Ελληνοτουρκικά

Η ASELSAN ανέπτυξε νέο ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης (EIRS)-Η συμβολή του στην τουρκική αεράμυνα

Η τουρκική αμυντική βιομηχανία είναι γεγονός ότι έχει παρουσιάσει αξιοδημείωτη πρόοδο την τελευταία δεκαετία, φθάνοντας στο σημείο να παράγει το 65% των οπλικών συστημάτων-μέσων και πυρομαχικών των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων(ΤΕΔ), προβαίνοντας και σε εξαγωγή μερικών από αυτά σε άλλες χώρες.

Ως Ελλάδα είναι εύλογο ότι μας ενδιαφέρει η σε βάθος γνώση των προγραμμάτων παραγωγής και προϊόντων της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, με τα ραντάρ που αναπτύσει ή έχει αναπτύξει  να αποτελούν ένα πολύ κρίσιμο πεδίο, σε περίπτωση στρατιωτικής αντιπαράθεσης με την Ελλάδα

Η προσφορά της  ASELSAN στην κατασκευή ραντάρ

Σε πρόσφατο άρθρο του τουρκικό ΜΜΕ, έγκριτο σε θέματα αμύνης και εξοπλιστικά προγράμματα, αναφέρει:

"Σύμφωνα με την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας που ελήφθη το 1991, η ASELSAN, ως Κέντρο Τεχνολογίας Ραντάρ της Τουρκίας, πραγματοποιεί μελέτες ανάπτυξης, ολοκλήρωσης και δοκιμών ξεκινώντας από το επίπεδο τσιπ για να καλύψει τις ανάγκες ραντάρ των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων με προηγμένες συστήματα ραντάρ τεχνολογίας.

35 διαφορετικά ραντάρ έχουν αναπτυχθεί και παραχθεί από την ASELSAN από το παρελθόν μέχρι σήμερα, και περισσότερα από 1500 ραντάρ, τα περισσότερα από τα οποία είναι μικρού μεγέθους, βρίσκονται σε ενεργή λειτουργία.

Η εταιρεία διαθέτει 29 ραντάρ υπό ανάπτυξη και 12 έργα που εκτελούνται αυτή τη στιγμή συγκαταλέγονται στα υποέργα των έργων ραντάρ της ASELSAN που στοχεύουν να αναπτυχθούν τη δεκαετία του 2030.

Στόχος για το 2023 η ολοκλήρωση μελετών ραντάρ ζώνης S

Εξετάζοντας τους στόχους για το 2022-23, μπορεί να φανεί ότι η ASELSAN έχει ολοκληρώσει τις μελέτες ραντάρ της ζώνης S.

Τα ραντάρ ζώνης S μπορούν να περιγραφούν ως ραντάρ ανίχνευσης όπλων μεγάλης εμβέλειας και σύστημα ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης (EIRS).

Ανακοινώθηκε ότι το EIRS, που αναπτύχθηκε από την ASELSAN, θα αντικαταστήσει σύντομα τα ραντάρ TRS-22XX που παράγονται στην Τουρκία με τη γαλλική άδεια Thales.

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρεται ότι το πρώτο EIRS ολοκλήρωσε τις εργοστασιακές δοκιμές αποδοχής και αντικατέστησε ένα ραντάρ TRS-22XX που σταθμεύει στα Άδανα με προσωρινή αποδοχή.

Ωστόσο, άλλα EIRS που θα κατασκευαστούμ  θα αντικαταστήσουν άλλα TRS-22XX, ενώ  έχει ανακοινωθεί ότι ο αριθμός παραγωγής φορητών EIRS και Σταθερών EIRS θα είναι περίπου 18 έως το 2030.

Τα εν λόγω ραντάρ χρησιμοποιούνται ενεργά στις δοκιμές SİPER HSS. Συνεχίζονται οι δοκιμές αποδοχής του ραντάρ της AKKOR, το οποίο μπορεί να ενταχθεί σε χερσαία ραντάρ και έχει ζωτική σημασία για την προστασία του άρματος ALTAY.

Στη δήλωση που έγινε τον Μάιο, ανακοινώθηκε ότι η AKKOR παρείχε πλήρη προστασία έναντι κατευθυνόμενων αντιαρματικών πυρομαχικών που χρησιμοποιούνται ευρέως σε δοκιμές.

Εκτός από τα επίγεια ραντάρ, η ASELSAN αναπτύσσει επίσης ραντάρ "μύτης" για πολεμικά αεροσκάφη.

Είναι γνωστό ότι τα έργα ραντάρ μύτης για τα F16, AKINCI TİHA, HÜRJET και KIZILELMA συνεχίζονται.

Οι εργασίες που πραγματοποιήθηκαν για το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης KAAN είναι λίγο πίσω σε σύγκριση με άλλα έργα.

Αναμένεται ότι τα πρώτα προϊόντα θα προκύψουν με το έργο να ξεκινάει προς τα τέλη του 2023 όταν ανέβει το επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας.

Μελλοντικοί Στόχοι

Οι πρωτοβουλίες για την πολυλειτουργική χρήση ραντάρ σε παγκόσμια κλίμακα και οι ανάγκες προς αυτή την κατεύθυνση αυξάνονται.

Τώρα, τα ραντάρ θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε πολυστατικές δομές βασισμένες σε δίκτυο αντί για απλή και μονοστατική χρήση.

