Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Η επόμενη μέρα των Rafale! Οι πιλότοι της Π.Α ασυναγώνιστοι στην εναέρια μάχη (Βίντεο)

Στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα αλλά και σε όλη την Πολεμική Αεροπορία επικρατεί ενθουσιασμός. Τα Rafale θεωρούνται τα αεροσκάφη που θα βάλουν τους φρουρούς του Αιγαίου σε μια νέα εποχή. Δικινητήρια, με πολύ μεγαλύτερες ικανότητες ελιγμών, εξοπλισμένα με όπλα που θα δώσουν πλεονέκτημα στους Ικάρους, τα Rafale είναι πόλος έλξης για τους Top Gun Έλληνες πιλότους και φόβητρο για τους αντιπάλους.

Σε μόλις ένα χρόνο τα πρώτα μαχητικά ετοιμάστηκαν για τις ανάγκες της Π.Α., προχώρησε η εκπαίδευση των πρώτων ιπταμένων (που με τη σειρά τους θα εκπαιδεύσουν τους συναδέλφους τους χειριστές το επόμενο χρονικό διάστημα), παραδόθηκε στην Ελλάδα το σύνολο των οπλικών συστημάτων που αυτά θα φέρουν και έγιναν οι απαραίτητες εργασίες προκειμένου οι εγκαταστάσεις της 114 Π.Μ. να μπορούν να φιλοξενήσουν τα μαχητικά, που θεωρούνται ως μία ξεχωριστή κατηγορία μεταξύ των παλαιότερων της 4ης και των νέων της 5ης γενιάς (4,5).

Τα Rafale βελτιώνουν έτι περαιτέρω την ισορροπία των αεροπορικών δυνάμεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς αυξάνουν τη δυνατότητα της Π.Α. να επιχειρεί σε μεγαλύτερο εύρος και να απειλεί τα τουρκικά μαχητικά εξ αποστάσεως, προτού καν γίνουν αντιληπτά από την αεροπορία της γείτονος.

Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι αύριο κιόλας τα έξι νέα μαχητικά της Π.Α. δύνανται να συμμετάσχουν σε επιχειρήσεις στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.  

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι τα Rafale θα είναι πλήρως διαλειτουργικά με τα F-16 που αναβαθμίζονται σε Viper, αλλά και στη μελλοντική πιθανότητα πρόσκτησης F-35. Η επιχειρησιακή ανησυχία που έχει καταλάβει την Άγκυρα αντικατοπτρίζεται και στο γεγονός ότι η Τουρκία προχώρησε σε συμφωνία στάθμευσης καταριανών Rafale στο έδαφός της, προκειμένου να μελετήσει τις δυνατότητες του υπερσύγχρονου αεροσκάφους.

Η προσθήκη αυτού του αεροσκάφους στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, της παρέχει στρατηγικές δυνατότητες που δεν έχουν ξαναφανεί. Αυτό οφείλεται στην εκτεταμένη αυτονομία τους, η οποία φτάνει τα 920 ναυτικά μίλια (1700 km) με πλήρες εσωτερικό καύσιμο (4.750 kg) και τρεις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου χωρητικότητας 2000 λίτρων η καθεμία. 

«Αυτή την στιγμή είμαστε στην πρώτη τριάδα στην Ευρώπη όσο αφορά στην εναέρια μάχη και επίσης πολύ υψηλά στις επιχειρήσεις αέρος-εδάφους. Off the record σε συνεργασία Ελλήνων με Ισραηλινούς πιλότους ελέχθη από τους Ισραηλινούς, ότι με αυτά που βλέπουμε εδώ και από τις γνώσεις που έχουμε από την περιοχή μας δεν μπορεί καμιά αεροπορία να σας συναγωνιστεί στην εναέριο μάχη. Και στους πιλότους που θα πετάνε τα Ραφάλ και στους μηχανικούς που θα τα συντηρούν, τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο και ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί δίνουν υλική διάσταση στις προθέσεις της Ελλάδας, κάνουν πράξη την θέληση του ελληνικού λαού και της πολιτείας απέναντι στην απειλή που αντιμετωπίζουμε» αναφέρει ο πτέραρχος εν αποστρατεία, Ευάγγελος Γεωργούσης στο staratalogia.gr.

