Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οι πιλότοι της Ελληνικής Πολεμικής αεροπορίας συγκαταλέγονται μεταξύ των καλυτέρων Παγκοσμίως.
Από την πλευρά της η Τουρκία αντιμετωπίζει πρόβλημα πιλότων για την πολεμική της Αεροπορία και δή έμπειρων.
Αυτό το πρόβλημα έχει επισημανθεί από τους πιλότους της Πολεμικής μας αεροπορίας, οι οποίοι κατά την διάρκεια αναχαιτίσεων και εμπλοκών που είχαν στο Αιγαίο με τους Τούρκους συναδέλφους τους, διαπίστωσαν την έλλειψη εμπειρίας, "παίρνοντας τους την ουρά πάντα", σύμφωνα με την αεροπορική αργκώ.
Επίσης ότι δεν υπάρχει ανάλογο ενδιαφέρον από την τουρκική νεολαία για να στελεχώσει τις τάξεις της πολεμικής αεροπορίας της χώρας και τέλος ότι η κυβέρνηση Ερντογάν θέλει να μικρύνει χρονικά την εκπαίδευσή των νέων πιλότων, αφού αυτοί θα κατέχουν ήδη δίπλωμα εμπορικού χειριστή «CPL» και θα έχουν τελειώσει σχολή συναφή με την αεροδοαστημική και την μηχανική αεροσκαφών.
Αντιλαμβανόμαστε ότι η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία εκτός από τα υπερσύγχρονα αεροπλάνα που διαθέτει και την ποιοτική υπεροχή που έχει αποκτήσει έναντι της Τουρκικής, διαθέτει μακράν καλύτερο έμψυχο δυναμικό ανώτερο από αυτό της Τουρκίας γεγονός που ανοίγει ακόμη περισσότερο την ψαλίδα υπεροχής της σε σχέση με την Τουρκική.
Είναι όμως αυτά αρκετά για την εξασφάλιση της αεροπορική μας επικράτησης και νίκης στο Αιγαίο;
Το θέμα ωστόσο είναι ότι οι πύραυλοι αέρος-αέρος έχουν αλλάξει τελείως τη δυναμική των αεροπορικών μαχών με αποτέλεσμα οι στενές εμπλοκές( Dogfightes) να περνούν σε δεύτερη μοίρα.
Οι πύραυλοι αέρος-αέρος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας
ΑΙΜ-9 L/I, L/I-1, M
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
Καθοδήγηση: IR (Infra Red) με δυνατότητα IRCCM
Πολεμική Κεφαλή: 9.5kg Blast Fragmentation
Εμβέλεια: από 0,6 έως 10 NM
Βάρος: 85kg
Άνοιγμα Πτερύγων: 0.63m
Μήκος: 2.85m
Διάμετρος: 12.7cm
Ταχύτητα: 2,5 Mach
Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: F-16 BLK 30,50,52+,52+ADV / F-4PI 2000 /
MAGIC-2
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
Καθοδήγηση: ΙIR (Infra Red) με δυνατότητα IRCCM
Πολεμική Κεφαλή: 13kg Blast Fragmentation
Εμβέλεια: από 0.3 έως 15 km
Βάρος: 89 kgr
Μήκος: 2.72 m
Διάμετρος: 15.7cm
Ταχύτητα: 3 Mach
Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: Μ-2000 & M-2000-5
AIM-2000 (IRIS-T) Infrared Imaging Seeker – Tail
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
Καθοδήγηση: ΙIR (Imaging Infra Red) με δυνατότητα IRCCM
Πολεμική Κεφαλή: 12.7kg ΗΕ Blast Fragmentation
Εμβέλεια: έως 25 Κm
Βάρος: 87,4 Κgr
Άνοιγμα Πτερύγων: 44,7cm
Μήκος: 3 m
Διάμετρος: 12,7cm
Ταχύτητα: 3 Mach
Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: F-16BLK 52+, 52+ADV
MICA EM (Missile Interception Combat Autodefence)
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
Καθοδήγηση: Active RADAR με δυνατότητα ECCM και Data Link
Πολεμική Κεφαλή: 12kg Blast Fragmentation
Εμβέλεια: από 0,5 έως 60 Κm
Βάρος: 112 Kgr
Άνοιγμα Πτερύγων: 56cm
Μήκος: 3,1 m
Διάμετρος: 16cm
Ταχύτητα: 4 Mach
Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: M2000-5
MICA IIR (Missile Interception Combat Autodefence)
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
Καθοδήγηση: ΙIR (Imaging Infra Red) με δυνατότητα IRCCM και Data Link
Πολεμική Κεφαλή: 12kg Blast Fragmentation
Εμβέλεια: από 0,5 έως 60 Κm
Βάρος: 112 Kgr
Άνοιγμα Πτερύγων: 56cm
Μήκος: 3,1 m
Διάμετρος: 16cm
Ταχύτητα: 4 Mach
Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: M2000-5
ΑΙΜ-120 B, C-5, C-7 (ΑΜRΑΑΜ)
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
Καθοδήγηση: INS, Αctive radar
Πολεμική Κεφαλ: 22.7kg (Β), 18.1kg (C5), (C7) HE Blast Fragmentation
Εμβέλεια: (Β) 35NM, (C5) 40NM, (C7) 40NM
Βάρος: 152kg
Άνοιγμα Πτερύγων: 0.53m
Μήκος: 3.7m
Διάμετρος: 18cm
Ταχύτητα: 4 Mach
Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: F-16 BLK 30, 50, 52+ADV (B), F-16 BLΚ 52+,52+ADV (C5 & C7) / F-4PI 2000
Meteor
Τεχνικά χαρακτηριστικά/ΕπιδόσειςΜήκος 3,65 m
Διάμετρος 17,8 cm
Πολεμική κεφαλή Υψηλή εκρηκτική έκρηξη-θρυμματισμός
Κινητήρας πύραυλος αεραγωγού με δυνατότητα πεταλούδας (ramjet)
Μέγιστη εμβέλεια: 200 km (110 nmi)
Ζώνη απαγόρευσης διαφυγής: 60 km (32 nmi)
Μέγιστη ταχύτητα Πάνω από 4 Mach
Τύπος Φέροντος Αεροσκάφους: Rafale
Οι τουρκικοί πύραυλοι αέρος-αέρος
Έργο GÖKTUG
Σύμφωνα με άρθρο στον επίσημo ιστότοπο της τουρκικής πολεμικής βιομηχανίας, "διάφορες δυσκολίες που αντιμετωπίζονται στην προμήθεια πυραύλων AIM-9 και AIM-120 από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το κόστος ανά μονάδα τους που είναι πολύ υψηλό, ώθησαν την Τουρκία να αναπτύξει εθνικούς πυραύλους αέρος-αέρος.
