπαθώντας οι ίδιοι να σώσουν ζωές και περιουσίες

«Διήλθωμεν δια πυρός και ύδατος» ή αλλιώς «Περάσαμε μέσα από φωτιά και νερό». Πέντε λέξεις που τιτλοδοτούν τη ζωή των πιλότων των Καναντέρ και φιλοξενούνται στο έμβλημα της Μοίρας τους. Από τότε που άρχισαν να επιχειρούν τα Καναντέρ, έως και σήμερα, με το τραγικό δυστύχημα της Καρύστου, 17 ηρωικοί πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας έχασαν την ζωή τους, προσπαθώντας οι ίδιοι να σώσουν ζωές και περιουσίες, είτε με τα CL 215, είτε με τα CL 415 Καναντέρ είτε με τα Grumman :

«Πολύ μεγάλο το τίμημα της αυτοθυσίας», όπως ειπώθηκε στη Βουλή. Αυτό το μπλε και κόκκινο έμβλημα που υπερηφάνως έχουν στη στολή τους, συμβολίζει, λένε οι πιλότοι την μάχη μεταξύ καλού και κακού ενώ παράλληλα δεσπόζει η επικράτηση του νερού (μπλε αετός) ενάντια στις καταστροφικές τάσεις της φωτιάς (κόκκινος δράκος).

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα newpost.gr, η πτώση του Canadair  (CL -415 ) στην Κάρυστο  με νεκρούς τους δύο πιλότους – τον Σμηναγό Χρήστο Μουλά 37 ετών και τον ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη 27 ετών – έρχεται να προστεθεί στον κατάλογο των αεροσκαφών αυτού του τύπου που έχουν πέσει στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. 

Στύρα Ευβοίας – 23 Ιουλίου 2007 – Πτώση Canadair με δύο νεκρούς

Είναι η πτώση του Canadair   που έγινε  πριν από ακριβώς 16 χρόνια. Είναι η πτώση που παρέσυρε στο θάνατο τους δύο πιλότους .Τον σμηναγό  Δημήτρη  Στοϊλίδη, 34 ετών και τον υποσμηναγό Γιάννη Χατζούδη  27 ετών. Ο κυβερνήτης θεωρούνταν από τους έμπειρους χειριστές καθώς από τις 1.415 ώρες πτήσεως οι 970 ήταν σε Canadair.

H Ελλάδα εκείνο το καλοκαίρι παλεύει με τα  μέτωπα της φωτιάς κυρίως σε Ηλεία και Εύβοια .Οι δύο πιλότοι επιχειρούν στα Στύρα της Εύβοιας  και προσπαθούν να  ανακόψουν  τη φωτιά  πριν φθάσει στον οικισμό. Η ρίψη  που γίνεται σε χαμηλό ύψος ολοκληρώνεται με επιτυχία  αλλά αυτόπτες μάρτυρες βλέπουν το αεροσκάφος ξαφνικά  να γέρνει από τη μία πλευρά του και να «καρφώνεται»  στο έδαφος. Οι εμπειρογνώμονες που αναζήτησαν τα αίτια της τραγωδίας  απέδωσαν  την πτώση στη χαμηλή πτήση μέσα σε καπνούς   αλλά και στα ισχυρά ρεύματα του  αέρα που αναπτύσσονταν εξαιτίας των θερμών μαζών.


Αργαλαστή Πηλίου – 15 Ιουλίου 2000 – 2 νεκροί


Ήταν 6.50 το πρωί όταν το Canadair(CL-215 )  που επιχειρούσε τη δεύτερη ρίψη νερού  στην κατάσβεση της πυρκαγιάς  στη θέση Λαύκος προσκρούει σε λόφο στην προσπάθειά του να πάρει ύψος. Η ορατότητα στην περιοχή είναι εξαιρετικά κακή λόγω των πυκνών καπνών.

Χειριστές του μοιραίου Canadair  ήταν ο επισμηναγός Ιωάννης Μυλωνάς, 41 ετών, πατέρας τριών παιδιών, και ο ανθυποσμηναγός Ιωάννης Καρασάββας, 25 ετών, από το Βόλο. Ο κυβερνήτης είχε συμπληρώσει 5.000 ώρες πτήσης και 455  ώρες ο συγκυβερνήτης.

 

Αίγιο – 22 Αυγούστου 1993 – Δύο νεκροί

Η πτήση  στην Άνω Ροδινή  του Αιγίου του Canadair  της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης στην Ελευσίνα καταλήγει σε τραγωδία .

Μία τραγωδία που μέχρι σήμερα δεν έχει εξήγηση καθώς τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους χαρακτηρίστηκαν από την επιτροπή που διεξήγε την έρευνα, ανεξακρίβωτα.

Νεκροί είναι ο Σμηναγός Στυλιανός Κελετσέκης   και ο Ανθυποσμηναγός Κωνσταντίνος Παλαμιώτης .

 

Ελευσίνα  – 9 Μαρτίου 1984 -Δύο νεκροί


Το Canadair της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης στην Ελευσίνα πέφτει στο αεροδρόμιο και συντρίβεται. Νεκροί ανασύρονται οι δύο πιλότοι .Οι  σμηναγοί  Χαράλαμπος Σκαμαγκούλης  και Γιάννης Επιτροπάκης.

Ίσθμια – 26 Μαίου 1977 – Τρεις νεκροί

Είναι η πρώτη πτώση Canadair  στη χώρα μας  με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τρεις χειριστές . Ο Επισμηναγός Μιχαήλ Ζιώτας, οι Ανθυποσμηναγοί  Χαράλαμπος Λιάσκος  και Νικόλαος Γεωργίου ο οποίος ήταν εκπαιδευόμενος χειριστής. Η Ελλάδα παγώνει…

Συνολικά  η Ελλάδα θρηνεί 13 νεκρούς ηρωικούς πιλότους από πτώσεις  Canadair ( CL-215  και CL – 415 )

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