Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Η Τουρκία αυξάνει τις ανθυποβρυχιακές της δυνατότητες συνεχώς- Η νέα εγχώρια θαλάσσια νάρκη MALAMAN κατά του ΠΝ

Η Τουρκία τον τελευταίο χρόνο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην παραγωγή οπλικών συστημάτων και μέσων προκειμένου να αντιμετωπίσει την Ελληνική κυριαρχία στον υποβρύχιο πόλεμο σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο  στα 4 υπερσύγχρονα υποβρύχιά μας τύπου Παπανικολής κλάσης 214, από τα συνολικά 11 που διαθέτουμε, γεγονός που αποτελεί σημαντικό τροχοπέδη στα σχέδιά της για διεξαγωγή ευρείας κλίμακας αποβατική επιχείρηση, με σκοπό την κατάληψη νησιών μας.

Η "υποθαλάσσια" ισχύς της Τουρκίας αυξάνεται συνεχώς

Επί του παρόντος, το τουρκικό ναυτικό διαθέτει συνολικά 12 υποβρύχια σε 3 διαφορετικές κλάσεις.

Οι Τούρκοι αποφάσισαν ότι από φέτος και μετά, ένα υποβρύχιο θα τίθεται σε λειτουργία κάθε χρόνο και 6 υποβρύχια κλάσης Reis θα παραδοθούν στο τουρκικό ναυτικό έως το 2027.

Το αρχικό πρόγραμμα παράδοσης των υποβρυχίων ήταν : 

TCG Piri Reis – 2022
TCG Hizir Reis – 2023
TCG Murat Reis – 2024
TCG Aydin Reis – 2025
TCG Seydi Ali Reis – 2026
TCG Selman Reis – 2027

Ωστόσο, ο TCG PİRİREİS (S-330), το πρώτο υποβρύχιο της κλάσης REİS, γνωστό και ως Type 214TN,  συνάντησε καθυστερήσεις με αποτέλεσμα  να σχεδιάζεται να μπει φέτος στην υπηρεσία του Τουρκικού Ναυτικού.

Από την άλλη, οι παραδόσεις των άλλων 5 υποβρυχίων της ίδιας κλάσης θα συνεχιστούν για χρόνια και σύμφωνα με τον στόχο όλα τα υποβρύχια θα παραδοθούν έως το 2028, αντί του 2027 που ήταν η σχεδίαση που προαναφέραμε.

Παράλληλα η Τουρκία έχει εκπονήσει έργο Εκσυγχρονισμού "Half-Life" ("Ημίσειας Ζωής) 4 Υποβρυχίων κλάσης  PREVEZE, ολοκληρώνοντας  με επιτυχία δραστηριότητες αποδοχής ορισμένων κρίσιμων συστημάτων με ευθύνη της STM.

Επιπλέον, η εταιρεία STM ανέλαβε την ευθύνη της ενσωμάτωσης πλατφόρμας του συστήματος διαχείρισης μάχης HAVELSAN Advent-Müren, το οποίο θα ενσωματωθεί  και στα υποβρύχια κατηγορίας Gür.

Η Τουρκία επίσης πρόσθεσε πρόσφατα το National Heavy Class Torpedo Roketsan AKYA στο απόθεμά της. Το AKYA Heavy Class Torpedo μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από υποβρύχια κλάσης Reis όσο και από 12 υποβρύχια παλιάς γενιάς που βρίσκονται στο απόθεμα.

Είναι γνωστό  πίσης ότι η σύμβαση του έργου Meltem-III, καλύπτει την προμήθεια συνολικά 6 αεροσκάφη ATR-72/600 και την τροποποίησή τους σε διαμόρφωση ASW και ASUW για το τουρκικό ναυτικό, ενώ καθήκοντα ανθυποβρυχιακού πολέμου  θα ανατεθούν στα Aksungur UAV.

Τέλος πρόσφατα σε Διεθνή αμυντική έκθεση οι Τούρκοι παρουσίασαν το mini υποβρύχιο όχημα STM-500 που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ειδικές δυνάμεις και μπορεί να μεταφέρει έως και 6 άτομα, πραγματοποιώντας υποθαλάσσια διείσδυση σε μησιά-νησίδες-βραχονησίδες στο Αιγαίο.

