Ο Τούρκος απόστρατος Ναύαρχος Türker Ertürk, δήλωσε στην προσωπική του σελίδα σε κοινωνικό δίκτυο μετά το σοβαρό πρόβλημα στο ισπανικό ελικοπτεροφόρο Juan Carlos, ότι “το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό δεν θα πρέπει να παραλάβει το TCG Anadolu, πριν γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στο σύστημα πρόωσης του Juan Carlos. Αλλά από όσο μπορώ να δω, τα ναυπηγεία Sedef Shipyard ψάχνουν να παραδώσουν το πλοίο το συντομότερο δυνατό».
Το ελικοπτεροφόρο “Χουάν Κάρλος”, είναι η ναυαρχίδα και ένα από τα σημαντικότερα πλοία του Ισπανικού Πολεμικού Ναυτικού.
Το πλοίο αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα με το σύστημα πρόωσης το τελευταίο διάστημα.
Αποφασίστηκε να γίνουν τροποποιήσεις στο πλοίο, το οποίο χρειάστηκε να επιστρέψει μετά από προβλήματα στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Θα επηρεάσει αυτό το TCG Anadolu, που είναι το «αδελφό» του πλοίο;
Ο απόστρατος ναύαρχος Türker Ertürk επέστησε την προσοχή στο θέμα στην προσωπική του ιστοσελίδα.
Ο Ertürk επεσήμανε ότι αποφασίστηκε να αντικατασταθεί το σύστημα πρόωσης του αμφίβιου πλοίου (LHD) Juan Carlos ως αποτέλεσμα των μακροχρόνιων και χρόνιων δυσλειτουργιών που τον έκαναν να αδρανήσει στον Ατλαντικό κατά το τελευταίο του ταξίδι.
«Πριν φτάσουμε στο στάδιο της απόφασης, ανατέθηκε μια μελέτη στην Asea Brown Boveri (ABB) με κόστος 171.220 ευρώ για να βρεθεί η πραγματική αιτία πίσω από τις χρόνιες αποτυχίες. Σαν αποτέλεσμα;
Αξιολογώντας τις ναυτικές επιχειρησιακές ανάγκες του Ισπανικού Πολεμικού Ναυτικού, το υπόλοιπο πλεύσης του πλοίου, και τον κύκλο ζωής του, αποφασίστηκε η αλλαγή του συστήματος πρόωσης με ολοκληρωμένο τρόπο.
Το πρόβλημα στο σύστημα κίνησης ήταν επίσης η πηγή άλλων προβλημάτων.
Προκαλούνταν δονήσεις ενώ είχαν προκληθεί και άλλες δυσλειτουργίες στο πλοίο, ειδικά σε ηλεκτρονικές συσκευές.
Το “Χουάν Κάρλος” και το TCG Anadolu δεν έχουν τον παραδοσιακό άξονα, την προπέλα και το πηδάλιο.
Αντίθετα έχει έλικες και ηλεκτρική πρόωση.
Υπάρχουν ηλεκτρικοί κινητήρες, καθένας από τους οποίους έχει ισχύ 11 MV και μπορεί να περιστρέψει τους έλικες 360 μοίρες, ενώ λειτουργούν επίσης και ως πηδάλιο, αφού θεωρείται ότι παρέχουν ευκολία ελιγμών σε λιμενικές και αμφίβιες καταστάσεις.
Αυτό το σύστημα πρόωσης που τοποθετήθηκε στον Χουάν Κάρλος, τοποθετήθηκε ως σύστημα για πρώτη φορά στο ισπανικό ναυτικό.
Με επιπλέον κόστος 30 εκατ. ευρώ,τελικά πάρθηκε η απόφαση και η ισπανική κυβέρνηση το ενέκρινε.
Ως λύση στο πρόβλημα σχεδιασμού και των ατελείωτων προβλημάτων, το σύστημα πρόωσης θα αλλάξει στο Ναυπηγείο Navantia-Kadiz με κόστος 30 εκατομμυρίων ευρώ στο Juan Carlos.
Λέγεται ότι αυτή η σημαντική αλλαγή επισκευής και σχεδιασμού θα διαρκέσει περίπου 1-2 χρόνια.
Με αυτή την αλλαγή, προβλέπεται ότι τα προβλήματα σπηλαίωσης και δόνησης που προκαλούνται από το υπάρχον σύστημα πρόωσης στο πλοίο, μπορούν να εξαλειφθούν και να αποφευχθούν οι αρνητικές επιπτώσεις τους σε άλλες συσκευές.
Αλλά η πραγματική κατάσταση θα γίνει κατανοητή αφού ολοκληρωθεί η επισκευή και γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές.
Επειδή όμως το TCG Anadolu έχει την ίδια σχεδίαση και είναι το αδελφό του πλοίο, μας ενδιαφέρει από εδώ και πέρα τα πάντα γύρω από το θέμα αυτό.
Το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό δεν θα πρέπει να παραλάβει το TCG Anadolu πριν γίνουν οι αλλαγές που θα γίνουν στο σύστημα πρόωσης του Juan Carlos. Αλλά από όσο μπορώ να δω, η Sedef Shipyard ψάχνει να παραδώσει το πλοίο το συντομότερο δυνατό», καταλήγει ο ίδιος.
Το Anadolou αναμένεται να εξέλθει των τουρκικών ναυπηγείων σύντομα και να ενταχθεί στο τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό το συντομότερο δυνατό, με όλα του τα προβλήματα όπως φαίνεται.