Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Τα Ελληνικά Rafale θα μπορούν να πλήττουν Τουρκικά αεροσκάφη από μεγάλες αποστάσεις χωρίς να βρίσκονται στο βεληνεκές εχθρικών πυραύλων (Βίντεο)

Εν μέσω συνεχιζόμενων εντάσεων με την Κίνα και ανανεωμένης αβεβαιότητας για το μέλλον της σχέσης της με το Πακιστάν, οι προσπάθειες της Ινδίας να επεκτείνει και να εκσυγχρονίσει την αεροπορία της, δείχνουν πόσο σοβαρή είναι η αντιμετώπιση της απειλής από τους δύο πιο αμφιλεγόμενους γείτονές της.

Το 2016, η Ινδία υπέγραψε συμβόλαιο με τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation  για 36 Rafale μαχητικά πολλαπλών ρόλων. Είκοσι έξι από αυτά έχουν παραδοθεί μέχρι στιγμής, και μερικά έχουν ήδη αναπτυχθεί για την αντιμετώπιση πιθανής κινεζικής επιθετικότητας.

Ενώ 26 από τα μαχητικά αεροσκάφη 4,5 γενιάς λειτουργούν ήδη από την Ambala στον δυτικό τομέα και τη Hashimara στον ανατολικό τομέα, τρία ακόμη μαχητικά κατασκευής Dassault  προσγειώθηκαν στη βάση Jamnagar, μετά τον ανεφοδιασμό με καύσιμα στον αέρα πάνω από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στις 13 Οκτωβρίου.

Η Γαλλία θα παραδίδει τρία μαχητικά Rafale το μήνα στην Ινδία, για τους επόμενους τρεις μήνες, με το τελευταίο από τα 36 μαχητικά πολλαπλού ρόλου που έχουν συμβληθεί να φέρει και τις 13 ειδικές βελτιώσεις στην Ινδία, που θα παραδοθούν τον Ιανουάριο του 2022.

Ωστόσο,  το 36ο μαχητικό Rafale  θα είναι εξοπλισμένο με όλες τις ειδικές βελτιώσεις στην Ινδία, για να κάνει την πλατφόρμα πιο θανατηφόρα. Ειδικές βελτιώσεις στην Ινδία έχουν συμπεριληφθεί στους πύραυλους Hammer air to ground, SCALP και Meteor air to air που χρησιμοποιούνται από τη Rafale με μεγαλύτερη εμβέλεια και ακρίβεια, αλλά μόνο μετά την προσγείωση του 36ου μαχητικού μετά τη δοκιμή όλων των ειδικών βελτιώσεων στην Ινδία, με ορισμένες τεχνολογίες έχοντας ισραηλινή καταγωγή, ότι τα προηγούμενα 35 μαχητικά θα εφοδιαστούν με όλες τις βελτιώσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ενώ οι ειδικές βελτιώσεις στην Ινδία παραμένουν ταξινομημένες, θεωρείται ότι σχετίζονται με ένα πιο ισχυρό ραδιοϋψόμετρο, δέκτη προειδοποίησης ραντάρ, παρεμβολές χαμηλής ζώνης, συσκευή εγγραφής δεδομένων πτήσης, εκκίνηση κινητήρα σε μεγάλο ύψος, ραντάρ συνθετικού διαφράγματος, δείκτη στόχων κινούμενου εδάφους και παρακολούθηση, αναζήτηση και ίχνος υπέρυθρης ακτινοβολίας, οθόνη τοποθετημένη στο κράνος, συστήματα προειδοποίησης προσέγγισης πυραύλων και δόλωμα εμβέλειας πολύ υψηλής συχνότητας.

Η Γαλλία, ένας από τους στενότερους στρατηγικούς συμμάχους της Ινδίας, έχει ήδη στείλει τους ενισχυμένους πυραύλους και τα πυρομαχικά για το Rafale στην IAF. Ενώ ο πύραυλος Meteor είναι ο καλύτερος στην κατηγορία του στην Ινδική υποήπειρο, το Hammer και το SCALP έχουν επιτυχή ακρίβεια με δυνατότητα προσαρμογής στόχου την τελευταία στιγμή και αποφυγή ραντάρ. Αυτά τα οπλικά συστήματα, έχουν πολλαπλές εγκαταστάσεις καθοδήγησης, έτσι ώστε ο εχθρός να μην έχει καμία πιθανότητα να μπλοκάρει τον πύραυλο είτε σε λειτουργία αέρος-αέρος είτε σε λειτουργία επίθεσης ξηράς καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κατάσταση stand-off για χερσαίους στόχους σε απόσταση άνω των 70 χιλιομέτρων.

Ενώ το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό πιστεύεται επίσης ότι εξετάζει την επιλογή ενός μαχητικού Rafale-Maritime για το ιθαγενές αεροπλανοφόρο INS Vikrant, που θα παραδοθεί τον επόμενο Αύγουστο, η IAF κλήθηκε να εξορθολογήσει την ισχύ της μοίρας μαχητικών της λόγω της ενισχυμένης ικανότητας του Rafale.

Οι ειδικοί λένε ότι μια μοίρα Rafale, ισοδυναμεί με 2,5 μοίρες ρωσικών Su-30 MKI όσον αφορά την ανάκαμψη και τη συντήρηση. Η ικανότητα της IAF θα πολλαπλασιαστεί περαιτέρω, με την προσθήκη του συστήματος αεράμυνας S-400 στην ινδική μαχητική ικανότητα, προσθέτουν.

