Ελληνοτουρκικά

Αυτά είναι τα προγράμματα που καθυστερούν ή λείπουν από την προβολή της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας για το 2022

Η Τουρκική Προεδρία Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB) κυκλοφόρησε ένα νέο βίντεο στις 31 Ιανουαρίου, υπογραμμίζοντας τους στόχους της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας για το 2022.

Το βίντεο περιλαμβάνει τις δραστηριότητες που έχουν προγραμματιστεί για το 2022 σχετικά με τα ναυτικά έργα της Τουρκίας, τα οποία είναι τα ακόλουθα:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

LHD Anadolu

Μετά την απόσυρσή της από το πρόγραμμα F-35B JSF, η Άγκυρα αποφάσισε να μετατρέψει το μελλοντικό της LHD σε αεροπλανοφόρο, όπως είχε αναφέρει προηγουμένως το Naval News. Η Baykar, ένας Τούρκος κατασκευαστής drone, κατασκευάζει drones TB3 αποκλειστικά για το Anadolu. Ένας μηχανισμός κυλίνδρου θα εγκατασταθεί στο LHD για την εκτόξευση drones, ενώ θα χρησιμοποιηθεί δίχτυ ασφαλείας για την ασφάλεια των drones προσγείωσης, σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές.

Η πιο εκπληκτική πτυχή του βίντεο είναι η  χρονική περίοδος λειτουργίας του LHD Anadolu, η οποία φέρεται να είχε προγραμματιστεί για το 2022. Η ανάθεση της μελλοντικής ναυαρχίδας του Τουρκικού Ναυτικού αποκαλύφθηκε στο βίντεο του 2021. Μετά από πολλαπλές καθυστερήσεις στον εξοπλισμό του πλοίου λόγω της επιδημίας του COVID και των κυρώσεων, το LHD αναμενόταν να τεθεί σε λειτουργία το 2022, σύμφωνα με αξιωματούχους. 

Φρεγάτες I-class

Στα τέλη Δεκεμβρίου, η SSB δημοσίευσε ένα «Αίτημα » για τις τρεις τελευταίες φρεγάτες κατηγορίας I (6ο, 7ο και 8ο πλοία στο πρόγραμμα MILGEM). Τρεις φρεγάτες θα κατασκευαστούν ταυτόχρονα σε ένα ή ίσως περισσότερα ναυπηγεία. Το TCG Istanbul, το κορυφαίο πλοίο της κατηγορίας, σχεδιάζεται να τεθεί σε υπηρεσία το 2023.

Υποβρύχια AIP κατηγορίας Reis

Η μεταφορά του δεύτερου υποβρυχίου AIP στην αποβάθρα θα είναι μια σημαντική εξέλιξη του έργου υποβρυχίων κατηγορίας Reis της Τουρκίας. Ωστόσο, το TCG Piri Reis, το ηγετικό πλοίο της κατηγορίας Reis, καθελκύστηκε το 2019 και σύμφωνα με το βίντεο προβολής της SSB το 2021, είχε προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία το 2022. Ωστόσο, δεν αποκαλύφθηκαν πληροφορίες για αυτό το υποβρύχιο στη φετινή βίντεο από SSB. Παρά το γεγονός ότι οι πιο πρόσφατες αναφορές δείχνουν ότι η πρόοδος του εξοπλισμού της TCG Piri Reis είναι εντός χρονοδιαγράμματος, η SSB δεν την έχει δηλώσει έτοιμη για υπηρεσία φέτος. Το αρχικό σχέδιο ήταν να τεθεί σε λειτουργία το πρώτο σκάφος το 2022, ακολουθούμενο από ένα υποβρύχιο AIP ετησίως μέχρι το 2027.

Τουρκικού τύπου Fast Attacking Craft

Η σύμβαση για τη φάση σχεδιασμού των FAC υπογράφηκε στις 31 Αυγούστου 2020 και ο κύριος ανάδοχος, STM Defence, είχε ως στόχο να παραδώσει το πρώτο FAC σε 30 μήνες μετά την ολοκλήρωση της φάσης σχεδιασμού. Οι αξιωματούχοι της STM δήλωσαν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου Ναυτικών Συστημάτων στις 15 και 16 Νοεμβρίου στην Άγκυρα ότι η φάση σχεδιασμού θα ολοκληρωθεί το 2022. Ως αποτέλεσμα, η έναρξη της κατασκευής πρωτοτύπου το 2022 ήταν μια αναμενόμενη εξέλιξη.

