Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Τρόμος για την Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) του στόλου μας από τους Τούρκους- "Άρον -άρον" ενεργοποιούν το σόναρ ανίχνευσης δυτών "Aras-2023"

Η Τουρκική αμυντική βιομηχανία είναι γεγονός ότι έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια παράγοντας για λογαρισμό των Ενόπλων Δυνάμεών της σύγχρονα οπλικά συστήματα-μέσα και πυρομαχικά, αυξάνοντας την μαχητική ισχύ τους.

Πιστή στην εξυπηρέτηση του Δόγματος της "Γαλάζιας Πατρίδας", δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην παραγωγή πλομεικών πλοίων επιφανείας, υποβρυχίων και συσκευών, προκειμένου να διασφαλιστεί η θαλάσσια τουρκική υπεροχή,σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο.

Η απόκτηση από την Ελλάδα υποβρυχίων κλάσεως Παπανικολής δημιούργησε αναστάτωση στους "γείτονες", αφού εξασφαλίζει Ελληνική υποθαλάσσια περιοχή , με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η εφαρμογή των υπαρχόντων τουρκικών σχεδίων για κατάληψη νησιών μας στο Αιγαίο, γεγονός που προκάλεσε μια στροφή της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας για εξεύρεση λύσεων που θα εξασφάλιζαν την υποθαλάσσια κυριαρχία στο Πολεμικό ναυτικό της χώρας του.

Το τουρκικό σόναρ ανίχνευσης δυτών "Aras-2023"

Στο πλαίσιο αυτό αναφέρεται άρθρο τουρκικού ΜΜΕ με τον πομπώδη  τίτλο "Θα είναι το υποβρύχιο μάτι της Τουρκίας! Μια νέα εποχή ξεκινά ενάντια στις απειλές", αναφέροντας:

Η Τουρκία,  έχει δημιουργήσει μια νέα λύση κατά της τρομοκρατικής απειλής των δυτών στις θάλασσες. 

Το "Aras-2023 Diver Detection Sonar", που αναπτύχθηκε από την ARMELSAN το οποίο είναι ικανό να ανιχνεύει δύτες με αναπνευστικά συστήματα κλειστού/ανοικτού κυκλώματος και οχήματα μεταφοράς δυτών που προέρχονται από υποβρύχια, δημιουργήθηκε υπό τον συντονισμό της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών σύμφωνα με τις ανάγκες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Το γεγονός ότι ορισμένες κρίσιμες τεχνολογίες είναι πιο προσιτές έχει οδηγήσει στην ευρεία χρήση τους.

Αυτή η πραγματικότητα έχει ήδη αφήσει το στίγμα της όχι μόνο στο παρόν αλλά και στο εγγύς μέλλον του πεδίου της μάχης.

Τα πρώτα παραδείγματα που έρχονται στο μυαλό είναι τα άρματα μάχης εκατομμυρίων δολαρίων που καταστρέφονται από πυρομαχικά που πέφτουν από drone φθηνότερα από $100 και τα πιο κρίσιμα πλοία ενός ναυτικού που βυθίζονται από  εξαιρετικά απλές μη επανδρωμένες πλατφόρμες  θαλάσσιων drones kamikaze. 

Οι Στρατηγικές εγκαταστάσεις αποτελούν στόχους προτεραιότητας εχθρικών επιθέσεων

 Αν και ο παράγοντας απειλής εξετάζεται κυρίως από στρατιωτική άποψη, ορισμένα γεγονότα τα τελευταία χρόνια αποκάλυψαν ότι πολιτικοί αλλά εξαιρετικά στρατηγικοί στόχοι μπορούν εύκολα να γίνουν στόχοι τρομοκρατικών επιθέσεων.

