Άκαρπες παραμένουν οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του F-4 Φάντομ, Ευστάθιου Τσιτλακίδη στα νερά του Κυπαρισσιακού Κόλπου, όπου έπεσε το μοιραίο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας.
Στην περιοχή επιχειρούν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΦΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης.
Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ που έχει τη δυνατότητα να φτάνει σε βάθος έως εκατό μέτρων.
Επιπλέον, πέραν των ελικοπτέρου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού και Super Puma που επιχειρούν και τις βραδινές ώρες, από τις πρώτες πρωινές ώρες προστέθηκε στις έρευνες και ένα ελικόπτερο Agusta Bell.
Τι δήλωσε ο πιλότος του δεύτερου Phantom
Η αιτία της πτώσης του F-4 ακόμα παραμένει ανοιχτή, με τον πιλότο του δεύτερου Phantom που πετούσε μαζί με το μοιραίο μαχητικό κατά τη διάρκεια της άσκησης, να αποκαλύπτει στο Star, τις συνθήκες της πτώσης του F-4.
Όπως δήλωσε, το περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια μίας παρατεταμένης στροφής και τη στιγμή που πετούσαν σε ύψος 300 ποδών. «Γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα», δήλωσε ο πιλότος.
Αποκαλύπτει ο πατέρας του του υποσμηναγού Μάριου - Μιχαήλ Τουρούτσικα: Είχε κάνει αναγκαστική προσγείωση πριν δύο μήνες σε Phantom λόγω βλάβης
Ο αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα της Ανδραβίδας, είχε βρεθεί και πάλι αντιμέτωπος με πρόβλημα σε F-4 Phantom έχοντας καταφέρει τότε να το προσγειώσει στην Κρήτη ώστε να το αναλάβουν οι τεχνικοί.
Οπως αποκάλυψε ο πατέρας του, Κώστας Τουρούτσικας, μιλώντας στο Action 24, τότε ο γιος του ήταν κυβερνήτης στο αεροσκάφος και μάλιστα του αποκάλυψε το πρόβλημα που είχε αντιμετωπίσει αρκετές ημέρες αργότερα. «Προ διμήνου περίπου, ήταν εκείνος κυβερνήτης και νομίζω ήταν μετά από κάποια αναχαίτιση, καθώς δεν μου έλεγε πληροφορίες, το αεροπλάνo, ίδιο Phantom χάλασε πάνω από την Κρήτη και έκανε αναγκαστική προσγείωση. Επέστρεψε μετά από τρεις ημέρες». «Δέκα χρόνια πιλότος, ήταν το πρώτο ανησυχητικό δείγμα για εμένα. Κάθε φορά που πετούσε, ειδικά βράδυ, δεν μπορούσα να υσηχάσω» συμπλήρωσε.
Μάλιστα όπως αποκάλυψε είχε ρωτήσει τον γιο του γιατί δεν είχε πάει στα Rafale που είναι ουσιαστικά οι αντικαταστάτες των Phantom, με τον ηρωικό ιπτάμενο να του απαντά «Δεν είναι η ώρα ακόμη».
«Η λάθος εκτίμηση πιθανόν ο λόγος πτώσης του αεροσκάφους»
Εξάλλου ο Θανάσης Παπανικολάου, Αντιπτέραρχος ε.α μιλώντας στον ΑΝΤ1 για το τραγικό δυστύχημα ανέφερε πως «οι δύο πιλότοι στο πλαίσιο άσκησης που έκαναν πετούσαν σε χαμηλό ύψος και με μεγάλη ταχύτητα, κάτι που είναι εξαιρετικά επικίνδυνο σε τόσο μεγάλες ταχύτητες», ενώ όπως τόνισε «είναι πολύ δύσκολο να αντιδράσεις αν συμβεί κάτι».
Εκφράζοντας την προσωπική του εκτίμηση για το δυστύχημα ο ίδιος είπε πως «θεωρώ πως ο λόγος της πτώσης του αεροσκάφους ήταν η εσφαλμένη εκτίμηση και όχι κάποια βλάβη, καθώς αν συνέβαινε κάποια βλάβη θα είχαν με κάποιο τρόπο αντιδράσει, ενώ πιθανό να συνετέλεσαν αρνητικα και οι καιρικές συνθήκες». Μάλιστα, όπως ανέφερε «το 2000 η δομή του αεροσκάφους και τα μηχανικά ενισχύθηκαν είναι δύσκολο να συνέβη βλάβη».
Λύγισε ο Τέως ΑΓΕΕΘΑ – «Σπάω τον κώδικα σιωπής αρχηγών – Κάθε παιδί που χάνεται είναι και δικό μας παιδί»
Λύγισε στον αέρα της ΕΡΤ αναφερόμενος στους δυο χειριστές του F 4 Φάντομ που κατέπεσε στην Ανδραβίδα, ο κ. Χρήστος Χριστοδούλου, Πτέραρχος ε.α. και Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ.
Μιλώντας στην δημόσια τηλεόραση ο κ. Χριστοδούλου και αναφερόμενος στο τραγικό συμβάν στην Ανδραβίδα με την πτώση του F 4 Φάντομ, με έναν υποσμηναγό να έχει χάσει την ζωή του και τον κυβερνήτη να αγνοείται είπε: «Δεν είναι καλή ημέρα για την Πολεμική Αεροπορία και δεν είναι καλή ημέρα για τις οικογένειες του Στάθη και του Μάριου. Συγγνώμη για το τρέμουλο της φωνής αλλά κάθε παιδί είναι και δικό μας παιδί το οποίο μπαίνει σε ένα κόκπιτ να απογειωθεί. Αυτή την στιγμή σπάω έναν κώδικα σιωπής αρχηγών. Μέχρι σήμερα αρχηγοί δεν έβγαιναν να μιλήσουν για ένα ατύχημα. Οποιοσδήποτε βγαίνει και κάνει αναλύσεις τις περισσότερες φορές άσχετες και εκ του περισσού και για προσωπική προβολή, δυσχεραίνουν την όλη κατάσταση. Δεν θα μπω στα αίτια, δεν θα απαντήσω στην ερώτησή σας να σας πω τα πιθανά αίτια διότι μόλις χθες δημιουργήθηκε η επιτροπή διερεύνησης. Και όσοι δεν έχουν κάνει επιτροπή ατυχήματος δεν γνωρίζουν άσχετα αν πέρασαν από την αεροπορία, βρέχοντας αστραγάλους, ή γόνατα ή και πιο πάνω τα πόδια».
Συμπλήρωσε πως ότι και να πούμε εμείς περισσεύει. Όλα θα καταγραφούν και ποτέ δεν μπαίνουν αστερίσκοι σε ένα ατύχημα.