Ελληνοτουρκικά

Προσπάθεια της Τουρκίας να αλλάξει όλα τα σενάρια: Εργασίες έκδοσης με υπερηχητική ταχύτητα του Şimşek, του αεροσκάφους «στόχου» της Τουρκίας

Είναι γνωστό, ότι το νέο τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος Simsek, είναι σχεδιασμένο να εμβολίζει έναν στόχο με την επακόλουθη έκρηξη μιας κεφαλής. Το Simsek εκτοξεύεται από ένα διαφορετικό, μεγαλύτερο μη επανδρωμένο εναέριο όχημα, καθιστώντάς το αντιπροσωπευτικό μιας νέας γενιάς drones που δεν χρειάζονται τη βοήθεια επανδρωμένων οχημάτων για να το παραδώσουν στο πεδίο μάχης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ας μην ξεχνάμε ότι τα ενεργά προγράμματα της αμυντικής βιομηχανίας της Άγκυρας, ανέρχονται στον αριθμό 600, αξίας πολλών εκατοντάδων δις δολαρίων. Για πρώτη φορά, ο Temel Kotil, CEO της Turkish Aerospace, μίλησε για το νέο drone τον Απρίλιο του 2021,  αποκαλύπτοντας μερικά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του drone καμικάζι. 

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Aerospace, το νέο drone είναι ικανό να μεταφέρει έως και 5 κιλά εκρηκτικών και μπορεί να τα παραδώσει σε απόσταση περίπου 100-200 km μετά την εκτόξευση από άλλο UAV. Ο Kotil έριξε επίσης λίγο φως στην κλίμακα παραγωγής: μέχρι στιγμής, θα παράγονται 100 drones Simsek ετησίως.

Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος Simsek, που τροφοδοτείται από έναν μικρό κινητήρα turbojet, άρχισε να αναπτύσσεται το 2009, αρχικά ως στόχος υψηλής ταχύτητας για να δοκιμάσει τις δυνατότητες των συστημάτων αεράμυνας στρατού ξηράς και του ναυτικού της Τουρκίας, καθώς και πυραύλων αέρος-αέρος που εκτοξεύτηκαν από επανδρωμένα μαχητικά .

Το drone αναπτύχθηκε με βάση ένα σύστημα εκτόξευσης καταπέλτη, που μπορεί να εγκατασταθεί σε πλοία. Αλλά το 2020, το drone ενσωματώθηκε στο UAV Anka της Turkish Aerospace, το οποίο δοκιμάστηκε επανειλημμένα σε πραγματικές συνθήκες μάχης. 

Ως άλλη πιθανή πλατφόρμα για την εκτόξευση drones καμικάζι Simsek, θεωρείται το δικινητήριο μη επανδρωμένο αεροσκάφος TAI Aksungur, που αναπτύχθηκε από την ίδια Turkish Aerospace.

Ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του drone καμικάζι Simsek, είναι η απουσία οπτικών αισθητήρων ή καναλιού μετάδοσης δεδομένων. Λειτουργεί περισσότερο σαν ένας παραδοσιακός πύραυλος αέρος-εδάφους που στοχεύει σε έναν προεπιλεγμένο στόχο. Η μέθοδος καθοδήγησης drone δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί από τους προγραμματιστές της.

Το drone έχει μια σύνδεση δεδομένων οπτικής επαφής και είναι ικανό να λειτουργεί σε εντελώς αυτόνομη λειτουργία. Καθιστά πολύ εύκολη την επίθεση σε στατικούς στόχους και στο μέλλον, οι προγραμματιστές μπορούν να προσθέσουν πιο πολύπλοκα συστήματα καθοδήγησης.

Ένα άλλο πλεονέκτημα του drone Simsek είναι η υψηλή του ταχύτητα. Κινείται γρήγορα και έχει καλή ικανότητα ελιγμών. 

 Αναφέρθηκε επίσης,  ότι ενώ συνεχίζονται οι μελέτες για τη νέα έκδοση του Şimşek, που είναι το αεροσκάφος στόχος της Τουρκίας , οι ισορροπίες στο πεδίο θα αλλάξουν με το νέο μοντέλο του Şimşek. 

Σύμφωνα με τις ειδήσεις στο TRT Haber, σχεδιαζόταν να τερματιστεί η αγορά προϊόντων που αγοράζονται από το εξωτερικό για τις δοκιμές των εθνικών πυραύλων αεράμυνας του αεροπλάνου στόχου Şimşek, το οποίο κατασκευάστηκε με εγχώριες και εθνικές εγκαταστάσεις.