Η λειτουργία ραντάρ με βάση το δίκτυο γίνεται ένα σημαντικό ζήτημα σήμερα.

Στόχος είναι μια ιδέα διαφορετική ,από τη δομή στην οποία όλα τα ραντάρ που είναι κατασκευασμένα επί του παρόντος στο RADNET μεταφέρουν δεδομένα σε ένα μόνο κέντρο.

Για την επιτυχία του θέματος, τα ραντάρ πρέπει να συνεργάζονται. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να παρέχεται μια δομή που μπορεί να επωφεληθεί από τα πλεονεκτήματα της γεωμετρίας του στόχου και του ραντάρ.

Αυτό παρέχει επίσης προστασία από την αντίμετρα, επειδή ακόμα κι αν ένα ραντάρ στο σύστημα είναι "μπερδεμένο", άλλα ραντάρ μπορούν να συνεχίσουν να ανιχνεύουν.

Αποσκοπεί  κοινώς στην αξιολόγηση των σημάτων που προέρχονται από διαφορετικές γωνίες χρησιμοποιώντας τις ηχώ των ραντάρ σε διαφορετικές γωνίες έναντι αεροσκαφών stealth.

Απαιτούνται σημαντικές τεχνολογίες για τον συγχρονισμό της συχνότητας, των κυματομορφών και του χρόνου του άλλου και εξετάζεται μια δομή βασισμένη σε δίκτυο ικανή να επικοινωνεί σε πολύ ευρείες ζώνες.

Το EİRS

Το ραντάρ EİRS,  έχει υψηλή κινητικότητα, δεν απαιτεί καμία αποσυναρμολόγηση και συναρμολόγηση για εγκατάσταση. Χρόνος για να είναι σε κατάσταση λειτουργίας 30 λεπτά.

Με τη σύνδεση σε υπάρχοντα δίκτυα ραντάρ, το EİRS μπορεί να μοιράζεται μηνύματα σε μορφή AWCIES, 3D εναέρια εικόνα με άλλα συστήματα και Κέντρα Ειδοποιήσεων Ελέγχου μέσω ραδιοζεύξεων ή ραδιοζεύξεων.

Το EIRS έχει τη δυνατότητα να συγχωνεύει δεδομένα με άλλα EIRS και να μεταφέρει πληροφορίες ίχνους σε στόχους μεταφοράς, οι οποίοι είναι κρίσιμοι για την άμυνα βαλλιστικών πυραύλων.

Η αρχιτεκτονική AESA και η αρθρωτή προσέγγιση σχεδίασης του EIRS υποστηρίζουν τις έννοιες της συντήρησης χαμηλού κόστους και της υψηλής διαθεσιμότητας.

Το EIRS διαθέτει ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά προστασίας όπως η ευρεία ζώνη συχνοτήτων και η χρονική κινητικότητα, η μείωση της φωτεινότητας της πλευρικής δέσμης και τα χαμηλά επίπεδα πλευρικής δέσμης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά-Δυνατότητες

Μπορεί να ανιχνεύσει Πύραυλους αέρος-αέρος ,αέρος-εδάφους, Πύραυλους κρουζ χαμηλού ύψους, Πύραυλους κατά της ακτινοβολίας, UAV, ελικόπτερα, αεροπλάνα, Τακτικούς βαλλιστικούς πυραύλους μικρού και μεσαίου βεληνεκούς

Αριθμός στόχων που μπορούν να παρακολουθηθούν ταυτόχρονα: 200-300

Συχνότητα εκπομπής: S Band

Κεραία: Ενεργή συστοιχία φάσεων

Τρισδιάστατη αναζήτηση, ανίχνευση και παρακολούθηση στόχων (συντεταγμένες και υψόμετρο)

Αυτόματη ταξινόμηση στόχων

Ερώτηση IFF (Friend/Fee identification)

Ξεχωριστές δέσμες για αναζήτηση και παρακολούθηση

Ενσωμάτωση στον έλεγχο των κέντρων αναφοράς

Αντίσταση στον ηλεκτρονικό πόλεμο

Σύνδεση με συστήματα αεράμυνας και πυραυλικής άμυνας

Μείωση του χρόνου αντίδρασης με απευθείας μεταφορά πληροφοριών στόχου σε οπλικά συστήματα

Δυνατότητα εργασίας σε όλες τις καιρικές συνθήκες και μέρα / νύχτα

Δυνατότητα εξάλειψης ψευδών στόχων ηχώ που μπορούν να δημιουργήσουν τα εργοστάσια αιολικής ενέργειας

Μεταφέρεται με C130 ή A400M

Συμπέρασμα

Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι  το ραντάρ EİRS, αποτελεί έναν σημαντικό συντελεστή επαύξησης της ισχύος της τουρκικής αεράμυνας, ενώ η δυνατότητα διασύνδεσης του  με αντιαεροπορικά συστήματα ελαχιστοποιεί τον χρόνο αντίδρασης αυτών και προσβολής εχθρικών εβαέριων στόχων.

Αναφορικά με την συνέχιση των δοκιμών του εν λόγω ραντάρ με το αντιαεροπορικό πύραυλο SIPER και την δοκιμή του ραντάρ της  αυτοπροστασίας AKOR των αρμάτων ALTAY, επισημαίνουμε ότι αποτελούν σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη και μαζική παραγωγή των δύο(2) παραπάνω οπλικών συστημάτων.
 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