Αεροσκάφος  ATR-72

Το πρόγραμμα Meltem-III, το οποίο καλύπτει την προμήθεια συνολικά 6 αεροσκαφών ATR72-600 και την τροποποίησή τους σε διάταξη Anti-Submarine Warfare (ASW), θα ολοκληρωθεί με την παράδοση των υπόλοιπων 2 ATR-72 (ονομάζονται P-72 στην Τουρκία). Στο πλαίσιο του έργου, του οποίου ηγείται η ιταλική εταιρεία Alenia Aermacchi / Leonardo, με σημαντική υποστήριξη από τον τουρκικό αμυντικό τομέα, παραδόθηκαν στο TNAC τέσσερα MPA μέχρι στιγμής, το πρώτο ήταν τον Μάρτιο του 2020, τα άλλα τρία το 2021.

Αμφίβιο επιθετικό όχημα ZAHA

Το Zaha Marine Assault Vehicle (MAV), το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στη Διεθνή Έκθεση Αμυντικής Βιομηχανίας 2019 (IDEF 2019), κατασκευάζεται από το FNSS της Τουρκίας βάσει σύμβασης με το SSB για να καλύψει τις απαιτήσεις του τουρκικού ναυτικού για τις αμφίβιες επιχειρήσεις. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των  αρχικών δοκιμών , εισήλθε στον τελευταίο γύρο δοκιμών στα μέσα Δεκεμβρίου 2021. Το ZAHA θα αναπτυχθεί στο LHD Anadolu.

Μη επανδρωμένα συστήματα

Bayraktar TB3

Το Bayraktar TB3, ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μεγάλης αντοχής (MALE) μεσαίου υψομέτρου (UCAV) ικανό για προσγείωση και απογείωση σε μικρό διάδρομο που κατασκευάστηκε από την Baykar, θα κάνει το ντεμπούτο του το 2022. Το TB3 βασίζεται στο δοκιμασμένο σε μάχη TB2, το οποίο έχει έχει εξαχθεί σε 16 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η SSB αποκάλυψε αυτό το έργο στις αρχές του 2021, περιγράφοντας το νέο drone ως ένα βελτιωμένο μοντέλο του TB2, το οποίο σχεδιάζεται να αναπτυχθεί μελλοντικά στο LHD Anadolu. 

Το TB3 θα είναι εξοπλισμένο με έναν εγχώριο κινητήρα που αναπτύχθηκε από το ΤΕΙ που ονομάζεται PD170 και θα μπορεί να μεταφέρει και να εκτοξεύει μια ποικιλία οπλισμών, συμπεριλαμβανομένων των οικογενειακών πυρομαχικών MAM με κατευθυνόμενη ακρίβεια, πυραύλων καθοδηγούμενους με λέιζερ L-UMTAS και CIRIT και διάφορες καθοδηγούμενες βόμβες.

Μη επανδρωμένα οχήματα επιφανείας (USV)

Ο τουρκικός αμυντικός τομέας έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων των USV. Από αυτή την άποψη, τουρκικές αμυντικές εταιρείες εργάζονται σε τέσσερα γνωστά έργα USV.

Το πρώτο έργο, το ULAQ, το οποίο πέρασε όλες τις δοκιμές στη θάλασσα, βρίσκεται τώρα σε μαζική παραγωγή. Τον περασμένο μήνα, η κοινοπραξία της ARES Shipyard και της Meteksan Defense εισήγαγε το ULAQ στις χώρες του ΝΑΤΟ και θεωρείται ως μια ισχυρή προοπτική να κυριαρχήσει σε αυτόν τον τομέα. Ένα άλλο έργο που ανακοινώθηκε από την κορυφαία αμυντική εταιρεία της Τουρκίας Aselsan τον Ιούλιο του 2021 είναι τα NB57 ASW και RD09 ASuW USV. Η Sefine Shipyard, συνεργάτης του έργου της Aselsan, έκοψε τον πρώτο χάλυβα για τα πλοία αυτό το καλοκαίρι.

Εκτός από αυτά τα έργα, η Aselsan αποκάλυψε την ιδέα USV Swarm, με την ονομασία "Albatros-S", κατά τη διάρκεια της αμυντικής έκθεσης IDEF-2021 στην Κωνσταντινούπολη τον Αύγουστο του 2021. Ενώ το Albatros-S είναι ένα έργο τεχνολογικής ανάπτυξης, είναι διαλειτουργικό με άλλα προγράμματα USV ως καθώς και μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας Albatros-S.

