Ελληνοτουρκικά

Οι Τούρκοι αναπτύσσουν εγχώριο κινητήρα για τον αντιπλοϊκό πύραυλο ATMACA -Στόχος ένας μικρός turbofan κινητήρας για UAV-Η θέση της Ελλάδας

Η Τουρκία συνεχίζει απρόσκποτα το εξοπλιστικό της πρόγραμμα, με αμυντικές εταιρείες της χώρας να ενισχύουν με νέα οπλικά συστήματα-μέσα και πυρομαχικά τις Ένοπλες Δυνάμεις  τους(ΤΕΔ), αναβαθμίζοντας τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες συνεχώς, ενώ παράλληλα προβαίνουν και σε εξαγωγή μερικών από αυτά.

Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει στην ανάπτυξη γηγενών τουρκικών πυραύλων η μηχανική κατασκευής κινητήρων τους

Εγχώριος  κινητήρας για τους αντιπλοϊκούς πυραύλους ATMACA

"Η εταιρεία Kale Arge ετοιμάζεται για την έκπληξη του KTJ-3700 και του Turbofan", είναι ο τίτλος σχετικού άρθρου έγκριτου τουρκικού ΜΜΕ σε θεματα αμυντικής βιομηχανίας, στο οποίο επισημαίνονται τα εξής: 

Η Kale Arge συνεχίζει να καλύπτει τις ανάγκες της Τουρκίας στον τομέα της πυραυλικής μηχανής. Η εταιρεία ετοιμάζεται για εκπλήξεις σχετικά με τους κινητήρες KTJ-3700 και Turbofan σύντομα.

Είχαμε μια συνέντευξη με τον Γενικό Διευθυντή της Kale Arge, Cüneyt Kenger, κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Άμυνας και Εξοπλισμού Ασφαλείας DSEI 2023 που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, την πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου.

Στη διαδρομή της  η  Τουρκίας για «εγχώριους κινητήρες πυραύλων», σήμερα διαθέτει δύο διαφορετικούς εθνικούς κινητήρες για πυραύλους SOM, ATMACA και ÇAKIR.

Ενώ διεξάγεται η πρώτη δοκιμή εγχώριου  κινητήρα της στο ÇAKIR , σύντομα αναμένεται να έρθουν καλά νέα από τον ATMACA και τον SOM. Ωστόσο, η δουλειά της Kale Arge σε αυτόν τον τομέα δεν θα περιοριστεί μόνο σε αυτούς τους 2 κινητήρες. Η ατζέντα της εταιρείας είναι γεμάτη από συναρπαστικές εξελίξεις...

Ας επιστρέψουμε στη συνέντευξή μας σχετικά με αυτές τις συναρπαστικές εξελίξεις:

1. Έχετε εργαστεί στο παρελθόν ως ανώτερος διευθυντής στη Rolls-Royce για πολλά χρόνια. Τώρα είστε Γενικός Διευθυντής τουρκικής εταιρείας και προωθείτε τα προϊόντα σας στο Λονδίνο. Πώς αισθάνεται αυτό;

Η Rolls-Royce είναι μια εξαιρετική εταιρεία που ανοίγει τους ορίζοντές του τόσο σε επίπεδο διαχείρισης όσο και σε επίπεδο μηχανικής. Προσπάθησα να βελτιώσω τον εαυτό μου δουλεύοντας σε αυτή τη διακεκριμένη εταιρεία για πολλά χρόνια. Τώρα, είμαι πολύ χαρούμενος που ολοκλήρωσα μαζί με τους φίλους μου τον πρώτο κινητήρα τζετ στην απογραφή της χώρας μας στο "Kale Group", έναν από τους καταξιωμένους και διακεκριμένους οργανισμούς της Τουρκίας.

Είναι υπέροχο να έχουμε αναπτύξει αυτήν την κρίσιμη τεχνολογία που χρειάζεται η Τουρκία, και στη συνέχεια να εκθέτει αυτά τα προϊόντα σε διεθνείς εκθέσεις.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τη διοίκηση του Ομίλου Kale, τους συναδέλφους μου στο Kale Arge και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μας για τις προσπάθειές τους.

2. Ξεκίνησες φέτος να συμμετέχεις για πρώτη φορά σε διεθνείς εκθέσεις. Πρώτα στην Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού και τώρα στο DSEI,  όπου εκθέτετε τα προϊόντα σας σε ένα περιβάλλον παγκόσμιων επαγγελματιών στον τομέα της άμυνας. Από αυτή την άποψη, μπορείτε να δώσετε πληροφορίες σχετικά με τις διεθνείς επιχειρηματικές σας δραστηριότητες ανάπτυξης και εξαγωγών;

Αυτήν τη στιγμή έχουμε τρεις διαφορετικούς κινητήρες που είναι κατάλληλοι. Αυτοί είναι ο KTJ-3200, KTJ-1750 και KTJ-3700. Αναπτύξαμε αυτούς τους κινητήρες κυρίως για να καλύψουμε τις ανάγκες της χώρας μας. Τώρα έχουμε ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή αυτών των κινητήρων και έχουμε μπροστά μας μια εντατική διαδικασία μαζικής παραγωγής, κατά κύριο λόγο σύμφωνα με τις ανάγκες της χώρας μας.