Ένα από τα πρώτα παραδείγματα που έρχεται στο μυαλό σε αυτό το σημείο ήταν οι επιθέσεις στη Saudi Aramco, μια από τις σημαντικότερες εταιρείες ενέργειας στον κόσμο. Η επίθεση με drones έκανε τη Σαουδική Αραβία να χάσει περίπου 5,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα από την παραγωγή πετρελαίου και αύξησε τις τιμές του πετρελαίου κατά 20%.

Ο Ασύμμετρος υποθαλάσσιος πόλεμος

Αν και τα drones, τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα καμικάζι ή τα μη επανδρωμένα θαλάσσια οχήματα καμικάζι είναι σήμερα εμφανή, ένα από τα στοιχεία που πρέπει οπωσδήποτε να ληφθούν υπόψη στον ασύμμετρο πόλεμο, είναι οι  δύτες του εχθρού.

Ο εντοπισμός των κινδύνων κάτω από το νερό είναι μια προκλητική διαδικασία από μόνη της. Όταν σε αυτό προστίθεται και η υποχρέωση «παρέμβασης» εντός πολύ περιορισμένου χρόνου, η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη.

Σήμερα είναι γνωστό τι είδους δυσκολίες βιώνουν ακόμη και οι ΗΠΑ, που θεωρούνται νούμερο ένα στον κόσμο αναφορικά με το ναυτικό τους, σε ορισμένες περιοχές, ιδιαίτερα στον Περσικό Κόλπο.

Προσθέτοντας σε αυτό τις πρόσφατες επιθέσεις στα λιμάνια που η Ρωσία θεωρεί ως τα ασφαλέστερα στη Μαύρη Θάλασσα ή τη δολιοφθορά σε αγωγούς φυσικού αερίου που είναι ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη, η εικόνα γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρη.

Ένας τρομοκράτης στον οποίο έχετε εκπαιδευτεί ως δύτης μπορεί να βγάλει το πιο σημαντικό πολεμικό μας πλοίο από το παιχνίδι με ένα πολύ απλό εκρηκτικό και μπορεί επίσης να στοχεύσει τα στρατηγικά μας σημεία στα λιμάνια.

Σε αυτό το σημείο, τα σόναρ ανίχνευσης δυτών έχουν μεγάλη σημασία για μια χώρα όπως η Τουρκία, η οποία περιβάλλεται από θάλασσες από τρεις πλευρές, έχει ολοκληρώσει το έργο της πυρηνικής ενέργειας, έχει δημιουργήσει ένα πολύ μεγάλο κέντρο αποθήκευσης φυσικού αερίου στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας και έχει πολύ μεγάλα φράγματα σε όλη τη χώρα.

Οι δυνατότητες του  "Aras-2023" 

Το "Aras-2023" εντοπίζει αυτόματα απειλές από απόσταση 1 χιλιομέτρου. Λαμβάνοντας υπόψη την ταχύτητα ενός δύτη, αυτό το σύστημα εξοικονομεί στον χρήστη περίπου μισή ώρα χρόνου παρέμβασης. 

Το σόναρ ανίχνευσης δυτών Aras-2023, που παράγεται με τοπικούς/εθνικούς πόρους, βρίσκεται επίσης στο TCG Anadolu, την κόρη του ματιού του τουρκικού ναυτικού.

Είναι επίσης γνωστό ότι αυτό το σύστημα θα χρησιμοποιηθεί στο 6ο, 7ο και 8ο πλοία που θα κατασκευαστούν στο πλαίσιο του έργου MİLGEM Stack (I) Class Frigate.

Η Τουρκία κάνει στην πραγματικότητα το πρώτο και ίσως ένα από τα πιο κρίσιμα βήματα ενός πολύτιμου ταξιδιού με το Aras-2023. Γιατί η ARMELSAN δημιουργεί μια «οικογένεια σόναρ» με εθνικούς πόρους και το Aras-2023 τραβάει την προσοχή ως πρώτο προϊόν. Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον θα παράγονται διαφορετικοί τύποι σόναρ που μπορούν να αναλάβουν διαφορετικές εργασίες."

