Το έχουμε πει εδώ και μεγάλο διάστημα ότι οι Τούρκοι προετοιμάζονται πιθανόν, όχι μόνο να επιχειρήσουν να υφαρπάξουν ελληνική ΑΟΖ, αλλά και να προσπαθήσουν κυριαρχήσουν στην Α.Μεσόγειο και στο Νότιο Αιγαίο, ελέγχοντας μία ακόμη είσοδο μετά τον Βόσπορο.
Ο Τούρκος Α.ΓΕΝ Ναύαρχος Adnan Özbal δήλωσε σήμερα: "καθίσταται επιτακτική ανάγκη να αυξηθούν οι ευκαιρίες συντήρησης, επισκευής και υλικοτεχνικής υποστήριξης που απαιτούνται για τα πλοία μας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Από αυτή την άποψη, εκτός από τη Ναυτική Βάση στο Ακσάζ Aksaz, και το λιμάνι της Μερσίνης θα προσφέρει τη σημαντικότερη ευκαιρία βάσης στην περιοχή".
Τι ακριβώς καθίσταται επιτακτική ανάγκη για τον αρχηγό του τουρκικού πολεμικού ναυτικού σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο;
Μα η προσπάθεια ελέγχου των περιοχών αυτών και η επέκταση των τουρκικών βλέψεων στην αποκαλούμενη περιοχή της “Γαλάζιας Πατρίδας”, είναι ειλημμένη και αυτό σημαίνει πολλά από εδώ και στο εξής για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό και την προσπάθεια εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων στην ελληνική ΑΟΖ.
Τα σενάρια στην προκειμένη περίπτωση μας δείχνουν ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε εξελίξεις που θα συνάδουν με μετωπική σύγκρουση ελληνικών και τουρκικών συμφερόντων.
Στόλο από ειδικά ταχύπλοα ετοιμάζει η τουρκική εταιρεία TRAO
Τα τουρκικά ναυπηγεία ARES Shipyard τώρα, θα παραδώσουν το πρώτο από τα ταχέα σκάφη που θα χρησιμοποιηθούν στην επιμελητεία των πλωτών γεωτρυπάνων και των πλοίων εξερεύνησης υδρογονανθράκων της τουρκικής εταιρείας TPAO τον Νοέμβριο.
Ενώνοντας τις δυνάμεις της με την Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίου (TPAO) για δραστηριότητες εξερεύνησης υδρογονανθράκων, η Ares Shipyard ξεκίνησε την κατασκευή σκαφών για την παροχή υλικοτεχνικής υποστήριξης σε πλοία που αναζητούν φυσικό αέριο.
Τον Νοέμβριο αναμένεται η πρώτη παράδοση των σκαφών που θα λάβουν μέρος στην επιμελητεία των πλοίων.
“Οι προσπάθειες της Τουρκίας για εξερεύνηση φυσικού αερίου στην περιοχή της “Γαλάζιας Πατρίδας”, επιταχύνθηκαν με τα πλοία Fatih, Oruç Reis και Kanuni.
Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία της Τουρκίας, κάτοχος ρεκόρ εξαγωγών περιπολικών σκαφών, που δραστηριοποιείται στην Ελεύθερη Ζώνη της Αττάλειας, η ARES Shipyard κατασκευάζει μικρά ταχύπλοα σκάφη για αυτά τα πλοία”, αναφέρει ο τουρκικός τύπος.
Ο Γενικός Διευθυντής του Ναυπηγείου ARES Utku Alanç είπε: «Εδώ, αρχίσαμε να παράγουμε ταχύπλοα σκάφη με υψηλή θαλάσσια δραστηριότητα, προκειμένου να μεταφέρουμε τεχνικό και εξειδικευμένο προσωπικό στις πλατφόρμες και να παρέχουμε υλικοτεχνική υποστήριξη στη Μαύρη Θάλασσα και στην Α.Μεσόγειο.
Τα σκάφη που θα κατασκευαστούν για την Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίου θα εκπληρώσουν μια σημαντική λειτουργία, αυτής της επιμελητείας πλοίων που ασχολούνται με δραστηριότητες υδρογονανθράκων. Τα σκάφη θα συμβάλουν στην αύξηση της κινητικότητας στην επιμελητεία των πλοίων. Στο πρώτο στάδιο θα παραχθούν 2 σκάφη.
Τα σκάφη μήκους 20 μέτρων θα έχουν δομικό υλικό από αλουμίνιο και θα είναι ταχύπλοα, κινούμενα με ταχύτητα περίπου 50 κόμβων,»είπε ο ίδιος.
Τα σκάφη, χωρητικότητας 15 ατόμων, αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους τον Νοέμβριο.
Όλα δείχνουν πλέον ότι οι Τούρκοι ετοιμάζονται να κάνουν εξορύξεις στην Α.Μεσόγειο, και για αυτό προσαρμόζουν όλες τις κινήσεις τους για τον σκοπό αυτόν. Η περίοδος μετά το καλοκαίρι και μέχρι την Άνοιξη του 2023, θα είναι ίσως η πιο “καυτή” για την περιοχή μας από το 1974 και μετά.