To «καρφί» ή ο «εκδοροσφαγέας» των εχθρικών αποβατικών κυμάτων θα ενταχθεί στο ελληνικό οπλοστάσιο μετά την απόφαση που έλαβε το σημερινό ΚΥΣΕΑ.
Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα η Ελλάδα ενδιαφέρεται να αποκτήσει 17 αυτοκινούμενα συστήματα για τον Στρατό Ξηράς, 9 συστήματα για την Αεροπορία Στρατού που θα «φορεθούν» σε ισάριθμα Apache AH-64A και άλλα 8 συστήματα που θα μοιραστούν 4 στις κανονιοφόρους κλάσης «ΜΑΧΗΤΗΣ» και 4 στα σκάφη των Ειδικών Δυνάμεων MARK-V.
Τα συστήματα αυτά θα κουμπώσουν με το αντι drone σύστημα που απέκτησε η Ελλάδα από το Ισραήλ για τα νησιά και θα αποτελέσει το φόβητρο για την όποια ιδέα αναπτυχθεί στην απέναντι ακτή για αποβατική επιχείρηση.
Πρόκειται για ένα οπλικό σύστημα ακριβείας το οποίο μπορεί να επιχειρήσει και νύχτα και μέρα, με ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου καθ’ όλη τη διάρκεια της πτήσης του πυραύλου σε πραγματικό χρόνο.
Τα συστήματα που προορίζονται για τον Στρατό Ξηράς και το Πολεμικό Ναυτικό θα έχουν βεληνεκές 32 χιλιόμετρα (17,2 ναυτικά μίλια) ενώ σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, εκείνα που θα «κουμπώσουν» στα Απάτσι θα έχουν βεληνεκές 50 χιλιόμετρα (26,9 ναυτικά μίλια).
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές που μίλησαν στο Πενταπόσταγμα μιλάμε για πυραύλους «απαγόρευσης περιοχής» που τηρουμένων των δεδομένων στο Αιγαίο στέλνουν ξεκάθαρο μήνυμα αποτροπής στην απέναντι ακτή σε μια περίοδο που οι τούρκοι πεζοναύτες ξεκίνησαν να παραλαμβάνουν τα πρώτα 27 αμφίβια τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού ZAHA.
Στόχος είναι να προκληθεί ένας ακόμα πονοκέφαλος για τον ναύαρχο του τουρκικού στόλου καθώς όπως φαίνεται στους χάρτες που ετοίμασε το Πενταπόσταγμα, οι πύραυλοι επί των ελικοπτέρων Απάτσι μπορούν να πλήξουν τα αποβατικά σκάφη στις εξόδους τους από δύο βασικούς ναυστάθμους της Τουρκίας στο Αιγαίο και τα Στενά των Δαρδανελίων, ενώ μπορούν να «παγώσουν» την όποια κίνηση τουρκικών μονάδων επιφανείας στην περιοχή Φαρμακονησίου και Αγαθονησίου.
Μιλάμε συγκεκριμένα για τους ναυστάθμους του Ακσάζ στη Μαρμαρίδα απέναντι από την Ρόδο, τον ναύσταθμο της Φώκαιας στον κόλπο της Σμύρνης και τα Στενά που αποτελούν βασικό κόμβο εξόδου στο Αιγαίο από τον κεντρικό ναύσταθμο της Τουρκίας στο Γκιολτσούκ (Νικομήδεια).
Αποφασιστική ώθηση για να προχωρήσει το θέμα δόθηκε κατά τη συνάντηση του Νίκου Παναγιωτόπουλου με τον Ισραηλινό ομόλογό του, Μπένι Γκάντζ, με τον Έλληνα υπουργό Άμυνας να δίνει σαφείς κατευθύνσεις ώστε να ξεπεραστούν άμεσα όλα τα τεχνικά και μη εμπόδια, μπροστά στον κίνδυνο να ναυαγήσει το πρόγραμμα, αλλά και η λεφωνική επικοινωνία που είχε την 1η Μαρτίου ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ με τον νέο Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων του Ισραήλ Αντιστράτηγο Herzi Halevi, για πρώτη φορά μετά την πρόσφατη ανάληψη των καθηκόντων του.