Με τα ελληνικά χρώματα θα ντυθεί μέσα στις επόμενες ώρες το δεύτερο Rafale F3R της Πολεμικής Αεροπορίας. Οι αρμόδιοι επιτελείς του ΓΕΑ ταξίδεψαν πριν από μέρες στη Μασσαλία και βρίσκονται πλέον στην 125 Αεροπορική Βάση του Ιστρ στη νότια Γαλλία, για να εξετάσουν εξονυχιστικά το αεροσκάφος 4,5 γενιάς, που θα αποτελέσει το νούμερο 2 του πρώτου ελληνικού σχηματισμού Rafale.
Τα έμπειρα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν επιφορτιστεί με τον έλεγχο της τήρησης όλων των τεχνικών λεπτομερειών των 18 Rafale, όπως αυτές ορίζονται στην ελληνογαλλική συμφωνία, κάνουν φύλλο και φτερό το διθέσιο αεροσκάφος, μελετώντας τους φακέλους συντήρησης ενώ πραγματοποιούν και αυτοψίες στο αεροσκάφος που, αν και μεταχειρισμένο, παραλαμβάνεται σε εξαιρετική κατάσταση, με αρκετές ώρες πτήσης υπόλοιπο μέχρι την επόμενη συντήρησή του.
Η ίδια ομάδα θα αναλάβει να ελέγξει και τα 18, καινούργια και μεταχειρισμένα, Rafale που αγόρασε η Ελλάδα, βάζοντας στο μικροσκόπιό της τη λειτουργία όλων των συστημάτων του αεροσκάφους στο έδαφος και τον αέρα, την απόδοση των κινητήρων ακόμη και σε ακραίες συνθήκες πίεσης, ενώ με ιδιαίτερη προσοχή εξετάζονται τα ηλεκτρονικά συστήματα και οι αισθητήρες, που αποτελούν το ατού του συγκεκριμένου τύπου μαχητικών. Το ραντάρ, το σύστημα αυτοπροστασίας, η ζεύξη δεδομένων, ο ηλεκτροπτικός αισθητήρας και τα υπόλοιπα άκρως προηγμένα συστήματα του Rafale.
Η παράδοση του δεύτερου αεροσκάφους θα γίνει χωρίς τελετή και αμέσως μόλις αποκτήσει τα διακριτικά της Πολεμικής Αεροπορίας στα φτερά, θα αξιοποιηθεί στην εκπαίδευση των Ελλήνων ιπταμένων που βρίσκονται ήδη στη Γαλλία. Άλλωστε, η 332 Μοίρα «Γεράκι» που θα αποτελεί τη «φωλιά» των ελληνικών Rafale, πρόκειται να αναστείλει τη λειτουργία της μέσα στους επόμενους μήνες και να επιστρέψει στις δραστηριότητές της μετά τα Χριστούγεννα.
Ελάχιστοι χειριστές έχουν απομείνει πλέον στη Μοίρα, καθώς οι περισσότεροι έχουν «μετακομίσει» προσωρινά στη Γαλλία, για να εκπαιδευτούν στο νέο αεροσκάφος, ενώ το ίδιο συμβαίνει και σχεδόν με τους μισούς μηχανικούς της Μοίρας, οι οποίοι μαθαίνουν τα μυστικά της συντήρησης του υπερσύγχρονου Rafale.
Η πρώτη φουρνιά των έξι μεταχειρισμένων Rafale αναμένεται να έρθει στην 114 Πτέρυγα Μάχης της Τανάγρας στα τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα χρειαστούν αρκετοί μήνες μέχρι η 332 να μπει σε κανονικούς ρυθμούς και να προσαρμοστεί στον καινούργιο τύπο μαχητικού, αφού απαιτούνται σημαντικές εργασίες κυρίως σε επίπεδο υποδομών, με τους επιτελείς του ΓΕΑ να πατούν γκάζι, ώστε όλα να είναι έτοιμα στην ώρα τους.
Δεν θα μπορούσε βέβαια να γίνει διαφορετικά, καθώς πρόκειται για την πιο γρήγορη αγορά και παραλαβή αεροσκαφών των τελευταίων δεκαετιών, καθώς έναν χρόνο μετά την υπογραφή της συμφωνίας, η Ελλάδα
έχει ήδη δύο νέα μαχητικά.
Την ίδια ώρα, αγώνα δρόμου για να αυξήσουν τις διαθεσιμότητες των Mirage 2000-5 δίνουν και στην 331 Μοίρα «Θησέας», καθώς ναι μεν η ροή των ανταλλακτικών για την υποστήριξη του «υπερόπλου» της Πολεμικής Αεροπορίας έχει αποκατασταθεί, πολλά από τα αεροσκάφη όμως βρίσκονται ακόμη σε αναμονή για εργασίες.
Οι διαθεσιμότητες πάντως είναι ήδη βελτιωμένες σε σχέση με την περσινή χρονιά και αυτό διότι ο πρώτος βαθμός συντήρησης γίνεται μέσα στη Μοίρα, ενώ οι πιο απαιτητικές εργασίες πρέπει να γίνουν στην ΕΑΒ και εκεί υπάρχουν οι γνωστές καθυστερήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Political», εξετάζεται η λύση να μεταφερθούν όλα τα στάδια της υποστήριξης των αεροσκαφών εντός των Μοιρών ή στα εργοστάσια της Αεροπορίας, ώστε να αποφεύγονται τέτοιες καταστάσεις στο
μέλλον.
Μέσα στους επόμενους μήνες, πάντως, η 331 θα επιστρέψει σε υψηλές διαθεσιμότητες εξασφαλίζοντας ότι τα Mirage 2000-5 θα πετούν για αρκετά χρόνια ακόμη δίπλα στα νεότερα Rafale.