Το τέταρτο έργο προήλθε από την Dearsan Shipyard, η οποία αποκάλυψε μια νέα οικογένεια οπλισμένων μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (USV), το USV 15, στους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις 23 Δεκεμβρίου.

Η γνωστή κατασκευάστρια σκαφών της Τουρκίας Yonca Onuk Shipyard πρόκειται επίσης να ανακοινώσει το έργο της USV σύντομα.

Οπλικά Συστήματα

Αντιπλοϊκός πύραυλος Atmaca

Η τέταρτη κορβέτα κλάσης Ada του Τουρκικού Ναυτικού, TCG KINALIADA, πραγματοποίησε την τελική δοκιμαστική εκτόξευση του αντιπλοϊκού πυραύλου Atmaca, κατασκευής Roketsan, στις 19 Ιουνίου στη Μαύρη Θάλασσα. Μετά από αυτή τη δοκιμή, η Atmaca απέκτησε την αρχική ικανότητα λειτουργίας και άρχισε η μαζική παραγωγή.

Ο Atmaca θα αντικαταστήσει σταδιακά το υπάρχον απόθεμα πυραύλων Harpoon της Τουρκίας. Με το επιχειρησιακό του βεληνεκές πάνω από 220 χιλιόμετρα, θα είναι ο κύριος πύραυλος εδάφους-εδάφους των σκαφών επιφανείας του τουρκικού ναυτικού.

Ο Τούρκος κατασκευαστής κινητήρων Kale Arge θα παραδώσει τον εγχώριο στροβιλοκινητήρα KTJ-3200 που θα τροφοδοτεί τους πυραύλους Atmaca.

Η Kale παρέδωσε τον πρώτο κινητήρα KTJ-3200 στη Roketsan και την TUBITAK για να χρησιμοποιηθεί στις δοκιμές πυραύλων Atmaca και SOM τον Σεπτέμβριο του 2021. Οι κινητήρες KTJ-3200 θα αντικαταστήσουν τους γαλλικής κατασκευής κινητήρες TR40, οι οποίοι χρησιμοποιούνται σήμερα στους πυραύλους Atmaca.

Gokdeniz Close-in Weapon System (CIWS)

Το Gokdeniz έχει ήδη περάσει όλες τις δοκιμές αποδοχής και το Τουρκμενιστάν θα είναι το πρώτο που θα το χρησιμοποιήσει στην πρώτη του κορβέτα κλάσης Τουρκμενιστάν, "Deniz Khan".

Το Gokdeniz είναι ένα οπλικό σύστημα 35 χλστ. ικανό να εκτοξεύει 1100 βλήματα το λεπτό.

Χρησιμοποιεί πυρομαχικά Aselsan ATOM 35 mm, τα οποία είναι αποτελεσματικά έναντι εναέριων απειλών όπως πυραύλους, UAV, ελικόπτερα και ούτω καθεξής.

Τα προγράμματα που καθυστερούν ή λείπουν από την προβολή της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας για το 2022

Παρά το γεγονός ότι στο βίντεο ανακοινώθηκαν αρκετοί στόχοι έργων, υπάρχουν και άλλες προόδους που προβλεπόταν να φτάσουν σε ορόσημα το 2022 αλλά δεν έγιναν.

Το πρώτο και το δεύτερο θέμα είναι η παράδοση του LHD Anadolu και του πρώτου υποβρυχίου κλάσης Reis, τα οποία έχουν ήδη αναφερθεί και τα δύο. Παρά το γεγονός ότι η καθυστέρηση του LHD Anadolu ήταν κάπως προβλεπόμενη, η θέση σε λειτουργία του TCG Pirireis ήταν ένα αξιοσημείωτο ορόσημο που σημειώθηκε το 2022. Δεν είναι γνωστό εάν η παράδοση θα πραγματοποιηθεί ή όχι το 2022.

Το έργο τορπιλών βαρέων βαρών AKYA, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε χαμηλή αρχική παραγωγή, δεν αναφέρθηκε από την SSB. Σύμφωνα με τουρκικά μέσα ενημέρωσης, τα πρώτα πρωτότυπα έχουν παραδοθεί στο τουρκικό ναυτικό και θα τεθούν σε υπηρεσία φέτος. Η AKYA πέρασε όλες τις δοκιμές της και αναμένεται να ξεκινήσει την υπηρεσία στις αρχές του 2022.

