Τον καημό του εξέφρασε δημοσίως ο γνωστός Τούρκος Ναύαρχος Τ.Γκιουρντενίζ, για ελληνική αεροπορική υπεροχή στο Αιγαίο,η οποία όπως όλα δείχνουν θα διαρκέσει πάρα πολλά χρόνια, όσα απαιτούνται δηλαδή για να ολοκληρωθεί ο αγωγός East Med και άλλα ενεργειακά σχέδια, αποκαλύπτοντας όμως ένα άκρως επικίνδυνο σχέδιο στοχοποιήσεως των ελληνικών αεροπορικών βάσεων με ένα μαζικό κτύπημα από τουρκικά UAV.
Ο ίδιος τόνισε: «εάν οι ΗΠΑ δεν εγκρίνουν την πώληση F-16V στην Τουρκία και εγκρίνουν άνευ όρων την αύξηση του στόλου των αεροσκαφών στην Ελλάδα, η εναέρια ισορροπία μεταξύ των δύο χωρών θα αλλάξει και θα διατηρηθεί.
Η ελληνική Πολεμική αεροπορία θα παραλάβει αεροσκάφη τύπου Rafale μαζί με τα F-16V, έως ότου όμως περατωθούν οι παραλαβές, οι Έλληνες θα δουν στο έδαφος τους τα πρώτα αεροσκάφη F-35, τα οποία φυσικά έχουν ανώτερα χαρακτηριστικά από όλα τα μαχητικά που διαθέτει ο ελληνικός στόλος.
Και τα δύο μοντέλα αεροσκαφών (Rafale και F-35) θα μπορούν να εκτοξεύσουν πυραύλους «Meteor», οι οποίοι δεν μπορούν να εκτοξευθούν από F-16.
Το βεληνεκές των πυραύλων αέρος-αέρος τύπου Meteor είναι 320 χιλιόμετρα και το βεληνεκές των αμερικανικών πυραύλων AIM-120 που εκτοξεύονται από μαχητικά F-16 είναι 120 χιλιόμετρα.
Στην εμβέλεια που ορίζεται ως «Ζώνη Απαγόρευσης Διαφυγής», που δεν επιτρέπει τη διαφυγή από τέτοιους πυραύλους, ο Meteor έχει βεληνεκές περίπου 2 φορές μεγαλύτερο.
Εκτός από το Rafale και το F-35, οι πύραυλοι Meteor μπορούν να εκτοξευθούν από αεροσκάφη Eurofighter και σουηδικής κατασκευής Gripen.
Δεν πρέπει να αποθαρρυνθούμε αμέσως γιατί η Τουρκία έχει σημειώσει πρόοδο στην εγχώρια παραγωγή πυραύλων εδάφους-αέρος και αέρος-αέρος.
Μέχρι όμως να ολοκληρωθεί ολόκληρος ο ελληνικός στόλος, θα φτάσουν τα F-35, τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν την παράδοση το 2028.
Στον σημερινό κόσμο, αυτό που κάνει την διαφορά δεν είναι ο αριθμός των πολεμικών αεροσκαφών, αλλά τα πυρομαχικά που μεταφέρουν τα πολεμικά αεροσκάφη, τα χαρακτηριστικά των ραντάρ τους και το μέγεθος του ίχνους που αφήνουν στο ραντάρ.
Όταν το τουρκικό αεροσκάφος μάχης 5ης Γενιάς ενταχθεί στον στόλο μας το 2030, η αεροπορική υπεροχή της Ελλάδας στο Αιγαίο θα τελειώσει».Αυτή είναι λάθος πληροφορία.
Το 2030, μόνο ένας μικρός αριθμός αυτών των αεροσκαφών θα εισέλθει σε υπηρεσία στην τουρκική πολεμική αεροπορία.Αυτά θα έχουν ξένους κινητήρες, ενώ εγχώριοι κινητήρες θα παραδοθούν στην αεροπορία μας μεταξύ 2032 και 2035.
