"Εκσυγχρονισμός ραντάρ σε βρετανικά Eurofighter Typhoons", είναι ο τίτλος άρθρου έγκριτου τουρκικού ΜΜΕ, εξειδικευμένου σε θέματα αμυντικής βιομηχανίας, του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα εξής:
"Τα βρετανικά πολεμικά αεροσκάφη Eurofighter Typhoon θα είναι εξοπλισμένα με το Ευρωπαϊκό Κοινό Σύστημα Ραντάρ (ECRS) Mk2. Το ECRS Mk2 είναι ένα από τα πιο σύγχρονα ραντάρ AESA.
Στο πλαίσιο του έργου, αξίας περίπου 2,35 δισεκατομμυρίων λιρών (2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων), θα εκσυγχρονιστούν τα πολεμικά αεροσκάφη Eurofighter Typhoon που βρίσκονται στο απόθεμα της Βρετανικής Βασιλικής Αεροπορίας (RAF).
Τα αεροσκάφη RAF Typhoon θα ενσωματωθούν στο ECRS Mk2, ένα από τα πιο προηγμένα ραντάρ AESA που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή.
Το υπερσύγχρονο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ενιαίου Ραντάρ (ECRS) Mk2 ραντάρ θα ενισχύσει περαιτέρω τον έλεγχο του εναέριου χώρου του Typhoon. Το ECRS Mk2 θα επιτρέψει στο αεροσκάφος να ανιχνεύει, να αναγνωρίζει και να παρακολουθεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα και στο έδαφος στα πιο σκληρά περιβάλλοντα.
Χάρη στο ECRS Mk2, οι πιλότοι του Typhoon θα είναι σε θέση να επιτύχουν την ικανότητα παρεμβολής υψηλής ισχύος, να καταστέλλουν την αντιαεροπορική άμυνα του εχθρού και να εμπλέκονται από μεγαλύτερη εμβέλεια.
Eurofighter-Typhoon
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης την ενσωμάτωση πρόσθετων δυνατοτήτων και όπλων μέσα σε μια δεκαετία για την αντιμετώπιση των απειλών που θα προκύψουν μέχρι τη δεκαετία του 2040.
Το Eurofighter Typhoon ξεκίνησε τη δεκαετία του '90 ως κοινό έργο μαχητικών αεροσκαφών της Ευρώπης σε συνεργασία με την Αγγλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία. Είναι δικινητήριο μαχητικό αεροσκάφος 4ης γενιάς πολλαπλών ρόλων. Με την υψηλή ευελιξία, τα προηγμένα συστήματα αεροηλεκτρονικής και τους κινητήρες turbofan EJ-200 χαμηλής αναλογίας παράκαμψης που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτό το αεροσκάφος, εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο προηγμένα πολεμικά αεροσκάφη 4ης γενιάς.
Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί περίπου 570 αεροσκάφη Typhoon. Έχει παραδοθεί στις αεροπορικές δυνάμεις 7 διαφορετικών χωρών, Γερμανίας, Αγγλίας, Ιταλίας, Ισπανίας, Αυστρίας, Ομάν και Σαουδικής Αραβίας.
Τεχνικές Προδιαγραφές
Άνοιγμα φτερών: 10,95μ
Μήκος: 15,96μ
Έκταση πτέρυγας: 51,2 m²
Ύψος: 5,28μ
Προώθηση: 2x Eurojet EJ200 (13.500 lbf)
Μέγιστη Ταχύτητα: 2,0 Mach
Ανώτατο όριο εξυπηρέτησης: 65.000 πόδια
Όριο G: +9 G/-3,5 G
Βάρος απογείωσης (MTOW): 23.500 kg
Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα
Σε προγενέστερο άρθρο μας επισημαίναμε εδώ και 1,5 χρόνο... ότι "για την Τουρκία είναι αναγκαία η συμφιλίωση με τις ΗΠΑ, ενώ θα μπορούσε να κάνει επιπλέον αναβαθμίσεις στον υπάρχοντα στόλο F-16 με τη βοήθεια των ΗΠΑ και να έχει την επιλογή να αγοράσει μερικά ολοκαίνουργια F-16V ως μερική ενδιάμεση λύση."
Αυτό επιχειρεί να κάνει η Τουρκία τώρα!!!
Στη συνέχεια του προφητικού ας μας επιτραπεί η έκφραση άρθρου μας αναφέραμε:
"Ωστόσο, εάν η Τουρκία δεν τα βρεί με τις ΗΠΑ , οι επιλογές της θα γίνουν πολύ πιο περιορισμένες, όπου η μόνη ρεαλιστική επιλογή σε ένα τέτοιο σενάριο είναι το βρετανικό Eurofighter Typhoon.
Αυτό συμβαίνει επειδή το Ηνωμένο Βασίλειο διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με την Τουρκία από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και υποστήριξε την κυβέρνησή του Ερντογάν, ιδίως μετά την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος στις 15 Ιουλίου 2016.
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι τώρα ο κύριος σύμβουλος για την ανάπτυξη ενός κινητήρα για το TF-X με τα συστήματα BAE και Rolls Royce επίσης.
Κατά συνέπεια, η μόνη «λογική λύση» που διαφαίνεται είναι μια «συμφωνία πακέτων» στην οποία η Τουρκία εκμισθώνει για πρώτη φορά μια μοίρα του Tranche 2 Typhoons για να αποκτήσει πρόσβαση στο ραντάρ AESA και τον πύραυλο Meteor, και στη συνέχεια, η Άγκυρα θα αγοράσει αεροσκάφη Typhoons".
Κλείνοντας επισημαίνουμε ότι η Τουρκία όπως είχαμε προβλέψει άλλωστε εδώ και καιρό δεν θα μείνει με "τα χέρια σταυρωμένα" στο θέμα της πολεμικής της αεροπορίας, κινούμενη σε δύο κατευθύνσεις.
Πρώτη επιλογή είναι αυτή της αγοράς των F-16 block 70 από τις ΗΠΑ και δεύτερη αυτή των Eurofighter Typhoon από την Μ. Βρετανία.
Και οι δύο επιλογές θα παρέχουν πλέον στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία, τις δυνατότητες του προηγμένου ραντάρ AESA, σε μια προσπάθεια να κλείσει την ψαλίδα που τη χωρίζει από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.