Πολεμική αεροπορία

Ανάκτηση υπεροχής: Η ΕΑΒ μετατρέπει τα F16 Viper σε "φονικές μηχανές" (Βίντεο)

Στην εκπομπή “Αρετή και Τόλμη”, παρουσιάστηκαν πλάνα από τις κτιριακές εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, όπου εκτελούνται τα έργα αναβάθμισης σε VIPER των μαχητικών F16.

Σε αυτές τις εγκαταστάσεις τα Ελληνικά F16 μετατρέπονται σε οχιές, δηλαδή στο επίπεδο VIPER, από το ιδιαίτερα έμπειρο προσωπικό  της ΕΑΒ με τις εργασίες να διεξάγονται με ιδιαίτερα εντατικούς ρυθμούς.

Η Ελληνική κυβέρνηση και η Ηγεσία του Πενταγώνου με επικεφαλής τον Υπουργό Νικόλαο Παναγιωτόπουλο, αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στον εκσυγχρονισμό των 84 F16 που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και θα προσδώσει στην πολεμική μας αεροπορία, πόρους ανάκτησης υπεροχής στο πλαίσιο ενός προγράμματος ύψιστης σημασίας για την άμυνα της χώρας.

Η εκτίμηση του Αντιπτεράρχου (Μ) ε.α., Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΑΒ , είναι η παράδοση μέχρι το τέλος  του έτους 6 κατ’ ελάχιστον αεροσκάφη.

Πρόσφατα στην Τανάγρα εκτελέστηκαν με απόλυτη επιτυχία οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις των 2 πρώτων F16 VIPER.

https://www.youtube.com/watch?v=uDJ3s5w-QGY

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας αναφέραμε: Αλλαγή σελίδας! Τα F-16V δεν αναβαθμίζουν μόνο την Πολεμική Αεροπορία, τονίζοντας την παρθενική τους πτήση, στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας σε έκδοση Viper, πραγματοποίησαν τα πρώτα δύο υπερσύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (το πρωτότυπο πετάει ήδη στις ΗΠΑ).

Αξίζει να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής πτήσης, έγινε έλεγχος των αναβαθμισμένων συστημάτων των F-16, ο οποίος στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, δίδοντας το έναυσμα για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών και των υπολοίπων προς αναβάθμιση αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, θα «θωρακίσει» την Πολεμική Αεροπορία με τουλάχιστον έξι αναβαθμισμένα αεροσκάφη F-16 Viper μέσα στο 2022, αποτελώντας ένα ασφαλές εχέγγυο για την απόδοση του συνόλου των αναβαθμισμένων 83 αεροσκαφών που θα ολοκληρωθεί το 2027.

Μια «γεφύρωση» ανάμεσα στην υπάρχουσα με τη μελλοντική τεχνολογία επιχειρείται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρία των F-16 μέσω των «SSI», που αντικατέστησαν τα γνωστά από το παρελθόν Αντισταθμιστικά Ωφελήματα.

Οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ, προσπάθησαν να βρουν τις ασφαλείς διόδους ώστε τα θεμέλια που πέφτουν ακόμη και τώρα, να είναι πολύ σταθερά και ότι δημιουργηθεί μελλοντικά, ν’ αντέχει στις επερχόμενες προκλήσεις.

Έως το 2027 -τουλάχιστον-, η Πολεμική Αεροπορία θα βασίζεται επιχειρησιακά σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις του F-16, από τις τέσσερις που διαθέτει σήμερα, ενώ η τεχνολογική διαφορά και επιχειρησιακή ικανότητα μεταξύ των F-16V και των 32 F-16C/D Block 30 (που παραλήφθηκαν την περίοδο 1989 – 1990) θα είναι χαοτική.

Στα θετικά είναι  ακόμη η απόφαση για την αναβάθμιση των F-16 Block 50 σε F-16 Block 50+ Advanced, ενός προγράμματος που θα περιορίσει την πολυτυπία στην Πολεμική Αεροπορία και επομένως, το κόστος υποστήριξης. Το κόστος αναβάθμισης υπολογίζεται σε λιγότερο από 10.000.000 ευρώ ανά αεροσκάφος, τη στιγμή που για να αγοραστεί καινούργιο μαχητικό, αντίστοιχων τουλάχιστον δυνατοτήτων, το κόστος εκτοξεύεται σε τουλάχιστον 60 με 80 εκατομμύρια ευρώ.

Τα  αεροπλάνα που υποβάλλονται στον εκσυγχρονισμό F-16 Block 70/72 Viper ταξινομούνται γενικά ως γενιάς 4+, καθώς θα υπόκεινται σε αναβαθμίσεις υλικού και δομικής κατασκευής σε σύγκριση με άλλα F-16. Το πιο σημαντικό βήμα στον εκσυγχρονισμό της Viper, θα είναι η αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος ραντάρ με το ραντάρ APG-83 Active Phased Array (AESA) της Northrop Grumman.

Το ραντάρ AESA προσφέρει υψηλότερη επίγνωση της κατάστασης, ευελιξία και ταχύτερη στόχευση σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Λόγω της συνεργασίας υλικού και λογισμικού με τα ραντάρ APG-83, F-22 και F-35 AESA, φέρνει τις δυνατότητες ραντάρ των αεροσκαφών 5ης γενιάς στο F-16.

