Ελληνοτουρκικά

"Μήνυμα" επικείμενης πώλησης από τη Lockheed Martin των F-16 BLOCK 70 στην Τουρκία- Διατηρεί αεροπορική κυριαρχία η ελληνική ΠΑ

Είναι γνωστό ότι πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη μεταξύ 25-28 Ιουλίου 2023, η Διεθνής Έκθεση Αμυντικής Βιομηχανίας "IDEF 23".

Στην έκθεση συμμετείχε επίσης η Lockheed Martin, ο αμερικανικός κολοσσός της αμυντικής και αεροδιαστημικής βιομηχανίας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Lockheed Martin συμπεριέλαβε μόνο μαχητικά αεροσκάφη F-16 Blok 70 στο περίπτερο της.

Παρουσίαση από την Lockheed Martin μοντέλου F-16 BOCK 70 με τουρκική σημαία στην "IDEF-2023"

Ωστόσο το πλέον ενδιαφέρον κατά την εκτίμησή μας είναι σχετικό άρθρο τουρκικού ΜΜΕ, με τίτλο "Τουρκική σημαία σε F-16 Block 70, μήνυμα από την Lockheed Martin",το οποίο αναφέρει:

"Μοντέλο μαχητικού αεροσκάφους F-16 Blok 70 που εκτίθεται στο περίπτερο της Lockheed Martin ήταν βαμμένο στα χρώματα της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας  και έφερε την Τουρκική ΣημαίαΤο Μοντέλο ήταν κλίμακας 1/10.

Συμπεριλήφθηκαν 8 AIM-120 AMRAAM Over-Sight Air Missiles, 2 AIM-9X In-Sight Air-Air Missiles, 3 Underbody Εξωτερικές Δεξαμενές Καυσίμου και διάφορα pods.

Το τουρκικό αίτημα αγοράς F-16 BLOCK 70 από τις ΗΠΑ

Μετά το εμπάργκο F-35A Lightning II, η Τουρκία είχε υποβάλλει αίτημα αγοράς για μαχητικά αεροσκάφη F-16 Blok 70 από τις ΗΠΑ. Το προαναφερθέν αίτημα περίμενε την έγκριση της Γερουσίας των ΗΠΑ εδώ και πολύ καιρό. Αν και η κυβέρνηση Μπάιντεν υποστηρίζει την πώληση του F-16 Blok 70 στην Τουρκία, ορισμένοι Αμερικανοί γερουσιαστές, όπως ο Μπομπ Μενέντεζ, είναι κατά της πώλησης.

Κατά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους, η θετική απάντηση της Τουρκίας στην ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ αναμενόταν να έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην πώληση των F-16 Block 70. Ωστόσο, το αναμενόμενο αποτέλεσμα δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.

Συνολικά η Τουρκία επιθυμεί την προμήθεια 40 μαχητικών αεροσκαφών F-16 Block 70 και 79 κιτ για τον εκσυγχρονισμό ισάριθμων υπαρχόντων αεροσκαφών της.

Από την άλλη πλευρά, η Τουρκία έχει θέσει σε εφαρμογή ένα συμβόλαιο ρεκόρ αξίας 52 δισεκατομμυρίων τουρκικών λιρών για το έργο εκσυγχρονισμού αεροσκαφών F-16, με το όνομα ÖZGÜR-2. Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των F-16 με εθνικά μέσα.

Το F-16 Block 70 Viper 

Τα αεριωθούμενα αεροπλάνα που υπόκεινται στον εκσυγχρονισμό F-16 Block 70/72 ταξινομούνται γενικά ως γενιάς 4++ επειδή θα υπόκεινται σε αναβαθμίσεις υλικού και δομικών στοιχείων σε σύγκριση με άλλα F-16. Το πιο σημαντικό βήμα στον εκσυγχρονισμό του Viper, είναι η αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος ραντάρ με το ραντάρ APG-83 Active Phased Array (AESA) της Northrop Grumman.

Με την ενσωμάτωση του ραντάρ APG-83, η επίγνωση της κατάστασης των F-16 θα αυξηθεί σημαντικά.

Θα υπάρχουν επίσης, 6" x 8" CPD (οθόνη υψηλής ανάλυσης), Automatic Ground Collision Avoidance System (GCAS) και περισσότεροι σταθμοί όπλων που επιτρέπουν την αποτελεσματικότερη χρήση του ραντάρ AESA .

Επιπλέον, νέα πυρομαχικά και πυραυλικά συστήματα, ειδικά το AGM-88E, θα ενσωματωθούν στο αεροσκάφος. Εξοπλισμός ηλεκτρονικού πολέμου νέας γενιάς και IRST pod θα είναι επίσης διαθέσιμα στο αεροσκάφος.

Η κατάσταση της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας σήμερα

Τα F-16 είναι αυτή τη στιγμή η κύρια δύναμη κρούσης της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Το απόθεμα της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας περιλαμβάνει περισσότερα από 235 F-16 Fighting Falcons ή «Fighting Falcons», σχεδόν όλα από τα οποία κατασκευάστηκαν στην Τουρκία με άδεια.  Αυτά είναι Block 30, του Block 40, του Block 50 και του Block 50+.

