Το Κίεβο, έχει αναπτύξει μια βαθιά και άκρως σημαντική αμυντική συνεργασία με την τουρκική αμυντική βιομηχανία, η οποία είναι πολυεπίπεδη, ενώ έχει και άγνωστες πτυχές στο ευρύ κοινό.
Σύμφωνα με Ισραηλινή ειδικό, “οι Οι εξαγωγές κινητήρων αεροσκαφών από την Ουκρανία τον Μάιο του 2023 ανήλθαν προς Ηνωμένο Βασίλειο, στο ποσό των 5,5 εκατομμυρίων δολαρίων, προς την #Τουρκία, ύψους 0,021 εκατ. δολαρίων. Κάποιος πρέπει να το σταματήσει αμέσως”, αναφέρει η ίδια.
Είναι γνωστό εδώ και μήνες ότι η Άγκυρα έχει εισαγάγει επίλεκτους Ουκρανούς μηχανικούς που εργάζονταν στην ουκρανική αμυντική βιομηχανία και τώρα εργάζονται στην Τουρκία.
Σύμφωνα με τον τουρκικό τύπο «ο Γενικός Διευθυντής της TAI Temel Kotil είχε συνεννοηθεί με μυστικές συνομιλίες με την Ουκρανία, και εδώ και μήνες Ουκρανοί μηχανικοί εργάζονται στην Τουρκία, στο γραφείο της εταιρείας που άνοιξε στην Αττάλεια”.
Όπως είναι γνωστό, Τουρκία και Ουκρανία έχουν εκτεταμένη συνεργασία στην αμυντική βιομηχανία εδώ και πολύ καιρό.
Πολλές εταιρείες αμυντικής βιομηχανίας από την TAI έως την Aselsan και την Baykar έχουν συμφωνίες με εταιρείες στην Ουκρανία.
Ο οργανισμός της Ουκρανίας που είναι υπεύθυνος για τις αμυντικές εξαγωγές, Ukrspetsexport, υπέγραψε συμβόλαιο με την Aselsan.
Η TAI συνεργάζεται με το αμυντικό Πανεπιστήμιο Αεροπορίας της Ουκρανίας. Οι κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν στο τουρκικό ελικόπτερο ATAK 2, κατασκευάστηκαν από την ουκρανική εταιρεία Motor Sich.
Η ουκρανική εταιρεία υπέγραψε συμφωνία για την προμήθεια 14 κινητήρων μέχρι το 2025.
Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας, προβλεπόταν η παράδοση δύο κινητήρων τον Σεπτέμβριο. Σε περίπτωση προβλημάτων, δημιουργήθηκε σχέδιο Β.
Στην ημερήσια διάταξη ήταν η εντατικοποίηση των εγχώριων μελετών κινητήρων, που είχαν ξεκινήσει εδώ και καιρό.
Περιττό να τονίσουμε ότι μια εισροή Ουκρανών μηχανικών και ειδικών στην τουρκική αμυντική βιομηχανία, δίνει άλλη πνοή στον Ερντογάν, για την κατασκευή πολλών σχεδίων, για να καταστήσει την χώρα του περιφερειακή δύναμη σε μια τεράστια περιοχή, και πολλούς κινδύνους για την Ελλάδα.
Η Τουρκία φιλοδοξεί μέσα στην επόμενη διετία να αναπτύξει το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος Kızılelma, καθώς και το UCAV TB-3 Bayraktar και το αεροσκάφος KAAN βγήκε στον διάδρομο για λίγο, ολοκληρώνοντας έτσι με επιτυχία την πρώτη του δοκιμή taxi.
Τα KAAN προς το παρόν χρησιμοποιούν κινητήρα αμερικανικής κατασκευής τύπου F110 που χρησιμοποιούνται στα μαχητικά αεροσκάφη F-16. Ωστόσο, ο τουρκικής κατασκευής κινητήρας αναμένεται να είναι έτοιμος το 2028, από την εταιρεία TRMotor.
Το οθωμανικό παιχνίδι με τον τουρκικό πύραυλο Tayfun και η ταυτόχρονη ανάπτυξη ουκρανικού βαλλιστικού πυραύλου με 1000 χλμ
Σύμφωνα με τον ελληνικό τύπο, ο Τούρκος Εράι Γκιουτσλουέρ, απόστρατος αξιωματικός και μέλος τουρκικού Think Tank: Ο Τayfun είναι ο τούρκικος πύραυλος εδάφους-εδάφους που το βεληνεκές του φτάνει τα 1000 χλμ.
Όλως τυχαίος ο Ουκρανός υπουργός Άμυνας, Ολεκσίλ Ρέζνικοφ, ανακοίνωσε προχθές ότι η Ουκρανία έχει καλές προοπτικές για την παραγωγή των δικών της πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς με βεληνεκές 1.000 χιλιομέτρων ή περισσότερο.
Συγκεκριμένα, ο Ουκρανός υπουργός ρωτήθηκε εάν υπάρχει ευκαιρία στην Ουκρανία να ανανεωθεί η παραγωγή πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς.
«Έχουμε εγκεκριμένο πρόγραμμα πυραύλων. Έχουν ήδη διατεθεί επίσημα κονδύλια από τον προϋπολογισμό για αυτό. Οι ερμηνευτές αυτού του προγράμματος είναι 100% ουκρανική παραγωγή, βιομηχανία», είπε ο ίδιος.
Εδώ λοιπόν τίθεται το ένα και μοναδικό ερώτημα το οποίο αφορά όλες τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου.
Ουκρανοί και Τούρκοι συνεργάζονται στενά στον πυραυλικό τομέα, για αυτό έχουμε και πρώιμες ανακοινώσεις για εμβέλειες 1000 χλμ;
Νομίζουμε ότι η απάντηση έρχεται αβίαστα και είναι γεγονός ότι η συνεργασία Άγκυρας και Κιέβου, έχει ήδη αποβεί κατά των ελληνικών συμφερόντων στο Αιγαίο.