Να υπενθυμίσουμε, ότι ιδιαίτερη ανησυχία έχει προκαλέσει στην Τουρκία η συμφωνία της Ελλάδας με τη Γαλλία για την προμήθεια των 18 + 6 Rafale, ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Τούρκοι αναλυτές αναφέρουν ότι τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη που θα αποκτήσει η ελληνική πολεμική αεροπορία, υπερτερούν σε σχέση με τα τουρκικά F-16, καθώς πρόκειται για 4ης γενιάς αεροσκάφη. 

Αν συγκρίνουμε τα αεροσκάφη της τουρκικής αεροπορίας F-16, τα οποία είναι 3ης γενιάς, με τα Rafale, καταλαβαίνουμε ότι θα δημιουργήσουν κάποιες διαφοροποιήσεις, καθώς θα υπερτερούν τεχνολογικά δεδομένου ότι είναι 4ης γενιάς αεροσκάφη. Για να το πούμε πιο απλά, το ραντάρ του υπερτερεί λόγω της εμβέλειας και των ικανοτήτων του, θα διαθέτει όπλα νέας γενιάς, τα οποία τα εκτοξεύεις, κατευθύνονται μόνα τους και τα ξεχνάς, ενώ και οι πύραυλοι που θα μεταφέρει θα δίνουν πλεονέκτημα στο αεροσκάφος.

https://youtu.be/E-GiDoY2LSU?t=226

Ο Meteor, o «active radar guidedbeyond visual range air to air missile», θεωρείται ο πιο σύγχρονος και ισχυρός πύραυλος αέρος-αέρος παγκοσμίως. Mε την τρομακτική ακτίνα δράσης που μπορεί να φτάσει σύμφωνα με τον κατασκευαστή ακόμα και τα 250 χλμ και κυρίως τη δυνατότητα να μην αφήνει καμία πιθανότητα επιβίωσης στο εχθρικό αεροσκάφος-Νo Escape Zone-σε ακτίνα τουλάχιστον 60 χλμ, αποτελεί τον πύραυλο-εφιάλτη για κάθε αντίπαλο.

Αυτό πρακτικά θα σημαίνει, ότι τα Ελληνικά Rafale, θα μπορούν να στοχοποιούν και να πλήττουν τα Τουρκικά αεροσκάφη από πολύ μεγάλες αποστάσεις, χωρίς καν να βρίσκονται μέσα στο βεληνεκές των εχθρικών πυραύλων. Θα τα εγκλωβίζουν με το πανίσχυρο AESA ραντάρ και θα πυροδοτούν χωρίς να δίνουν κανένα περιθώριο αντίδρασης στα μαχητικά της TuAF. Ένα τεράστιο πλεονέκτημα για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. 

Όλες αυτές οι δυνατότητες σε συνεργασία και με άλλα αεροσκάφη, πλοία και συστήματα είναι αυτές που κατά πάσα πιθανότητα θα επιφέρουν και το επιθυμητό αποτέλεσμα σε μια σύγκρουση. Οι καθημερινές παραβιάσεις και οι κλειστές αερομαχίες που λαμβάνουν χώρα στο Αιγαίο, σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση κατά πάσα πιθανότητα η εκτόξευση των βλημάτων κρούσης θα γίνει από μεγάλες αποστάσεις, πέραν της οπτικής επαφής, από αεροσκάφη και πιλότους που ποτέ δεν θα συναντηθούν ή ειδωθούν στους αιθέρες.

Με δύο Meteor κάτω από τα φτερά του κάθε Rafale της HAF, θα σκορπά τρόμο στα εχθρικά μαχητικά. Οι Γαλλικές ‘’ριπές’’ με το υπερόπλο  Meteor στη φαρέτρα τους, ουσιαστικά μετατρέπουν το Αιγαίο σε «No Fly Zone» για την Τουρκική αεροπορία.

Το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής, ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής, αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales. Η  κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας, ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Μπορούν δηλαδή να κάνουν τη διαφορά, σε μία πρόκληση της Τουρκίας ή σε μία κρίση στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Μετά την ένταξη των 24 Rafale στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας, η Τουρκία θα εξακολουθεί να υπερτερεί σε αριθμό μαχητικών έναντι της Ελλάδας. Θα διαθέτει 273 και η Ελλάδα 257. Όμως η Ελλάδα θα έχει αεροσκάφη 4,5 γενιάς, που δεν τα γνωρίζει η Τουρκία και είναι ικανά με τα όπλα τους, να επιφέρουν ισχυρά πλήγματα από μεγάλες αποστάσεις. Ταυτόχρονα η Τουρκία δεν μπορεί να αποκτήσει τα Stealth μαχητικά 5ης γενιάς F-35, ενώ η Ελλάδα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάρει και αυτά. Για να γίνει αντιληπτή η ποιοτική υπεροχή, αρκεί κανείς να αναλογιστεί, ότι η τουρκική αεροπορία μετά από τόσα χρόνια δεν μπορεί να αντιμετωπίσει στον αέρα, τα επίσης γαλλικής προέλευσης Mirage της Πολεμικής Αεροπορίας.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