Αναπτύσσοντας τα Bayraktar TB2 SİHA, τα οποία η Τουρκία τα παρουσιάζει ως αλλαγή παιχνιδιού στο πεδίο της μάχης και ότι προκαλούν ριζική αλλαγή στη πολεμική βιβλιογραφία με τις επιδόσεις τους, η Baykar άφησε πίσω της ένα σημαντικό στάδιο στις μελέτες μάχης για μη επανδρωμένα πολεμικά αεροπλάνα.
Το μοντέλο ανάπτυξης παραγωγής του πρώτου πρωτότυπου του Bayraktar KIZILELMA, ενός μη επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους που αναπτύχθηκε σε εθνικό επίπεδο και αρχικά από την Baykar, μπήκε στη γραμμή ολοκλήρωσης. Το Bayraktar KIZILELMA στοχεύει να είναι ένα από τα ισχυρότερα στοιχεία των δυνάμεων της Τουρκίας στο πεδίο της μάχης στο μέλλον.
Ο επικεφαλής τεχνολογίας Baykar Selçuk Bayraktar ανακοίνωσε ότι το έργο Combat Unmanned Aircraft System (MİUS) της Baykar ονομάστηκε Bayraktar KIZILELMA. Ο Μπαϊρακτάρ εξήγησε τον λόγο για τον οποίο το μη επανδρωμένο πολεμικό αεροσκάφος ονομάστηκε KIZILELMA ως εξής:
«Το KIZILELMA είναι στην πραγματικότητα ένας στόχος που πηγαίνει παραπέρα και πάντα επιδιώκεται καθώς τον φτάνεις. Θα μας οδηγεί πάντα μπροστά και στο μέλλον. Με το Bayraktar KIZILELMA, θέλουμε το έθνος μας, που έζησε ελεύθερο εδώ και αιώνες, να πάρει τη θέση που του αξίζει στον ουρανό και στο διάστημα αναπτύσσοντας υψηλή τεχνολογία με το όραμα του National Technology Move».
«Γνωρίζει ότι οι κατακτήσεις που χρειαζόμαστε σήμερα είναι η κατάκτηση της καρδιάς. Μιλάμε για έλεος, ελευθερία και δικαιοσύνη. Η ανάπτυξη της υψηλής τεχνολογίας είναι ένας απαραίτητος κανόνας προκειμένου να φέρει κοντά την ανθρωπότητα με αυτές τις αξίες. Για το λόγο αυτό, το National Technology Move έχει κρίσιμη σημασία. Εφόσον πιστεύουμε ότι το KIZILELMA θα υπηρετήσει το έθνος και την ανθρωπότητα, αποφασίσαμε αυτό το όνομα προερχόμενο από το παρελθόν του αρχαίου πολιτισμού μας».
«Ο κόσμος παρακολουθεί το τελευταίο επανδρωμένο πολεμικό αεροσκάφος με μαχητικά 5ης γενιάς. Δεν θα αναπτύσσονται πλέον επανδρωμένα πολεμικά αεροσκάφη. Από εδώ και στο εξής, τα πιο ισχυρά στοιχεία του πεδίου μάχης θα είναι τα μη επανδρωμένα συστήματα. Εργαζόμαστε επίσης για να κάνουμε τη χώρα μας να υπάρχει στους αγώνες του μέλλοντος».
Το Bayraktar KIZILELMA, θα έχει τη δυνατότητα προσγείωσης και απογείωσης σε πλοία με σύντομους διαδρόμους, όπως το πλοίο TCG ANADOLU, το οποίο έχει κατασκευάσει η Τουρκία και διεξάγει δοκιμές.
Το χαρακτηριστικό της χαμηλής διατομής ραντάρ, το οποίο θεωρείται ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα στις διαδικασίες σχεδιασμού επανδρωμένων πολεμικών αεροσκαφών, λήφθηκε επίσης υπόψη στο σχεδιασμό του Bayraktar KIZILELMA.
Το Bayraktar KIZILELMA, το οποίο θα εκτελέσει με επιτυχία τις πιο απαιτητικές αποστολές χάρη στη χαμηλή υπογραφή ραντάρ του, έχει στόχο να έχει βάρος απογείωσης 6 τόνων. Το αεροσκάφος, το οποίο θα χρησιμοποιεί όλα τα πυρομαχικά που έχουν αναπτυχθεί σε εθνικό επίπεδο από Τούρκους μηχανικούς, θα είναι ένας μεγάλος πολλαπλασιαστής ισχύος με την προγραμματισμένη ωφέλιμη ικανότητα μεταφοράς φορτίου 1500 κιλών.
Το Bayraktar KIZILELMA, το οποίο έχει στόχο να παραμείνει στον αέρα για 5 ώρες με ακτίνα αποστολής 500 nm, θα έχει επίσης υψηλή επίγνωση της κατάστασης με το ραντάρ AESA που πρόκειται να ενσωματωθεί.
Το Bayraktar AKINCI εισήλθε στη γραμμή ένταξης στο TİHA το 2018 και ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του πτήση στις 6 Δεκεμβρίου 2019 ένα χρόνο αργότερα. Η AKINCI εισήγαγε την απογραφή στις 29 Αυγούστου 2021, περίπου 1,5 χρόνο μετά την πρώτη της πτήση, και ξεκίνησε το επιχειρησιακό της καθήκον. Στόχος είναι να πραγματοποιηθεί μια παρόμοια διαδικασία έργου για το Bayraktar KIZILELMA από την ομάδα Baykar με επικεφαλής τον Selçuk Bayraktar. Η Baykar στοχεύει να πραγματοποιήσει την πρώτη πτητική δοκιμή του Bayraktar Kizilelma το 2023.