Ταυτόχρονα, αφού γνωρίζουμε τα ανώτερα χαρακτηριστικά των κινητήρων μας που μπορούν να ανταγωνιστούν στη διεθνή αγορά, ξεκινήσαμε δραστηριότητες για να αυξήσουμε την παραγωγική μας ικανότητα ανάλογα με τις μελλοντικές ανάγκες. Είμαστε ικανοποιημένοι με το ενδιαφέρον και την εκτίμηση που δείχνει τόσο στους κινητήρες μας όσο και στην εργασιακή μας κουλτούρα στις διεθνείς εκθέσεις.

Πιστεύω ότι θα φτάσουμε στο σημείο να εξάγουμε τους κινητήρες μας στο άμεσο μέλλον. Από αυτή την άποψη, οι επαφές μας με τους κορυφαίους αεροπορικούς οργανισμούς στον κόσμο συνεχίζονται.

Ο πρώτος στόχος παράδοσης για τον κινητήρα Kara  του ATMACA είναι φέτος

3. Ποιο είναι το τελικό στάδιο του κινητήρα Turbojet KTJ-3700 που αναπτύχθηκε για τον πύραυλο κρούζ Kara ATMACA;

Ο σχεδιασμός του κινητήρα KTJ-3700 ολοκληρώθηκε στην πραγματικότητα το 2020. Το 2021, κατόπιν αιτήματος για τον κινητήρα που χρειαζόταν η Roketsan για τον πύραυλο ÇAKIR, αναπτύξαμε γρήγορα και δώσαμε προτεραιότητα στον κινητήρα KTJ-1750, με βάση το σχέδιο KTJ-3700.

Όπως γνωρίζετε, ο κινητήρας μας KTJ-1750 ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του πτητική δοκιμή πετώντας τον πύραυλο ÇAKIR. Στη συνέχεια, προέκυψε η ανάγκη για έναν κινητήρα για τον πύραυλο KARA ATMACA και γρήγορα μετατρέψαμε το σχέδιο KTJ-3700 σε πρωτότυπο κινητήρα.

Δεδομένου ότι οι κινητήρες KTJ-1750 και KTJ-3700 έχουν σε μεγάλο βαθμό τον ίδιο σχεδιασμό, η επιτυχία που πετύχαμε με το KTJ-1750 εγγυάται ότι το KTJ-3700 θα είναι επίσης επιτυχημένο.

Στην πραγματικότητα, οι πρώτες δοκιμές πρωτότυπου κινητήρα που πραγματοποιήσαμε φέτος ήταν αμέσως επιτυχείς και είδαμε ότι επιτεύχθηκαν τα επιθυμητά επίπεδα απόδοσης.

Τώρα παράγουμε τους κινητήρες παράδοσης που χρειάζεται η Roketsan.

Σχεδιάζουμε να παραδώσουμε περισσότερους από ένα KTJ-3700 στη Roketsan φέτος.

Στόχος της Kale Arge είναι ένας "μικρός turbofan"

4. Η Kale Arge ανέκαθεν ανέπτυξε κινητήρες turbojet μέχρι τώρα. Είναι η ανάπτυξη ενός κινητήρα turbofan στην ατζέντα σας;

Συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τον οδικό χάρτη ανάπτυξης κινητήρα που συμφωνήθηκε μεταξύ της Kale Arge και της SSB το 2012, σύμφωνα με τις ανάγκες της χώρας. Ο εν λόγω οδικός χάρτης ξεκίνησε με την οικογένεια κινητήρων turbojet και περιελάμβανε άλλες αρχιτεκτονικές κινητήρων, συμπεριλαμβανομένου του στροβιλοκινητήρα.

Σε αυτό το σημείο σήμερα, δημιουργήσαμε μια σύγχρονη οικογένεια κινητήρων turbojet για πυραύλους και ξεκινήσαμε τη μαζική παραγωγή σε μεγάλη κλίμακα.

Σύμφωνα με τις ανάγκες του κινητήρα χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου για μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα νέας γενιάς, έχουμε ξεκινήσει εργασίες ανάπτυξης μικρών turbofan στο παρασκήνιο.

Καθώς οι εργασίες προχωρούν, θα συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε πληροφορίες για το Turbofan."

Συμπέρασμα

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η τουρκική μηχανική πυραύλων έχει κάνει σημαντική πρόοδο στον τομέα της, εξοπλίζοντας γηγενείς πυραύλους όπως  ο ÇAKIR, με τον αυτόχθονο  κινητήρα KTJ-1750 ενώ θα ακολουθήσει σύντομα δοκιμή του κινητήρα KTJ-3700  για τον αντιπλοϊκό πύραυλο ΑΤΜACA.

Παράλληλα έχουν ξεκινήσει εργασίες ανάπτυξης μικρών turbofan για μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα νέας γενιάς.

Η χώρα μας υπολείπεται δυστυχώς στον εν λόγω τομέα έναντι της Τουρκίας, έχοντας ώς λύσεις την αγορά απευθείας από σύμμαχες χώρες πυραύλων για τις ανάγκες της και την συμμετοχή της σε προγράμματα μέσω της PESCO της ΕΕ  και γενικότερα τις Διεθνείς συνεργασίες συμπαραγωγής.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Με ανησυχία παρακολουθούν οι Τούρκοι το σενάριο παραχώρησης των ελληνικών S-300 στην Αρμενία για την απόκτηση πυραύλων BARAK-MX ή Patriot PAC-3

Η ελληνική ηγεσία στοχεύει να είναι εντελώς απαλλαγμένη από όπλα ρωσικής προέλευσης-Η Τουρκική πλευρά ούτε να ακούσει...
Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...