Την ώρα που μόνο τον Ιανουάριο του 2022 είχαμε 1000 τουρκικές παραβιάσεις- προκλήσεις στο Αιγαίο, ενώ τους τελευταίους οκτώ μήνες μόλις οκτώ, είναι δεδομένο πως η Ελληνική Αεροπορία έχει κάποιο κέρδος, όφελος από αυτή την κατάσταση.
Το κόστος πτήσης των μαχητικών
Εάν υπολογίσουμε ότι το ωριαίο κόστος της πτήσης ενός F-16 (που καλείται να αναχαιτίσει άγνωστο αντικείμενο στο FIR Αθηνών) είναι 10.000 ευρώ, ενός Μιράζ- 2005 12.000 ευρώ, ενός Φάντομ, 12- 14.000 ευρώ και ενός Rafale περίπου 16.000 ευρώ, δείτε πόσο κερδίσαμε από τις μη προκλήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο. Με δυο λόγια με την «μηδενική τουρκική πτητική δραστηριότητα».
Σύμφωνα με υπολογισμούς της Πολεμικής Αεροπορίας το κέρδος από την έως τώρα ηρεμία στο Αιγαίο ανέρχεται περίπου στα 8 εκατ. ευρώ. Χρήματα που μπορούν να διατεθούν στην Παιδεία, στην Υγεία, στην εκπαίδευση των πιλότων μας και στην ενίσχυση της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Όσα ανέφερε και ο Γεραπετρίτης στη Βουλή
Όπως ανέφερε εχθές και ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, η Ελλάδα προσέρχεται με καλή πίστη, θα συζητήσει στο επίπεδο του καθορισμού της μίας και μόνης διαφοράς -η οποία μπορεί να αρθεί ενώπιον διεθνούς δικαιοδοσίας- που είναι η οριοθέτηση της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης και της υφαλοκρηπίδας, και ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί η μακρά περίοδος ησυχίας πάνω από το Αιγαίο. Διότι είναι σημαντικό, και δεν πρέπει να το παραβλέπουμε, ότι ακριβώς εξαιτίας αυτής της καλής, ειλικρινούς σχέσης που έχει αναπτυχθεί τους τελευταίους οκτώ μήνες, είχαμε μόνο οκτώ παραβιάσεις ελληνικού εναέριου χώρου, ενώ μόνο τον μήνα Ιανουάριο είχαμε 1.000 παραβιάσεις.
Παράλληλα, είπε ότι «η κυριαρχία της χώρας είναι στα έξι μίλια, όμως η Ελλάδα διατηρεί μονομερώς, αποκλειστικά και χωρίς καμία έκπτωση, τη δυνατότητα να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια, όταν και όπως το κρίνει η ίδια πολιτικά και διπλωματικά εθνικά σκόπιμο», όπως είπε.