Μια άλλη αναμενόμενη πρόοδος είναι το πρώτο σύστημα κάθετης εκτόξευσης της Τουρκίας (VLS), γνωστό ως MiDAS ή MIDLAS. Μετά τη διακοπή των αρχικών σχεδίων αγοράς για το Mk 41 VLS από τις αμερικανικές κυρώσεις, η τουρκική αμυντική εταιρεία Roketsan αναπτύσσει ένα σύστημα κάθετης εκτόξευσης για το μελλοντικό TCG Istanbul.

Το MiDAS θα μπορεί να εκτοξεύσει τόσο την εγχώρια ανεπτυγμένη οικογένεια πυραύλων αεράμυνας Hisar (Hisar-O / Hisar-O+) όσο και την ESSM.

Το MiDAS θα είναι το πιο σημαντικό όπλο του μελλοντικού TCG Istanbul, επομένως, το MiDAS αναμενόταν να εγκατασταθεί στο TCG Istanbul για να ολοκληρωθεί έγκαιρα η προγραμματισμένη παράδοση της πρώτης γηγενούς φρεγάτας.

Η ανακοίνωση δεν περιλαμβάνει καμία λεπτομέρεια σχετικά με το έργο αντιτορπιλικών αεράμυνας TF-2000. Στην έκθεση IDEF-21, σημειώθηκαν δύο σημαντικές εξελίξεις που σχετίζονται με το έργο TF-2000 ADD. Ο πρώτος από αυτούς ήταν ο διαγωνισμός για τον εξοπλισμό σόναρ του αντιτορπιλικού, ο οποίος ανατέθηκε στην κοινοπραξία Aselsan-Armelsan.

Η άλλη εξέλιξη ήταν τα σχόλια του κορυφαίου αξιωματούχου προμηθειών της Τουρκίας, Ισμαήλ Ντεμίρ για το έργο κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνέντευξης Τύπου της έκθεσης.

Δήλωσε ότι το TF-2000 αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό και ότι το έργο πήρε το πράσινο φως. Αξιωματούχοι του Τουρκικού Ναυτικού δήλωσαν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου Ναυτικών Συστημάτων ότι προβλέπεται να ολοκληρωθεί η φάση σχεδιασμού του TF-2000 το 2022.

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι η τουρκική πολεμική βιομηχανία έχει αρκετά project που τρέχουν για το πολεμικό ναυτικό της. Ορισμένα από αυτά όπως προαναφέραμε ήδη τρέχουν με σημαντική χρονική  καθυστέρηση και άλλα αποσοιωπούνται στην έκθεση του 2022 καίτοι υπήρχαν στην αντίστοιχη της SSB του έτους 2021. 

Οπωσδήποτε όμως θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η Τουρκία  κινείται με γνώμονα την "Γαλάζια Πατρίδα" στρέφοντας την προσοχή της στην δημιουργία γηγενών  πολεμικών πλοίων και οπλικών συστημάτων.

Οποιαδήποτε πρόβλεψη για την  πλήρη ευόδωση , χρονική καθυστέρηση ή ακόμη και ματαίωση των τουρκικών εξοπλιστικών προγραμμάτων, ενέχει μεγάλη πιθανότητα ρίσκου.

Οι λόγοι είναι η δεινή οικονομική κατάσταση της Τουρκίας σήμερα και η πολιτική πόλωση που επικρταεί στη χώρα, η οποία μπορεί να εξελιχθεί σε μείζονα εσωτερική κρίση στο μέλλον. 

Η Ελλάδα θα πρέπει να κινηθεί σε τρείς πυλώνες για την ανάσχεση των συνεχών  ναυτικών εξοπλιστικών προγραμμάτων της Τουρκίας, προκειμένου να κυριαρχεί σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο. 

Ο πρώτος είναι η PESCO στην οποία θα πρέπει να εμβαθύνουμε και να συμμετέχουμε σε πολλά project της. 

Ο δεύτερος  είναι η αγορά μέσων και οπλικών συστημάτων από φίλες και σύμμαχες χώρες σε συγκερασμό με αξιόπιστες  αμυντικές συμφωνίες  τις οποίες είτε έχουμε υπογράψει , είτε στις οποίες θα προβούμε.

Και ο τρίτος είναι η ανάπτυξη της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