Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Πραγματικός τρόμος στην Άγκυρα-Η Ελλάδα θα αποκτήσει την πλέον εξελιγμένη έκδοση του F-35 A Block 4 Technology Refresh 3

Τον περασμένο Ιούνιο, η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, κατόπιν εντολής της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, έστειλε στην αμερικανική κυβέρνηση επιστολή αιτήματος για επιστολή αποδοχής (LoR for LoA), με την οποία ζητούσε να ενημερωθεί για το κόστος και τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών.

Σε δύο εβδομάδες αναμένεται να φτάσει στην Αθήνα η επίσημη απάντηση των Ηνωμένων Πολιτειών, για την απόκτηση 20 + 20 F-35. Θα είναι τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη 5ης γενιάς στον κόσμο.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας αναφέραμε ότι, σύμφωνα με τον Γκρέγκορι Ούλμερ, εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Lockheed Martin Aeronautics, «η Ελλάδα θα αποκτήσει την πλέον προηγμένη έκδοση F-35A Block 4 Technology Refresh 3 (TR3)».

Οι αναβαθμισμένες ικανότητες ηλεκτρονικού πολέμου του μαχητικού, βρέθηκαν εξαρχής στο στόχαστρο της Αθήνας, καθώς το F-35 θα κληθεί να επιχειρήσει σε περιβάλλον σύγχρονων απειλών.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές, η διαμόρφωση TR-3 δίνει στο αεροσκάφος 25 φορές μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ σε σχέση με τα F-35 που βρίσκονται τώρα σε υπηρεσία.

Σύμφωνα με το CNN Greece, χάρη σε αυτή, το μαχητικό μπορεί να εκπέμπει και να λαμβάνει δεδομένα γρηγορότερα, καθιστώντας το ικανό να αποκαλύπτει περισσότερες απειλές σε συντομότερο χρονικό διάστημα.

Η τεχνολογία κοινής χρήσης δεδομένων, επεξεργασίας δεδομένων και σύντηξης αισθητήρων του F-35 παρέχει ένα μοναδικό πλεονέκτημα, σε τρέχοντες και μελλοντικούς πολέμους.

Ορίζοντας το F-35 ως «διαστημόπλοιο»  που συλλέγει δεδομένα, έχουμε αναφέρει ότι η συλλογή δεδομένων σε αυτό το αεροσκάφος υποστηρίζεται από 8,6 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού.

Ο όρος «Joint Strike Fighter (JSF)» στο όνομα του προγράμματος F-35, χρησιμοποιήθηκε επειδή προβλεπόταν να είναι μια ενιαία πλατφόρμα που παρέχει όλους τους ρόλους επίθεσης και κυριαρχίας αέρα ταυτόχρονα και συλλέγει και μοιράζεται δεδομένα και πληροφορίες πεδίου μάχης για κοινές επιχειρήσεις.

Φυσικά, οι ικανότητές τους να συλλέγουν δεδομένα για τον εχθρό, μοιράζονται ενώ πετούν με άλλα F-35. Αυτό επιτρέπει στον πιλότο να λαμβάνει τις πιο ενημερωμένες τακτικές αποφάσεις.

Νέο ραντάρ

Σε ένα δελτίο τύπου, ο Αμερικανός υποπτέραρχος Michael Schmidt, εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος για το F-35, χαιρέτισε την πρώτη πτήση του TR-3 ως «σημαντικό επίτευγμα» για το πρόγραμμα.

«Το TR-3 διαθέτει μια κρίσιμη αναβάθμιση ηλεκτρονικών υπολογιστών του F-35, που θα συνεχίσει να παρέχει σε όλους τους πιλότους μας την ικανότητα που χρειάζονται, για να έχουν επιτυχημένες αποστολές  ενάντια σε οποιονδήποτε αντίπαλο», είπε.

Η σημαντικότερη προσθήκη, όμως, η οποία εκμεταλλεύεται πλήρως τα χαρακτηριστικά της έκδοσης Block 4, είναι το νέο ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA AN/APG-85 που βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας αλλά και το νέο σύστημα υπέρυθρων αισθητήρων (DAS), που προσφέρει οπτική 360 μοιρών στον χειριστή ώστε να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει γύρω από το αεροσκάφος, ενώ αναβαθμισμένο θα είναι και το σύστημα ηλεκτρο-οπτικής στόχευσης (EOTS).

Ταυτόχρονα  σύμφωνα με το CNN Greece, ενισχύεται και το αυτοματοποιημένο σύστημα υποστήριξης πληροφοριών (ALIS) στο οποίο, το ίδιο το αεροσκάφος, μεταφέρει πληροφορίες σχετικά με τις επιχειρήσεις, τη συντήρηση, το δίκτυο υποστήριξης και την εκπαίδευση ενώ παρέχει και πολύτιμα στοιχεία που το F-35 συλλέγει κατά την αποστολή του, όπως για παράδειγμα τα σήματα από εχθρικά ραντάρ ώστε αποτυπωθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια το περιβάλλον απειλών που αντιμετωπίζει ο χρήστης.

Πρόκειται λοιπόν για μια ακόμη πιο βελτιωμένη έκδοση ενός αεροσκάφους, που παρά το πολλά προβλήματα, θα αποτελέσει το κορμό των Πολεμικών Αεροποριών στην Ευρώπη και στην Δύση γενικά τα επόμενα 30-40 χρόνια, και μέσα σε αυτές θα είναι και η ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια Lockheed Martin, τα F-35 TR-3 Block 4 θα μπουν σε παραγωγή στις παρτίδες 15 έως 17, μέσα στις οποίες θα βρίσκονται και τα ελληνικά αεροσκάφη. Τα πρώτα αεροσκάφη της διαμόρφωσης TR-3 μάλιστα, αναμένεται να ξεκινήσουν δοκιμές στα μέσα του 2023.

Με δεδομένο ότι η Ελλάδα θα αρχίσει να παραλαμβάνει τα δικά της F-35 από τα τέλη του 2028, καθίσταται σαφές ότι όλα τα αεροσκάφη που θα έρθουν στην 117 Πτέρυγα Μάχης της Ανδραβίδας θα έχουν όλες τις τελευταίες αναβαθμίσεις.

Περιττό να αναφέρουμε ότι, με αυτό το αεροσκάφος στην δύναμη της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, η Τουρκία δεν θα απολέσει την όποια ισχυρή αριθμητική παρουσία είχε στο Αιγαίο/Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και αυτόν ακόμα τον έλεγχο του τουρκικού εναερίου χώρου, αφού εμείς θα «μπορούμε να έρθουμε βράδυ ξαφνικά», χωρίς να μας πάρει κανένας είδηση.

Επίσης, με την δυνατότητα των πυραύλων τύπου BVR του αεροσκάφους, διπλασιάζεται και τριπλασιάζεται η απόσταση από την οποία θα δύνανται οι Έλληνες πιλότοι να «κλειδώνουν» τους Τούρκους πιλότους, σε αποστάσεις πραγματικά εξωπραγματικές για την ιστορία της χώρας μας.

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