Σε αυτό το πλαίσιο, η TÜBİTAK-SAGE, η οποία ξεκίνησε το έργο GÖKTUĞ το 2013, έκανε ένα σημαντικό βήμα για να τερματίσει την εξάρτηση της Τουρκίας από το εξωτερικό σε αυτόν τον τομέα.
Το έργο GÖKTUĞ χωρίζεται σε δύο ως BOZDOĞAN In-Sight Air-Air Missile (WVRAAM) και GÖKDOĞAN In-Vision Air-Air Missile (BVRAAM)
BOZDOĞAN In-Sight Air Missile (WVRAAM)
Ο BOZDOĞAN είναι ένας πύραυλος αέρος-αέρος αντίστοιχος του αμερικανικού τύπου AIM-9X. Διαθέτει σύστημα αναζήτησης υπερύθρων με εικόνα υψηλής ανάλυσης (IIR) που παρέχει την τέλεια γωνία εκτός όρασης, είναι ανθεκτικό στον ηλεκτρονικό πόλεμο.
Ο πύραυλος, που έχει βεληνεκές περίπου 25 χιλιόμετρα, μπορεί να φτάσει 3 φορές την ταχύτητα του ήχου (3 Μαχ) και έχει υψηλή ευελιξία
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Βάρος: 140 κιλά
Μήκος: 3,3 μέτρα
Διάμετρος: 160 χιλιοστά
Εμβέλεια: 25+ χιλιόμετρα
Ταχύτητα: 4+ Mach
Τύπος: Σε προβολή
Ο BOZDOĞAN σχεδιάζεται να αντικαταστήσει τους πυραύλους AIM-9 Sidewinder στον κατάλογο της Διοίκησης της Τουρκικής Αεροπορίας και πραγματοποίησε επιτυχή βολή το 2019, καταστρέφοντας τον στόχο του.
GÖKDOĞAN BVRAAM
Στις αρχές Ιουλίου 2022 η Τουρκία ανακοίνωσε την επιτυχή βολή του πυραύλου αέρος-αέρος GÖKDOĞAN στο πεδίο βολής Σινώπης.
Ο GÖKDOĞAN είναι ο αντίστοιχος του αμερικανικού AIM-120 AMRAAM, έχει μια κεφαλή αναζήτησης ενεργού ραντάρ (AR) σε στερεά κατάσταση. Ο πύραυλος, ο οποίος είναι ανθεκτικός στον ηλεκτρονικό πόλεμο, μπορεί να καθοδηγηθεί στην πηγή εμπλοκής.
Έχει βεληνεκές περίπου 65 χιλιομέτρων.
Η επόμενη ημέρα για Ελλάδα-Τουρκία
Από τα παραπάνω διαπιστώνεται ότι η Τουρκία σε περίπτωση στρατιωτικής αναμέτρησης με την χώρα μας σε σχέση με τους πυραύλους αέρος-αέρος θα έχει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα, αφού έχει την δυνατότητα κατασκευής των αντίστοιχων AIM-9 AMRAAM -120, ενώ εμείς όχι.
Επιπλέον το γεγονός ότι η Ελλάδα ακόμη δεν έχει την δυνατότητα προσβολής του συνόλου της Τουρκικής επικράτειας , θέτει στο απυρόβλητο τα εργοστάσια παραγωγής τους, καθώς και των δημιουργηθέντων από τον καιρό της ειρήνης αποθεμάτων τους.
Τέλος η ραγδαία αύξηση σε αριθμούς των τουρκικών UAV σε αντίθεση με την Ελλάδα και η δυνατότητα εκτόξευσης πυραύλων αέρος-αέρος από αυτά, αυξάνει την φονικότητα για την φίλια Πολεμική Αεροπορία.
Κατόπιν των ανωτέρω η Ελλάδα θα πρέπει να κινηθεί στις παρακάτω κατευθύνσεις:
1.Άμεση προμήθεια UCAV, droneς καμικάζι και USV σεμεγάλους αριθμούς.
2. Απόκτηση 4 τουλάχιστον ιπτάμενων τάνκερ ανεφοδιασμού των μαχητικών αεροσκαφών μας, δίνοντας σε αυτά την δυνατότητα προσβολής του συνόλου της τουρκικής επικράτειας.
3. Απόκτηση πυραύλων εδάφους-εδάφους με δυνατότητα και βεληνεκές που να καλύπτει την τουρκική επικράτεια.
4. Εξασφάλιση stock από ΗΠΑ-Γαλλία πυραύλων αέρος-αέρος
5. Εγρήγορση της Ελληνικής πολεμικής βιομηχανίας.