 

Έχοντας πετύχει την επιδιωκόμενη επιτυχία, το Şimşek μετατράπηκε σε «Πύραυλο» που πλήττει στόχους μεγάλου βεληνεκούς με αυτόνομη πτήση καθοδηγούμενη από GPS. Με αυτόν τον μετασχηματισμό, το Lightning, που χρησιμοποιήθηκε ως στόχος σε εναέριες βολές, σημαίνει ότι είναι πλέον έτοιμο να χρησιμεύσει ως UAV καμικάζι. Σε αυτό το σημείο, είναι γνωστό ότι η ταχύτητα του Şimşek, που είναι 450 κόμβοι, θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο και συνεχίζονται οι μελέτες σε μια υπερηχητική έκδοση.

Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της TUSAŞ Ömer Yıldız, ανακοίνωσε ότι εργάζονται για την υπερηχητική έκδοση του αεροσκάφους στόχου Şimşek. Εξηγώντας πώς ομαδοποιούνται οι ταχύτητες για πλατφόρμες αέρα, ο Şahin δήλωσε ότι οι πλατφόρμες κάτω από ταχύτητα 1 Mach ονομάζονται Subsonic, τα οχήματα που μπορούν να φτάσουν ταχύτητα 1 Mach ονομάζονται Transonic, εκείνα που μπορούν να υπερβούν την ταχύτητα 1 Mach ονομάζονται Supersonic και εκείνα που περνούν το φράγμα των  5 Mach ονομάζονται Υπερηχητικά. 

«Αυξήσαμε την ταχύτητα του Şimşek στους 450 κόμβους. Ετοιμάζουμε και μια υπερηχητική εκδοχή του. Με αυτό, στοχεύουμε τόσο να υπερβούμε τις υπερηχητικές ταχύτητες όσο και να φτιάξουμε ένα αεροσκάφος στόχου υψηλής ταχύτητας που θα πετάει με ταχύτητα 0,8-0,9 mach», είπε.

Το σχέδιο της Τουρκίας είναι τα αναπτυγμένα αεροσκάφη-στόχοι, να μπορούν να αναλάβουν διαφορετικούς ρόλους, δηλαδή να μπορούν να αναπτυχθούν σε διαφορετικές διαμορφώσεις.

Γίνεται προσπάθεια να μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την κατηγορία UAV για διαφορετικούς σκοπούς, επιτυγχάνοντας την δυνατότητα να εκτελούνται τρεις αποστολές με το ίδιο αεροσκάφος, αλλάζοντας απλώς το ωφέλιμο φορτίο.

Το ένα να  είναι αεροπλάνο στόχος και το άλλο να  είναι ψεύτικος στόχος καθώς ανάλογα με το ωφέλιμο φορτίο, το Şimşek θα μπορεί να μοιάζει με F-4, F-16 ή ίσως F-35 και το τρίτο το αεροσκάφος στόχος ŞİMŞEK να  μετατραπεί σε «πύραυλο» που πλήττει στόχους μεγάλου βεληνεκούς με αυτόνομη πτήση καθοδηγούμενη από GPS. 

Εκτοξευόμενο με καταπέλτη σε δοκιμές, το ŞİMŞEK UAV μπορεί να ενσωματωθεί σε επανδρωμένα και μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, είναι πιθανό να σχετίζεται με κεφαλή και καθοδήγηση.

Ο  Temel Kotil δήλωσε, ότι το σύστημα αεροσκάφους στόχου ŞİMŞEK μετατράπηκε σε αεροσκάφος καμικάζι με βεληνεκές 200 km και ότι η έκδοση καμικάζι του ŞİMŞEK μεταφέρει 5 κιλά εκρηκτικά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ενσωμάτωση με συστήματα S/UAV. Το σύστημα αεροσκαφών καμικάζι Şimşek, το οποίο απελευθερώθηκε από το σύστημα ANKA S / UAV στο παρελθόν, μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί από το σύστημα AKSUNGUR S / UAV.

Ο ερευνητής της αμυντικής βιομηχανίας Anıl Şahin είπε "Μπορείτε να βάλετε διαφορετικά ωφέλιμα φορτία και να ενημερώσετε τους αλγόριθμούς του ανάλογα με αυτό το φορτίο. Μπορείτε να βάλετε την κεφαλή ωφέλιμο φορτίο και εκτόξευση από το ANKA SİHA και χρησιμοποιήστε το ως πύραυλο" . 

Αλλά το drone μέχρι στιγμής έχει ένα μειονέκτημα,  το μικρό βάρος της κεφαλής,  μειώνει τις καταστροφικές του δυνατότητες. Ως εκ τούτου, οι ειδικοί μιλούν για τις δυνατότητες χρήσης drone για επίθεση σε συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας του εχθρού, τα οποία τα drones μπορούν να καταστείλουν με τον αριθμό τους.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