"Δυνατή επιστροφή από το πλοίο Oruç Reis! πλεονέκτημα 12 ετών", είναι ο τίτλος άρθρου τουρκικού ΜΜΕ του οποίου τα σημαντικότερα σημεία είναι τα ακόλουθα:
"To Oruç Reis, του οποίου τα έργα εκσυγχρονισμού έχουν φτάσει στο τελικό στάδιο, θα κάνει μια ισχυρότερη επιστροφή στις θάλασσες. Το πλοίο Oruç Reis θα μπορεί να συλλέγει τα δεδομένα σε 8 χρόνια που μπορεί να συλλέξει σε 20 χρόνια για τον προσδιορισμό κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Η Τουρκία, από τη μία φέρνει τα 540 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου που ανακαλύφθηκαν στη Μαύρη Θάλασσα πιο κοντά στη στεριά και από την άλλη, συνεχίζει τις σεισμικές της έρευνες.
Προκειμένου να επιταχυνθούν οι εργασίες γεώτρησης και έρευνας, το γεωτρύπανο Abdülhamid Han εντάχθηκε πρόσφατα στον στόλο, ενώ τα άλλα πλοία αναβαθμίζονται
Σύμφωνα με τα νέα της Sabah στο πλαίσιο αυτό, το Oruç Reis πλοίο σεισμικών ερευνών ανέστειλε τις δραστηριότητές του για 5ετή υποχρεωτική συντήρηση, εκσυγχρονισμό εξοπλισμού και λογισμικού.
Το πλοίο, το οποίο βρίσκεται υπό συντήρηση στην Κωνσταντινούπολη εδώ και λίγους μήνες, έδεσε πρόσφατα στο λιμάνι Filyos στο Zonguldak.
Η δυνατή επιστροφή του Oruç Reis
Μετά τις εργασίες εκσυγχρονισμού, που έχουν φτάσει στο τελικό στάδιο, η ικανότητα συλλογής σεισμικών δεδομένων του πλοίου Oruç Reis θα αυξηθεί από 4x6.000 μέτρα σε 4x8.100 μέτρα. Έτσι, το πλοίο θα μπορεί να συλλέγει σε 8 χρόνια τα δεδομένα που μπορεί να συλλέξει σε 20 χρόνια για τον προσδιορισμό κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Επιπλέον, χάρη στην αύξηση της ικανότητας συλλογής σεισμικών δεδομένων, το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο σε τρισδιάστατα έργα και θα δοθεί στο πλοίο η δυνατότητα να χαρτογραφήσει βαθύτερους στόχους, ειδικά με την επιχειρησιακή του ικανότητα.
Ολοκληρώθηκαν 8 βαθιές γεωτρήσεις στη Μεσόγειο
Μέχρι στιγμής, τα εθνικά πλοία Barbaros, Hayreddin Paşa και Oruç Reis σεισμικά ερευνητικά πλοία έχουν χρησιμοποιηθεί κυρίως στις μελέτες συλλογής σεισμικών δεδομένων στη θάλασσα και έχουν πραγματοποιηθεί ανάλογες δραστηριότητες
Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζεται η τοποθέτηση υποθαλάσσιων αγωγών στη Μαύρη Θάλασσα και έχουν ολοκληρωθεί 8 γεωτρήσεις βαθέων υδάτων στη Μεσόγειο από το 2018 στο πλαίσιο του προγραμματισμένου χρονοδιαγράμματος.
Ενώ το Oruç Reis συντηρείται, το πλοίο σεισμικών ερευνών Barbaros Hayrettin Paşa συνεχίζει τις δραστηριότητές του στη Μαύρη Θάλασσα.
Επίσης υπό το φως τόσο των γεωτρήσεων όσο και των σεισμικών δεδομένων που συλλέχθηκαν πρόσφατα, το γεωλογικό μοντέλο έχει ενημερωθεί και συνεχίζονται οι δραστηριότητες σε άλλες περιοχές υψηλού δυναμικού.
Παράλληλα, οι δραστηριότητες των πλοίων γεωτρήσεων συνεχίζονται χωρίς επιβράδυνση.
Επί του παρόντος, το Fatih Drilling Ship συνεχίζει τις εργασίες του στη γεώτρηση Türkali-10 στη Μαύρη Θάλασσα, το Kanuni Drilling Ship στη γεώτρηση Türkali-6 και το Yavuz Drilling Ship συνεχίζει τις εργασίες του στη γεώτρηση Türkali-4."
Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι Τούρκοι προβαίνουν σε εκσυγχρονισμό του Οruc reis, γεγονός που δείχνει συνέχεια και συνέπεια στην υλοποίηση του δόγματος από πλευράς τους της "Γαλάζιας Πατρίδας".
Συνεπώς και αυτό είναι το σπουδαιότερο εξαγόμενο συμπέρασμα για τη χώρα μας, η Τουρκία βαδίζει βάση προδιαγεγραμμένου σχεδίου στην υλοποίηση της "Γαλάζιας Πατρίδας", γεγονός που σημαίνει ότι όποια και αν θα είναι η επόμενη τουρκική κυβέρνηση, θα ακολουθήσει ανάλογα βήματα με αυτά του Ερντογάν σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο
Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία της χώρας μας ότι η "Γαλάζια Πατρίδα" των Τούρκων, δεν είναι ένα απλό γεωπολιτικό πυροτέχνημα του Ερντογάν το οποίο θα εγκαταληφθεί στη συνέχεια όταν αυτός απωλέσει την εξουσία, αλλά θα μας απασχολεί ολοένα και περισσότερο με την πάροδο του χρόνου δημιουργώντας μας πολλαπλά προβλήματα
Μέχρι στιγμής η χώρα μας θα λέγαμε ότι τηρεί αμυντική στάση, βασιζόμενη στην αρχή δράσης τουρκικής-αντίδρασης Ελληνικής, αφήνοντας την πρωτοβουλία των κινήσεων στην Άγκυρα και ενεργώντας πυροσβεστικά και κατασταλτικά, όπως στην περίπτωση της κρίσης του Αυγούστου του 2020
Επειδή εκτιμούμε ότι η δράση των τουρκικών πλοίων ερευνών και γεωτρύπανων θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια, εισηγούμαστε όπως η Ελλάδα προβεί από τώρα στη λήψη επιπρόσθετων μέτρων πλέον των υπαρχόντων
Η χώρα μας θα πρέπει να προβεί σε συνεννόηση με την ΕΕ ,σε ενοικίαση ή και αγορά ακόμη ενός τουλάχιστον ερευνητικού πλοίου και ενός πλωτού γεωτρύπανου, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε τόπο και χρόνο, εφόσον απαιτηθεί και εξηγώ
Γνωρίζουμε ότι μονομερώς ανακήρυξη ΑΟΖ δεν μπορεί να γίνει από ένα κράτος με βάση το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της θάλασσας και συνεπώς ότι ισχυρίζεται η Τουρκία ότι είναι ΑΟΖ της στην ΝΑ Μεσόγειο είναι παντελώς αιθαίρετο και ανυπόστατο.
Από την άλλη υπάρχει ο χάρτης της Βαλένθια, ο οποίος εκπήγασε ως αποτέλεσμα των προβλέψεων του Δικαίου της Θάλασσας, σύμφωνα με τον οποίο η Ελληνική και Κυπριακή ΑΟΖ συνορεύουν μεταξύ τους
Υπενθυμίζω ότι Ελλάδα και Κύπρος αν και μπορούν να οριοθετήσουν τις ΑΟΖ μεταξύ τους, εντούτοις δεν έχουν προβεί σε αυτή την κίνηση μέχρι τώρα
Συνεπώς η Ελλάδα με στήριξη της ΕΕ, θα μπορεί εφόσον διαθέτει ερευνητικό πλοίο και γεωτρύπανο, να προβεί σε έρευνα και γεώτρηση ακόμη στη ΝΑ Μεσόγειο στην ΑΟΖ της την οποία θα οριοθετήσει με την Κύπρο, δημιουργώντα η ίδια νέα δεδομένα , τελείως σύνομα με το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της θάλασσας στη ΝΑ Μεσόγειο
Η χρονική συγκυρία για τη διψασμένη για ενέργεια ΕΕ, ευνοεί τα παραπάνω
Εννοείται βέβαια ότι σε τέτοια περίπτωση την φύλαξη του Ελληνικού ερευνητικού πλοίου και γεωτρύπανου θα αναλάβουν όχι μόνο οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και δυνάμεις της ΕΕ στα πλαίσια του Ευρωστρατού, καθιστώντας αδύναμη την πιθανότητα στρατιωτικής δράσης από πλευράς Τουρκίας
Έτσι η Ελλάδα αντί να ακολουθεί πυροσβεστική πολιτική στις τουρκικές αυθαιρεσίες στη ΝΑ Μεσόγειο θα αναλάβει την πρωτοβουλία των κινήσεων δημιουργώντας νέα δεδομένα