Σχέδιο κατά των ελληνικών αεροπορικών βάσεων σε νησιά και ενδοχώρα
Σε αυτό το διάστημα, η Ελλάδα θα έχει 24 Rafales, 87 F-16V και μεταξύ 20 και 40 F-35.
Μπορούμε να βασιστούμε στο μη επανδρωμένο αεροσκάφος Kızılelma που είναι ένα έργο που τρέχει αυτή τη στιγμή.Η πρώτη έκδοση θα έχει ταχύτητα πλεύσης 0,6 Mach.
Στα επόμενα 10-15 χρόνια, το μη επανδρωμένο αεροσκάφος της Τουρκίας θα έχει εξίσου σημαντική θέση στο μέλλον της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.
Ο ευκολότερος τρόπος για να εξουδετερώσουμε τα ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη είναι να καταστρέψουμε τους αεροδιάδρομους ώστε να μην μπορούν να απογειωθούν ή να προσγειωθούν.
Το Kızılelma θα είναι ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος που μπορεί να εξυπηρετήσει αυτόν τον σκοπό από την ημέρα που θα μπει σε επιχειρησιακή λειτουργία", κατέληξε ο ίδιος.
Διπλασιασμός της παραγωγής μη επανδρωμένων εναερίων οχημάτων των Τούρκων
Σύμφωνα με το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ, Τουρκική ιστοσελίδα σε κοινωνικό δίκτυο ανέφερε ότι “
Καθώς οι ΗΠΑ ανακατευθύνουν τα αποθηκευμένα αεροσκάφη τους στην Ελλάδα, η Άγκυρα διπλασιάζει την παραγωγή UCAV, SRBM/MRBM, συστημάτων πολλαπλών εκτοξευτών MLRS και βομβών Bunker Buster.
Το σχέδιο της Τουρκίας είναι να εξαφανίσει όλα τις στρατηγικές υποδομές (αεροπορικές βάσεις & εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων) εντός της πρώτης ημέρας οποιουδήποτε πολέμου με την Ελλάδα”.
Πληροφορίες του τουρκικού τύπου, φέρουν επίσης, την τουρκική αμυντική βιομηχανία να ετοιμάζει UCAV, τα οποία θα έχουν ως αποκλειστική αποστολή μονάδες επιφανείας και υποβρύχια.
Το σχέδιο αυτό είναι μέσα στις προθέσεις και τα σχέδια της τουρκικής πλευράς, σε κάθε πιθανή ελληνοτουρκική διένεξη, οποτεδήποτε και αυτή πιθανόν υλοποιηθεί.
Το καινούργιο σε όλα αυτά είναι σίγουρα ο “ διπλασιασμός” της παραγωγής UCAV και UAV όλων των τύπων, σε μια προσπάθεια να υπάρχει η δυνατότητα, σε συνδυασμό με χερσαίες και ναυτικές μη επανδρωμένες πλατφόρμες, να απειλήσουν ελληνικό έδαφος και θάλασσα.
Το νέο δόγμα της Άγκυρας με την χρήση μη επανδρωμένων εναερίων οχημάτων είναι τρομερά βολικό για την τουρκική ηγεσία, που έχει πρόβλημα για παράδειγμα στο θέμα των έμπειρων πιλότων, καθώς οι Καταριανοί πιλότοι δεν πρόκειται να συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε σύγκρουση στο Αιγαίο.
Όπως και να έχει, τα τουρκικά επιθετικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα δεν μπορούν να κερδίσουν καμία ελληνοτουρκική σύγκρουση από μόνα τους, αλλά σε συνεργασία με την τουρκική πολεμική αεροπορία, η οποία ήδη υστερεί τεχνολογικά της ελληνικής Πολεμικής αεροπορίας, με το χάσμα όσο περνά ο καιρός να μεγαλώνει ανοίγοντας συνεχώς την “ψαλίδα”.