Η νέα τουρκική θαλάσσια νάρκη  MALAMAN

Πέραν των ανωτέρω, τουρκικό ΜΜΕ σε άρθρο του αναφέρεται στη νέα εγχώρια θαλάσσια νάρκη MALAMAN η οποία δημιουργήθηκε έχοντας ως βάση την βόμβα Mk84!, επισημαίνοντας συγκεκριμένα:

Ο Γενικός Διευθυντής της MKEA.Ş, İlhami Keleş δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου του, ότι MALAMAN Bottom (Also ground) Mine Project, το οποίο συνεχίζεται ως αναπτυξιακό έργο από το 2011, θα εκτεθεί για πρώτη φορά στην έκθεση "IDEF23" με τη μορφή βόμβας Mk-84.

Λέγοντας ότι στοχεύει να συναντηθεί με εκπροσώπους εταιρειών με τους οποίους δεν συνεργάζεται η MKE αλλά συνεργάζονται άλλες εταιρείες του κλάδου, ο Keleş εξήγησε ότι στοχεύει σε μια βιώσιμη και υψηλής ποιότητας παραγωγική διαδικασία. Ο Keleş ανακοίνωσε επίσης τα προϊόντα που θα εκτεθούν  στην έκθεση  "IDEF -2023" και απάντησε στις ερωτήσεις του Τύπου.

Μέσα πόντισης-απόσταση-ακρίβεια

Αεροπορικές πλατφόρμες όπως το μαχητικό αεροσκάφος F-16, τα UCAV Akıncı και Aksungur, που μπορούν να μεταφέρουν πυρομαχικά MK-84 βάρους περίπου 2000 λίβρες, θα μπορούν επίσης να εκτοξεύουν την νάρκη MALAMAN.

Η θαλάσσια νάρκη αναπτύσσεται με τη μορφή της βόμβας Mk-84 Utility και  μπορεί να εκτοξευθεί από απόσταση 70 km στο επιθυμητό σημείο με κιτ καθοδήγησης ακριβείας όπως KGK, HGK και LGK.

Το έργο MALAMAN υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2011 για να καλύψει τις ανάγκες των ναρκών βυθού του Τουρκικού Ναυτικού και να κάνει ασφαλέστερα τα τουρκικά χωρικά ύδατα.

Αρχές λειτουργίας της θαλάσσιας νάρκης MALAMAN

Η νάρκη ευρισκόμενη στον πυθμένα της θάλασσας μπορεί να ταξινομήσει πλοία και υποβρύχια που περνούν από πάνω με τη βοήθεια τριών διαφορετικών αισθητήρων, μαγνητικού, ακουστικού και πίεσης. Ενώ η νάρκη θα είναι ασφαλής για φίλιες μονάδες, θα είναι έτοιμη να πυροδοτήσει εναντίον εχθρικών μονάδων.

Λόγω της αρχιτεκτονικής λειτουργίας τέτοιων συστημάτων, τα δεδομένα που λαμβάνονται από όλες τις μονάδες αισθητήρων αναμιγνύονται σε ένα ενιαίο δεδομένα, στη συνέχεια αυτά τα δεδομένα συγκρίνονται με τα δεδομένα στη μονάδα μνήμης και εάν δεν υπάρχει αντιστοιχία, η νάρκη θα εκκενώσει πεπιεσμένο αέριο CO2 , που λειτουργεί ως πρόωση σύν πηδάλιο, πλησιάζοντας τον στόχο.

Αν και μπορεί να λειτουργεί σε βαθιά νερά, θα έχει επίσης τη δυνατότητα να επιχειρεί και σε μερικώς ρηχά νερά όπως το Αιγαίο και η Μαύρη Θάλασσα.

Ο Γενικός Διευθυντής της TÜBİTAK-SAGE Gürcan Okumuş δήλωσε σε συνέντευξή του ότι οι επαληθεύσεις σε επίπεδο συστήματος θα ολοκληρωθούν το 2023 και το πρωτότυπο θα παραδοθεί στις Ναυτικές Δυνάμεις.

Συμπέρασμα

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε την ιδιαίτερη βαρύτητα και τα πολλαπλά μέσα που εντάσσουν οι Τούρκοι στο οπλοστάσιό τους προκειμένου να αμφισβητήσουν την Ελληνική υποθαλάσσια κυριαρχία σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο.

Η θαλάσσια νάρκη MALAMAN η οποία σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της  τουρκικής κατασκευάστριας εταιρείας θα αρχίσει να παραδίδεται στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό στα τέλη του 2023, λόγω της δυνατότητας πόντισης-ρίψης της με ακρίβεια από πτητικά μέσα σε απόσταση έως 70 χλμ και των χαρακτηριστικών αρχής λειτουργίας της, θα πρέπει να μας προβληματίσει ως απειλή για τα υποβρύχιά μας, ώστε να προβούμε σε δέουσες ενέργειες μέσω συμμαχικών χωρών έγκαιρα.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