Οι καταστροφικοί σεισμοί στην Τουρκία, εκτός της ανθρώπινης τραγωδίας με την απώλεια χιλιάδων Τούρκων πολιτών που θάφτηκαν κάτω από τα ερείπια και την τεράστια υλική καταστροφή που προκάλεσαν, θα περίμενε κανείς ότι θα σήμαιναν αυτεπάγγελτα και αναστολή ή ακόμη και επιβράδυνση των τουρκικών εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Η Τουρκία συνεχίζει απαρέγκλητα το εξοπιστικό της πρόγραμμα
Αυτό όμως δεν συμβαίνει με αποτέλεσμα την ώρα που όλος ο κόσμος βοηθάει την Τουρκία για τους σεισμόπληκτους, o Eρντογάν συνεχίζει να ξοδεύει δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες για την ανάπτυξη της πολεμικής της βιομηχανίας, αντί να ρίξει τα λεφτά για να ανακουφίσει τον πληγωμένο λαό του.
Αυτή ήταν η επισήμανση σε προγενέστερο άρθρο μας, όπου δύο μόλις ημέρες μετά τους φονικούς σεισμούς υπεγράφη συμφωνία 3,5 δισ τουρκικών λιρών μεταξύ της τουρκικής Προεδρίας Αμυντικών Βιομηχανιών και της ASELSAN", σχετικά με συστήματα αεράμυνας και ραντάρ.
Παρόλα αυτά ο εμμονικά πολεμοχαρής ο Ερντογάν δεν σταμάτησε εκεί, αλλά έτρεξε να πουλήσει όπλα στην Διεθνή αμυντική έκθεση "IDEX 2023" που πραγματοποιήθηκε στα ΗΑΕ!
Ωστόσο η κατακόρυφη αναβάθμιση της τουρκικής απειλής για την χώρα μας στο Αιγαίο, έρχεται με την παράδοση και ένταξη του TCG ANADOLU στο Πολεμικό Ναυτικό της Τουρκία, που πραγματοποιήθηκε πρίν από λίγες ημέρες, όπως επισημάναμε σε έτερο άρθρο μας.
Το εν λόγω σκάφος του τουρκικού πολεμικού ναυτικού θα είναι το πρώτο παγκοσμίως το οποίο θα φέρει σύμφωνα με τουρκικές πηγές 50 drones, το πιθανότερο TB-3, αφού το jet-drone Kızılelma, σύμφωνα με πληροφορίες δεν είναι ακόμη έτοιμο.
Η ανάπτυξη των TB-2 και TB-3
Σε λιγότερο από μια δεκαετία, είναι αλήθεια ότι η Τουρκία έχει μετατραπεί σε μια μεγάλη δύναμη των drone. Τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα ήταν η μοναδική μεγαλύτερη εξαγωγή της αμυντικής βιομηχανίας της πέρυσι, συνολικού ύψους 871,5 εκατομμυρίων δολαρίων, παρουσιάζοντας αύξηση 80% σε σχέση με το 2021.
Μεγάλο μέρος αυτής της αγοράς εξυπηρετείται από την εταιρεία Baykar, η οποία παράγει το μοντέλο TB2 ευρέως γνωστό για τη χρήση του σε πρόσφατες συγκρούσεις, συμπεριλαμβανομένης της Ουκρανίας. Η Baykar έχει κατασκευάσει περισσότερα από 400 TB2 για 24 χώρες.
Αλλά το TB-2 είναι μόνο ένα από τα μοντέλα της Baykar, η οποία για τις ανάγκες του TCG Anadolu αναπτύσσει το TB-3, το οποίο έχει μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών, αναδιπλωμένα φτερά και σχεδόν δύο φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου από το TB-2.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα TB-3 μπορούν να παραμείνουν στον αέρα για περισσότερες από 24 ώρες με ωφέλιμο φορτίο 280 κιλών, το οποίο θα μπορούσε να περιλαμβάνει έως και οκτώ ημιενεργά κατευθυνόμενα πυρομαχικά λέιζερ με βεληνεκές έως 18 χιλιόμετρα.
Το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος Kızılelma
Ωστόσο την προσοχή όλων έχει κλέψει η ανάπτυξη ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους μάχης,του Kızılelma, «Κόκκινη Μηλιά» στα Τουρκικά.
Το Kızılelma, πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση με επιτυχία στις 15 Δεκεμβρίου στο αεροδρόμιο του Corlu στην Ανατολική Θράκη.
Ο Haluk Bayraktar, Γενικός Διευθυντής της Baykar, δήλωσε: Ολοκληρώσαμε την πρώτη μας πτήση σε χρόνο ρεκόρ όπως 1 έτος στο έργο Kızılelma, το οποίο ξεκίνησε το 2021 με 100% μετοχικό κεφάλαιο της Baykar, ορόσημο για την αεροπορική ιστορία της χώρας μας. Ας είναι ωφέλιμο για την πατρίδα και το έθνος μας και για όλες τις γεωγραφίες των οποίων η καρδιά χτυπά με την Τουρκία», δήλωσε
Στις 23 Ιανουαρίου 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το Kızılelma, πραγματοποίησε επιτυχώς τη δεύτερη πτητική δοκιμή του.