Τα πιο σύγχρονα F-16 μας είναι τα F-16 Block 50+, τα οποία είναι περίπου 10 ετών. Τα παλαιότερα F-16 μας είναι τα Block 30, τα οποία είναι κατά μέσο όρο 30 ετών. mΤα τουρκικά F-16 Block 30 υπόκεινται επί του παρόντος σε δομικό εκσυγχρονισμό από την TAI.

Με αυτόν τον εκσυγχρονισμό, η διάρκεια πτήσης τους αυξάνεται από 8000 ώρες σε 12000 ώρες. Αυτό ανοίγει το δρόμο για τα αεροσκάφη να λειτουργούν μέχρι τη δεκαετία του 2030.

Η διαμόρφωση Block 60 του F-16 αναπτύχθηκε από τη Lockheed Martin για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και είναι διαθέσιμη μόνο στο απόθεμα αυτής της χώρας. Το F-16 Block 70 είναι η νεότερη διαμόρφωση F-16 που έχει έρθει στο προσκήνιο πρόσφατα. Ενώ τα αεροσκάφη σε άλλες διαμορφώσεις F-16 θεωρούνται 4ης γενιάς, τα F-16 Block 70 θεωρούνται 4 γενιάς +.

Πότε θα ξεκινήσει η αποστολή των F-16 BLOCK-70 από τις ΗΠΑ εάν ευοδωθούν τα τουρκικά σχέδια;

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι οι Τούρκοι "καίγονται" για την απόκτηση των F-16 BLOCK70 από τις ΗΠΑ και για τον λόγο αυτό, επιχαίρουν για το γεγονός ότι η συμμετοχή και τα εκθέματα της  κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin στην έκθεση IDEF-2023 ήταν "συμβολική", δείχνοντας ότι  επιθυμεί-προαναγγέλει την  πώλησης τους στην Τουρκία.

Ακόμη κι αν κατόπιν εμμονής του Προέδρου Μπάιντεν. το αμερικανικό Κογκρέσο δώσει  τελικά το πράσινο φως στο αίτημα απόκτησης των F-16 Block 70 της Τουρκίας, κάτι το οποίο δεν αναμένουμε πριν το Φθινόπωρο, μετά μάλιστα τo νέο stop Μενέντεζ, θα χρειαστούν μήνες για να ξεκινήσουν οι παραδόσεις τους.

Στις εγκαταστάσεις του Greenville στη Νότια Καρολίνα, όπου η Lockheed Martin κατασκευάζει μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 70, μπορούν να παράγονται 4 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 70 το μήνα.

Επί του παρόντος, η Ταϊβάν, το Μαρόκο, η Σιγκαπούρη, η Νότια Κορέα, το Μπαχρέιν, η Βουλγαρία, η Ιορδανία, οι Φιλιππίνες και η Σλοβακία είτε έχουν ενεργές παραγγελίες για το F-16 Block 70 είτε σχεδιάζουν να κάνουν παραγγελίες σύντομα.

Η Lockheed Martin έχει επί του παρόντος όγκο παραγγελιών περίπου 150 μονάδων για το F-16 Block 70. Η πρώτη παράδοση F-16 Block 70 έγινε στο Μπαχρέιν τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους. Στο καλύτερο σενάριο, προβλέπεται ότι θα χρειαστούν 3 χρόνια για την έναρξη των παραδόσεων μαχητικών αεροσκαφών F-16 Block 70 στην Τουρκία.

Εισήγηση-Συμπέρασμα

Εισήγησή μας είναι ωστόσο, ότι ακόμη και σε περίπτωση αρνητικής έκβασης του θέματος για την χώρα μας και πώλησης των F-16 από τις ΗΠΑ στην Τουρκία, η Ελλάδα -ΕΕ και φυσικά η ομογένειά μας στις ΗΠΑ θα έπρεπε να ασκήσουν την επιρροή τους στην κυβέρνηση Μπάιντεν, έτσι ώστε η πώληση των εν λόγω αεροσκαφών να εμπεριέχει σοβαρούς περιοριστικούς όρους ως προς την χρήση τους, ενώ θα μπορούσε να υλοποιηθεί σαλαμοποιημένη χρονικά, ανάλογα με τα σταθερά και απτά βήματα της Τουρκίας προς την κατεύθυνση της πλήρους ομαλοποίησης των σχέσεων με την Ελλάδα, της άρσης του casus Belli με την χώρα μας και την παραπομπή στη Χάγη της μόνης διαφοράς που έχουμε μαζί της που είναι η οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η Ελλάδα με τα F-16 VIPER και τα RAFALE θα εξακολουθήσει να έχει την αεροπορική υπεροχή σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του 2026, ακόμη και στην χειρότερη περίπτωση πώλησης των Αμερικανικών F-16 BOLCK 70 και κιτ εκσυγχρονισμού στην Τουρκία.

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...