Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Αποτρεπτικό μήνυμα από τα F-16: Οι "οχιές" της Σούδας πετούν στο νοτιότερο άκρο της Γαύδου

Σε πλήρη ετοιμότητα είναι η Ελληνική πολεμική αεροπορία, με αφορμή την πληροφορία πως το νέο γεωτρύπανο βγαίνει για έρευνες στην Αν. Μεσόγειο τον Αύγουστο. 

 Όλα δείχνουν πλέον ότι, οι Τούρκοι ετοιμάζονται να κάνουν εξορύξεις στην Α. Μεσόγειο, και για αυτό προσαρμόζουν όλες τις κινήσεις τους για τον σκοπό αυτόν. Η περίοδος μετά το καλοκαίρι και μέχρι την Άνοιξη του 2023, θα είναι ίσως η πιο  “καυτή” για την περιοχή μας από το 1974 και μετά.  

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας αναφέραμε : ΕΚΤΑΚΤΟ-Βγαίνει Αύγουστο το τουρκικό γεωτρύπανο-"Φωτιά" στην Μεσόγειο μέχρι της Παναγίας.

Έτσι η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία στα πλαίσια των εκπαιδευτικών πτήσεων αλλά και επιτήρησης, καταγράφει  πτήσεις στο νοτιότερο άκρο της Γαύδου , αφού μαχητικά F-16 της 115 Πτέρυγα Μάχης απογειώνονται από την βάση της Σούδας και περιπολούν στο έσχατο νοτιότερο άκρο της Κρήτης.

 

Να υπενθυμίσουμε πως  2 είναι οι πιθανές περιοχές εκδήλωσης της τουρκικής επιθετικότητας , αυτές της ΝΑ Μεσογείου και εκείνη του Λιβυκού πελάγους.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας αναφέραμε: Βράζει το Λιβυκό πέλαγος! Το τρυπάνι και το μήνυμα με την κοινή στρατιωτική άσκηση.

Και στις δύο αυτές περιοχές θεωρούμε ότι, είναι πιθανό ο Ερντογάν να στείλει τα γεωτρύπανά του, κάτι που στην περίπτωση της ΝΑ Μεσογείου έχει κάνει στο παρελθόν. Εξ’ αυτού παρατηρείται και η πτήση      Ελληνικών αεροσκαφών για πρώτη φορά να πετούν στο νοτιότερο άκρο της Γαύδου, στέλνοντας ένα καθαρό μήνυμα αποτροπής και αποφασιστικότητας.

Στο Πενταπόσταγμα σε άλλο άρθρο μας αναφέραμε : Ανάκτηση υπεροχής: Η ΕΑΒ μετατρέπει τα F16 Viper σε "φονικές μηχανές", τονίζαμε πως τα F-16 Viper αποκτούν πλήρη ψηφιακή εικόνα του σύγχρονου αεροπορικού πεδίου μάχης και επιφανείας.

Η Ελληνική κυβέρνηση και η Ηγεσία του Πενταγώνου με επικεφαλής τον Υπουργό Νικόλαο Παναγιωτόπουλο, αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στον εκσυγχρονισμό των 84 F16 που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και θα προσδώσει στην πολεμική μας αεροπορία, πόρους ανάκτησης υπεροχής στο πλαίσιο ενός προγράμματος ύψιστης σημασίας για την άμυνα της χώρας.

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, θα «θωρακίσει» την Πολεμική Αεροπορία με τουλάχιστον έξι αναβαθμισμένα αεροσκάφη F-16 Viper μέσα στο 2022, αποτελώντας ένα ασφαλές εχέγγυο για την απόδοση του συνόλου των αναβαθμισμένων 83 αεροσκαφών που θα ολοκληρωθεί το 2027.

Μια «γεφύρωση» ανάμεσα στην υπάρχουσα με τη μελλοντική τεχνολογία επιχειρείται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρία των F-16 μέσω των «SSI», που αντικατέστησαν τα γνωστά από το παρελθόν Αντισταθμιστικά Ωφελήματα.

https://www.youtube.com/watch?v=DemvSw0FaOo

Οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΑ, προσπάθησαν να βρουν τις ασφαλείς διόδους ώστε τα θεμέλια που πέφτουν ακόμη και τώρα, να είναι πολύ σταθερά και ότι δημιουργηθεί μελλοντικά, ν’ αντέχει στις επερχόμενες προκλήσεις.

Έως το 2027 -τουλάχιστον-, η Πολεμική Αεροπορία θα βασίζεται επιχειρησιακά σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις του F-16, από τις τέσσερις που διαθέτει σήμερα, ενώ η τεχνολογική διαφορά και επιχειρησιακή ικανότητα μεταξύ των F-16V και των 32 F-16C/D Block 30 (που παραλήφθηκαν την περίοδο 1989 – 1990) θα είναι χαοτική.

Στα θετικά είναι  ακόμη η απόφαση για την αναβάθμιση των F-16 Block 50 σε F-16 Block 50+ Advanced, ενός προγράμματος που θα περιορίσει την πολυτυπία στην Πολεμική Αεροπορία και επομένως, το κόστος υποστήριξης. Το κόστος αναβάθμισης υπολογίζεται σε λιγότερο από 10.000.000 ευρώ ανά αεροσκάφος, τη στιγμή που για να αγοραστεί καινούργιο μαχητικό, αντίστοιχων τουλάχιστον δυνατοτήτων, το κόστος εκτοξεύεται σε τουλάχιστον 60 με 80 εκατομμύρια ευρώ.

Τα  αεροπλάνα που υποβάλλονται στον εκσυγχρονισμό F-16 Block 70/72 Viper ταξινομούνται γενικά ως γενιάς 4+, καθώς θα υπόκεινται σε αναβαθμίσεις υλικού και δομικής κατασκευής σε σύγκριση με άλλα F-16. Το πιο σημαντικό βήμα στον εκσυγχρονισμό της Viper, θα είναι η αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος ραντάρ με το ραντάρ APG-83 Active Phased Array (AESA) της Northrop Grumman.

Το ραντάρ AESA προσφέρει υψηλότερη επίγνωση της κατάστασης, ευελιξία και ταχύτερη στόχευση σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Λόγω της συνεργασίας υλικού και λογισμικού με τα ραντάρ APG-83, F-22 και F-35 AESA, φέρνει τις δυνατότητες ραντάρ των αεροσκαφών 5ης γενιάς στο F-16.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