Γενικά χαρακτηριστικά
Το Bayraktar KIZILELMA, είναι ικανό να εκτελέσει με επιτυχία τις πιο απαιτητικές εργασίες χάρη στο χαμηλό ίχνος ραντάρ που έχει με βάση τον σχεδιασμό του.
Το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος, το οποίο θα χρησιμοποιεί όλα τα εθνικά ανεπτυγμένα πυρομαχικά, θα είναι ένας μεγάλος πολλαπλασιαστής ισχύος με προγραμματισμένη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου 1500 κιλών. Το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος θα έχει επίσης υψηλή επίγνωση της κατάστασης με το ραντάρ AESA που πρόκειται να ενσωματωθεί.
Επικοινωνίες: Line of Sight (LOS) και Beyond Line of Sight (BLOS)
Ταχύτητα πλεύσης – Μέγιστη Ταχύτητα: 0,6 – 0,9 Mach
Λειτουργικό-Μέγιστο υψόμετρο: 35.000-45.000 πόδια
Λειτουργική Ακτίνα: 500 Ναυτικά Μίλια
Χρήσιμη χωρητικότητα φορτίου: 1500kg
Ωφέλιμο φορτίο – Αισθητήρας: Ηλεκτρο-οπτικό σύστημα στόχευσης, ραντάρ AESA πολλαπλών χρήσεων
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 6000 kg
Μήκος σώματος: 14,7μ
Ύψος: 3,3μ
Ανεξάρτητη πλοήγηση GPS
Υψηλή ικανότητα ελιγμών
Παραλλαγή υπερήχων
Χαμηλή ορατότητα από ραντάρ
Ευφυής Αυτονομία
Οι τουρκικές φιλοδοξίες
Η Πολεμική Αεροπορία της Τουρκίας δεν θα είναι η μόνη που θα αγοράσει το Kızılelma.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Τουρκίας σχεδιάζει να το κάνει το κύριο αεροσκάφος του πρώτου αεροπλανοφόρου της, TCG Anadolu.
Ο Baykar ισχυρίζεται ότι το Kızılelma θα μπορεί να απογειώνεται και να προσγειώνεται σε αεροπλανοφόρα μικρού διαδρόμου όπως το TCG Anadolu. Το πλοίο είναι κατασκευασμένο με ράμπα άλματος σκι στην πλώρη του.
Το Kızılelmas από το TCG Anadolu θα λειτουργεί παράλληλα με τη ναυτική παραλλαγή του TB-2, αυτή του TB-3, η οποία βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη.
Τουρκικά μέσα ενημέρωσης ισχυρίζονται ότι εκτός από τη μάχη αέρος-αέρος, το Kızılelma θα είναι σε θέση να διεξάγει επιθετικές επιχειρήσεις, να παρέχει στενή αεροπορική υποστήριξη και να επιτίθεται στην αντιαεροπορική άμυνα του εχθρού.
Το TB-3 πιθανότατα θα χρησιμοποιηθεί τότε σε ρόλο περιορισμένου χτυπήματος και για επιχειρήσεις πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης.
Παρά την ταχεία πρόοδο, το Kızılelma εξακολουθεί να αντιμετωπίζει εμπόδια. Ενδέχεται να χρειάζεται ακόμα αναβαθμίσεις για τη διεξαγωγή επιχειρήσεων από το TCG Anadolu, το οποίο θα χρειαστεί περαιτέρω τροποποιήσεις για να λειτουργεί με ασφάλεια το drone, κάτι που θα μπορούσε να πάρει χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Ορόσημο το 2025
Ωστόσο, η Τουρκία παραμένει φιλόδοξη και σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία το Kızılelma έως το 2025.
Εφόσον συμβεί αυτό, η Ελλάδα θα κληθεί να αντιμετωπίσει πολύ μεγάλη πρόκληση, αφού με τυχόν απόκτηση είτε των 40 F-16 από τις ΗΠΑ είτε ισάριθμων Eurofighter κάτι που αναμένουμε να γίνει την επόμενη διετία, θα τεθεί εν αμφιβόλω η αεροπορική κυριαρχία της στο Αιγαίο.
Αυτό θα οφείλεται στον συγκερασμό μαχητικών αεροσκαφών της με τα μη επανδρωμένα μαχητικά αεροσκάφη της Kızılelma και τα υπόλοιπα drone της, τα οποία θα αναλάβουν όλων των ειδών τις αποστολές, τις οποίες εκτελεί από μόνη της η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
Αυτός είναι ο λόγος που επιμένουμε με δεκάδες άρθρα μας για την αναγκαιότητα ΑΜΕΣΑ της απόκτησης UAV, UCAV, drone kamikazi, USV, UGV σε μεγάλους αριθμούς από την χώρα μας.