Σε προμήθεια έξι νέων αεροσκαφών τύπου C-130J, δηλαδή της τελευταίας εκδοχής του αμερικανικού μεταγωγικού, προσανατολίζεται η χώρα μας, έπειτα από τη δεύτερη, σε λίγους μήνες, αποτυχία διεκπεραίωσης αποστολής. Ο Αντιπτέραρχος ε.α, κ. Κωνσταντίνος Ιατρίδης μιλάει για την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας, τα διαχρονικά προβλήματα με τα μεταγωγικά αεροσκάφη του Ελληνικού στόλου αλλά και τις διαφορετικές λύσεις που υπάρχουν στις Ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, στον ΣΚΑΙ 100,3.
Ήδη από την δεκαετία του ’90 είχαν αρχίσει οι συζητήσεις για τα ηλεκτρονικά (τα οποία πλέον είναι απολύτως ξεπερασμένα), ενώ στη διάρκεια της δεκαετίας μεταξύ 2000 και 2010 τα C-130 της Π.Α. άρχισαν να παρουσιάζουν δομικά προβλήματα, με κύριο εκείνο που ήταν επικεντρωμένο στο κιβώτιο πτερυγίων (wing box), το τμήμα που συνδέει την άτρακτο με τα φτερά. Θεωρητικά τότε, όπως και τώρα, την ευθύνη της συντήρησης έχει η ΕΑΒ.
Σύμφωνα με πληροφορίες μόλις ένα από τα δεκατρία μεταγωγικά C-130 και τρία από τα οκτώ C-27 είναι επιχειρησιακά.