Δίωρη τεχνική σύσκεψη με Γάλλους Αξιωματικούς του Κέντρου Υποστήριξης Στρατηγικών Μεταφορών & Εφοδιασμού για τη χρήση του λιμένα Αλεξανδρούπολης από τις Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις, 8 μήνες μετά την πρώτη διερευνητική επαφή, είχαμε και όλα βαίνουν καλώς.
«Ελλάδα και Γαλλία έχουν υπογράψει από τις 28 Σεπτεμβρίου 2021 συμφωνία για την εγκαθίδρυση στρατηγικής εταιρικής σχέσης για τη συνεργασία σε Άμυνα και Ασφάλεια! Μάλιστα το άρθρο 2 της Συμφωνίας αναφέρει: «Τα δύο μέρη παρέχουν το ένα στο άλλο βοήθεια και συνδρομή, με όλα τα κατάλληλα μέσα που έχουν στην διάθεσή τους, κι εφόσον υφίσταται ανάγκη με τη χρήση ένοπλης βίας, εάν διαπιστώσουν από κοινού ότι μία ένοπλη επίθεση λαμβάνει χώρα εναντίον της επικράτειας ενός από τα δύο, σύμφωνα με το Άρθρο 51 του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών», αναφέρει ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης ΚΛ. Χατζημιχαήλ.
Μετά τους Αμερικανούς, η χώρα μας φέρνει και την Γαλλία στην περιοχή της Δυτικής Θράκης, ειδικά στην Αλεξανδρούπολη, που απέχει μόλις 25 χλμ. από την Τουρκία, προκαλώντας έντονη ανησυχία στην Άγκυρα που βλέπει τα σχέδια της να ακυρώνονται το ένα μετά το άλλο.
Η παρουσία των Γάλλων αξιωματικών και η προοπτική ελλιμενισμού γαλλικών πολεμικών πλοίων, “κλειδώνουν” τις μελλοντικές εξελίξεις στην περιοχή του Βορείου Αιγαίου, στο οποίο θα σουλατσάρουν εκτός όλων των άλλων και γαλλικά πολεμικά πλοία και υποβρύχια ακόμα και πυρηνοκίνητα στο μέλλον, δίνοντας μία ακόμη θετική προοπτική στην χώρα μας, και ακυρώνοντας πολλά από τα σχέδια της Άγκυρας, που φωνάζει χωρίς λόγο για την μουσουλμανική μειονότητα στην Δυτική Θράκη.
Ο Γάλλος Πρέσβης Patrick Maisonnave τον Δεκέμβριο του 2022, είχε κάνει την ακόλουθη εκτίμηση σχετικά με την επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη:
«Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα δω τα πλοία του γαλλικού ναυτικού να ελλιμενίζονται στην Αλεξανδρούπολη. Βρέθηκα στην Αλεξανδρούπολη για να διερευνήσω τις δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ οικονομικών φορέων στην περιοχή της Θράκης (Δυτικής) και γαλλικών εταιρειών.
Η Γαλλία τάσσεται ανοιχτά στο πλευρό της Ελλάδας για τη μετανάστευση και επίσης για τη διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να συμπεριλάβει ορισμένες βαλκανικές χώρες, στην ΕΕ”.
Η γαλλική στρατιωτική παρουσία 25 χλμ. από τα τουρκικά σύνορα και τα Στενά του Βοσπόρου προκαλεί οργή στην Άγκυρα που φωνασκεί χωρίς λόγο για την μουσουλμανική μειονότητα στην Ελλάδα.
Η χερσαία διασύνδεση Οδησσού-Αλεξανδρούπολης θα απογειώσει την στρατηγική αξία της Ελλάδος έναντι του καναλιού Κων/πολης
Η χώρα μας έχει μια μοναδική ευκαιρία, ( η οποία έρχεται κάθε 100 χρόνια) να αυξήσει κατακόρυφα την γεωπολιτική της αξία για φίλους ( ΗΠΑ-ΕΕ) και εχθρούς ( Τουρκία), με την διασύνδεση της Αλεξανδρούπολης με την Οδησσό ή και τις χώρες της Βαλτικής όταν τελειώσει κάποια στιγμή ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Το σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (νέα γραμμή Θεσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, ύψους €1,3 δισ.), που θα συνδέσει τα 3 λιμάνια της Β. Ελλάδας, περιλαμβάνει την διασύνδεση με τις πόλεις Μπουργκάς και Βάρνα στο βουλγαρικό έδαφος.
Δεν πρόκειται απλώς για ένα ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, τμήμα της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, το οποίο θα συνδεθεί με την βουλγαρική πλευρά, αλλά για ένα τεράστιο γεωπολιτικό σχέδιο της Δύσης για παράκαμψη των Στενών και της κηδεμονίας της Τουρκίας σε αυτά.
Μιλάμε για την κατασκευή νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων με ηλεκτροκίνηση που θα έχει μήκος 173,7χλμ, ενώ οι ταχύτητες που θα αναπτύσσονται θα είναι κατά τόπους 160-200 χλμ/ώρα.
Αξιολογώντας τα σχέδια αυτά η τουρκική ισλαμική ελίτ στην Άγκυρα, εδώ και κάποιο διαστημα, έχει ξεκινήσει ένα αδυσώπητο σχέδιο με στόχο τη Δυτική Θράκη μας και όχι τυχαία.
Οι "ορέξεις" της Άγκυρας για τη διχοτόμηση της Θράκης, πολλαπλασιάστηκαν, περνώντας πλέον σε ευθείες απειλές, συνεχίζοντας την προκλητική της ρητορική περί "τουρκικής μειονότητας".