Οι δυνατότητες της  Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) του Πολεμικού Ναυτικού μας

Τα έργα που καλούνται να αναλάβουν οι Επιχειρησιακές Ομάδες και τα Μέσα της ΔΥΚ  είναι τα ακόλουθα:

-Ειδική Επιτήρηση Αναγνώριση (Special Reconnaissance – SR)

-Άμεσες Επιθετικές Ενέργειες (Direct Action – DA)

-Στρατιωτική Υποβοήθηση (Military Assistance – MA)

Ειδικά Έργα ΔΥΚ
 

α.  Αντιναρκικές Επιχειρήσεις Πολύ Ρηχών Υδάτων (VSW).

β.  Επιχειρήσεις MIO/VBSS (Opposed Boardings).

γ.  Συνδρομή σε επιχειρήσεις Ε-Δ κατά την μάχη (CSAR) και ανάκτησης προσωπικού (Personnel Recovery – PR).

δ.  Συμβολή στην Έρευνα-Διάσωση Υ/Β μέσω ανάπτυξης Ομάδας Ταχείας Επέμβασης Διάσωσης Υποβρυχίου – ΟΤΕΔΥ (Submarine Parachute Assistance Group SPAG).

 ε.  Εξουδετερώσεις αυτοσχέδιων / τυποποιημένων εκρηκτικών μηχανισμών στην Ελληνική Θαλάσσια Επικράτεια και εντός Ναυτικών Εγκαταστάσεων.

Τέλος η  ΔΥΚ διατηρεί στολίσκο Σκαφών Ανορθοδόξου Πολέμου Ταχείας Αντίδρασης (ΣΑΠ-ΤΑ), Σκαφών Ανορθοδόξου Πολέμου Ταχείας Μεταφοράς με δυνατότητα ταχύτατης αναπτύξεως σε οποιοδήποτε σημείο της επικράτειας ή και εκτός αυτής, καθώς και τα βοηθητικά για την εκτέλεση της αποστολής Α/Β ΗΡΑΚΛΕΙΑ και ΒΒ 39.

Η τρωτότητα των τουρκικών λιμανιών στα Μικρασιατικά παράλια 

Σε προγενέστερο άρθρο μας είχαμε αναφερθεί εκτενώς στο αδύνατο σημείο της Τουρκίας στο Αιγαίο,που είναι η εγγύτητα των λιμανιών της στα μικρασιατικά παράλια από τα νησιά μας-βρίσκονται εντός βεληνεκούς του φίλιου πυροβολικού- με αποτέλεσμα να καθίσταται ευχερής η καταστροφή των σταθερών λιμενικών εγκαταστάσεων παροχής Διοικητικής υποστήριξης, πρωτίστως σε καύσιμα και πυρομαχικά , αλλά και της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης αυτών.

Ωστόσο τα τουρκικά λιμάνια βρίσκονται και εντός του στόχαστρου και των δυνατοτήτων της ΔΥΚ, τις οποίες οι Τούρκοι επιχειρούν να μειώσουν με το σόναρ ανίχνευσης δυτών "Aras-2023" , εντάσσοντας το στο σχέδιο ασφαλείας των λιμένων τους.

Τυχόν καταστροφή των παραπάνω εγκαταστάσεων, σε περίπτωση πολέμου της χώρας μας με την Τουρκία, θα είχε σοβαρές επιπτώσεις στις αεροναυμαχίες που θα λάμβαναν χώρα στο Αιγαίο, αφού τα βεβλαμένα τουρκικά πλοία θα ήταν αναγκασμένα να κινηθούν από Αττάλεια ναι και νοτιότερα ή να εισέλθουν στα Δαρδανέλια για να διασωθούν, πράγμα που ουσιαστικά θα σήμαινε επιμήκυνση της διαδρομής τους στο αφιλόξενο για αυτά Αιγαίο με αποτέλεσμα την σχεδόν σίγουρη βύθισή τους.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