Εξάλλου, στο F-16 Viper Θα υπάρχουν 6" x 8" CPD (οθόνη υψηλής ανάλυσης), αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης εδάφους (GCAS), ταχύτερες συνδέσεις δεδομένων και περισσότεροι τεχνολογικοί σταθμοί όπλων που επιτρέπουν την αποτελεσματικότερη χρήση του ραντάρ AESA και τον έλεγχο των δεδομένων pod.

Πηγές μιλούν για την «γεφύρωση» των Ενόπλων Δυνάμεων μέσω των SSI, που ενσωματώνει το «Link 16» και σε άλλες επίγειες και όχι μόνο μονάδες, άρα στους στόχους που είχε βάλει το Επιτελείο ήταν μέσα από το πρόγραμμα της «Οχιάς», να συμβεί η απαραίτητη δικτυοκεντρική επικοινωνία. Τα επίγεια τερματικά φέρνουν το τεχνολογικό όπλο που μέχρι στιγμής απολαμβάνουν τα 30 F-16 M της 116 Πτέρυγας Μάχης του Αράξου. Και είναι επιπλέον, το χέρι που θα δέσει τις ΕΔ με το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας, την 5η γενιά και το F-35.

Μέσα από αυτή την προσφορά, μπορεί ο καθένας να καταλάβει πως εν έτη 2022 ξεκινούν ουσιαστικά να χτίζονται τα θεμέλια για την αλλαγή σελίδας στην αεροπορία, αλλά και για το Πολεμικό Ναυτικό από την στιγμή που οι νέες μονάδες επιφανείας είναι ψηφιακά πλοία.

Οι κινήσεις αυτές εξασφαλίζουν επί της ουσίας, τον τρόπο μάχης πέρα από το 2025, μέσα στον οποίο περιλαμβάνεται η ψηφιακή ανταλλαγή δεδομένων ώστε όλα τα μαχητικά να μιλάνε με αντιαεροπορικές συστοιχίες των Patriot, με τα Κέντρα Διοίκησης και Ελέγχου, με μονάδες επιφανείας και φυσικά μεταξύ τους, ώστε ν’ ανταλλάσσουν στοιχεία και να γνωρίζουν ποιος στοχοποιεί, που και πότε.

Η πλήρης ψηφιακή εικόνα του σύγχρονου αεροπορικού πεδίου μάχης και επιφανείας, θεωρείται το πλέον τακτικό πλεονέκτημα που συντελεί τα μέγιστα στην ταχεία στοχοποίηση εχθρικών δυνάμεων.

Είναι πετυχημένο μοντέλο που εφαρμόστηκε με τα F-16 του Αράξου στην 116 Πτέρυγα Μάχης με τα 30 Block 52 M, που είναι τα πρώτα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας που διαθέτουν Link 16, ικανά να ομιλούν και με τα ιπτάμενα ραντάρ. Αυτή η εμπειρία έδειξε αμέσως στην Πολεμική Αεροπορία ότι, τα πλεονεκτήματα είναι τεράστια στα αεροσκάφη που έχουν αυτή την «πολυτέλεια» η οποία επιτρέπει ν’ ανταλλάσσουν εικόνα και δεδομένα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να επιταχύνονται οι διαδικασίες στην εναέρια μάχη.

Στην 4+ και 5η γενιά μαχητικών τα πάντα βρίσκονται σε μια οθόνη ή ακόμη καλύτερα, αν η κάσκα του ιπταμένου έχει το σκοπευτικό σύστημα και ο ιπτάμενος βλέπει εκεί όλες τις πληροφορίες.

Άρα μια ματιά είναι υπέρ αρκετή για να γνωρίζει ο αεροπόρος ποιος είναι, τι είναι, που είναι, τα φίλια και ποια τα εχθρικά αεροσκάφη, εντοπίζοντας ακαριαία τον αντίπαλο. Φυσικά είναι κι ένα δόγμα του ΝΑΤΟ που τα επόμενα χρόνια, έως το 2023 η Ελλάδα θα πρέπει να περάσει αυτές τις «εξετάσεις» από την Συμμαχία. Ανάμεσα στα νέα ΑΩ βρίσκεται και η αναβάθμιση των συστημάτων επιτήρησης, ελέγχου και ηλεκτρονικού πολέμου που θα επιτρέψουν αναβαθμισμένες δυνατότητες.

Ο ΥΕΘΑ έχει τονίσει ότι, υπάρχει απαίτηση από την Πολεμική Αεροπορία για την απόκτηση 48 προηγμένων μαχητικών αεροσκαφών την περίοδο 2020-2025, προδιαγραφή που πληρούν τα Rafale. Σήμερα, μετά τις παραλαβές όλων των νέων και αναβαθμισμένων αεροσκαφών, η ΠΑ θα διαθέτει 24 Rafale, 154 F-16C/D διαφόρων εκδόσεων, 25 Mirage 2000-5 και 35 F-4E PI2000. Τα τελευταία αναμένεται να αποσυρθούν έως το 2027, δημιουργώντας ένα σημαντικό έλλειμμα μαχητικών αεροσκαφών που θα πρέπει να καλυφθεί με την παραγγελία των F-35.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