Συμπληρώνοντας την αναφορά του στο staratalogia.gr, ο πτέραρχος εν αποστρατεία   (σ.σ. προσωπικά εμπιστεύομαι τις ικανότητές του καθώς από τους Διοικητές που είχα στη καριέρα μου, τον είχα Διοικητή και  είχε διακριθεί για το υψηλό δείκτη νοημοσύνης) είπε, «Δεν είναι μόνο ένα αεροπλάνο, δεν θα εντάξουμε απλώς έναν αριθμό μαχητικών αεροσκαφών, το 24 δεν λέει τίποτα από μόνο του, αλλά το τι αποτελεί το κάθε αεροσκάφος είναι ένας πολλαπλασιαστής ισχύος κατά την γνώμη μου, που είναι επιβεβλημένο στην στρατιωτική ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων να επανεξετάσει τον τρόπο προβολής και σχεδίασης των εθνικών μας σχεδίων».

Ο συνδυασμός της αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου ελληνικών F-16 (σύμφωνα με την Lockheed Martin, η Ελλάδα θα διαθέτει τότε τα πλέον προηγμένα F-16 στην Ευρώπη)  σε συνδυασμό με την απόκτηση γαλλικών Rafale, θα προσδώσει στην Ελλάδα ένα αξιοσημείωτο ποιοτικό πλεονέκτημα και θα εξασφαλίσει την κυριαρχία της Πολεμικής Αεροπορίας σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.

Η εμπειρία, η ικανότητα και η φήμη  των ιπταμένων μας ξεφεύγει από τα κλειστά όρια του Αιγαίου και δεν προκαλούν δέος μόνο στους τούρκους πιλότους αλλά γίνεται κατανοητό ότι συγκαταλέγονται στην αφρόκρεμα του ΝΑΤΟ και όχι μόνον.

Αυτό απεδείχθη και στην τελευταία συμμετοχή των Ελληνικών φτερών στην άσκηση «Blue Flag 2021» η μεγαλύτερη και πιο προηγμένη εναέρια άσκηση του Ισραήλ.

Συμμετείχαν οι Πολεμικές Αεροπορίες της Ελλάδας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασίλειου, των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, της Ινδίας και της Ιταλίας.

Στόχος της άσκησης ήταν η ενίσχυση της διεθνούς συνεργασίας μέσω της ολοκληρωμένης συνεκπαίδευσης αεροσκαφών 4ης και 5ης γενιάς σε σύνθετα επιχειρησιακά σενάρια, ημέρα και νύχτα, με έμφαση στην ενίσχυση της μαχητικής ικανότητας των αεροπορικών δυνάμεων που συμμετέχουν σε αυτή.

Μόνο σε έναν σχηματισμό, σύμφωνα με πληροφορίες, στον οποίο ηγούνταν τα «γεράκια» της 336 Μοίρας, οι καταρρίψεις των αντιπάλων από τα τέσσερα Ελληνικά F-16 Block 52 Advanced, έφτασαν τις 17 σε σύνολο 19 εχθρικών αεροσκαφών.

Αρχηγοί σε ρόλο DCA η 336 Μοίρα «Όλυμπος», δηλαδή αμυντικό σχηματισμό που προστάτευαν στόχους υψηλής αξίας, είχαν στο πλάι τους ως φίλιες πλατφόρμες F-35, μια τετράδα Eurofighter και τρία Rafale F3R.

 Απέναντί τους ως «replicate» είχαν σχεδόν όλους τους τύπους των αεροσκαφών που έλαβαν μέρος στη άσκηση Blue Flag, κυρίως όμως τα προηγμένα Ισραηλινά F-35, F-15 & F-16. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το εχθρικό comao απεικόνιζε έναν επιθετικό σχηματισμό από αεροσκάφη «διαφορετικής» τεχνολογίας. Ο καθένας τύπος αεροσκάφους με ανάλογες δυνατότητες που έχουν κι «εκείνα» τα εκτός Νατοϊκών προτύπων.

Στο νέο γεωπολιτικό και ενεργειακό άξονα που αναπτύσσεται από τον Ινδικό Ωκεανό έως και τη Μάγχη, η Ελλάδα κατέχει κομβική θέση και η στρατιωτική διπλωματία βρίσκεται όχι απλά σε συνέργεια αλλά ανοίγει τον δρόμο στη συμβατική διπλωματία.

Στην παρούσα γεωπολιτική συγκυρία, από τους τέσσερις γεωπολιτικούς πυλώνες είναι αυτός της σκληρής ισχύος που δίνει την αξιοπιστία, το κύρος και τα μέσα στην πατρίδα για να πραγματώσει τους στόχους της.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