Το φορτίο που κουβαλούσε το μοιραίο Antonov που συνετρίβη στην περιοχή της Καβάλας, βρίσκεται στο μικροσκόπιο των αρχών που συνέχισαν όλο το βράδυ τις έρευνες για να απομάκρυνση των βλημάτων που έχουν διασκορπιστεί παντού. Η περιοχή παραμένει αποκλεισμένη σε ακτίνα σχεδόν ενός χιλιομέτρου από το σημείο της συντριβής του ουκρανικού αεροπλάνου και δεν έχει κανείς τη δυνατότητα προσέγγισης.
Το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς συνέχισε όλο το βράδυ να αναζητά και να «χαρτογραφεί» τα πυρομαχικά στο σημείο καθώς όλο το φορτίο έχει διασκορπιστεί έπειτα από τη μοιραία σύγκρουση. Παράλληλα ακολουθεί συγκέντρωση και απομάκρυνση ή επί τόπου εξουδετέρωσή τους, κάτι που κρίνεται από το αρμόδιο κλιμάκιo, κατά περίσταση.
Στην περιοχή έχουν δημιουργηθεί δύο ασφαλείς δίοδοι για τους πυροτεχνουργούς που αναμένεται τις επόμενες ημέρες να «χτενίσουν» όλη την περιοχή και να απομακρύνουν με ασφάλεια κάθε όλμο που βρίσκεται στο σημείο.
Αναλύουν το μαύρο κουτί
Στα χέρια των αρχών βρίσκεται αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα μαύρο κουτί του ουκρανικού αεροπλάνου που είχε ξεκινήσει από τη Σερβία με προορισμό το Μπαγκλαντές. Από την ανάλυσή του αναμένεται να διαπιστωθεί τι συνέβη τα τελευταία λεπτά πριν από τη συντριβή του Antonov και ποια ήταν τα αίτια της.
Χθες, Κυριακή, εξάλλου ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ανάσυρσης 8 σορών. Οι σοροί μεταφέρθηκαν στο Γενικό Nοσοκομείο Κομοτηνής για να υποβληθούν σε ιατροδικαστική εξέταση, ενώ στη συνέχεια θα παραδοθούν στις ουκρανικές αρχές.
Είχε πάρει άδεια για το αεροδρόμιο της Καβάλας
Με βάση τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το αεροπλάνο απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Νις στην Σερβία με εντεκάμισι (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods) και σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν), τη Σαουδική Αραβία (Ριάντ), και την Ινδία (Αχμενταμπάντ).
Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 (τοπική ώρα) ενώ περίπου μισή ώρα αργότερα, στις στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.