Ελληνοτουρκικά

Προπαγάνδα υπέρ Αγκυρας από τον Economist: Εκθειάζει τα τουρκικά Type-214

Το γνωστό και διάσημο περιοδικό ECONOMIST, προφανώς παίζοντας αλλότρια παιχνίδια τουρκικής προπαγάνδας, εκθειάζει την κατασκευή του πρώτου από τα έξι γερμανικά υποβρύχια Type-214, αναφέροντας περί δήθεν ανωτερότητας του νεότευκτου τουρκικού υποβρύχιου στόλου έναντι του ελληνικού, λες και η Ελλάδα δεν διαθέτει ανάλογου τύπου υποβρύχια.

Το περιοδικό αναφέρει ότι το πρώτο εκ των έξι υποβρυχίων με το όνομα Piri Reis θα ενταχθεί στον τουρκικό στόλο τον 2022, ενώ 5 ακόμη υποβρύχια της ιδίας κλάσης θα ακολουθήσουν στα επόμενα χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

“Πρόκειται για ένα θρίαμβο για το ναυτικό της Τουρκίας και έναν πονοκέφαλο για την Ελλάδα. Η Αθήνα παρά το εξοπλιστικό της πρόγραμμα εξακολουθεί να μην φτάνει ούτε στο ήμισυ του τουρκικού επιπέδου, αφού το ναυτικό της Τουρκίας είναι μεγαλύτερο και νεότερο”, αναφέρει ο αρθρογράφος του περιοδικού.

Η ουσία όμως του άρθρου/μηνύματος υπογραμμίζει την χρήση των τουρκικών υποβρυχίων στις εξής αποστολές :

Α. Για συλλογή πληροφοριών σε αμφισβητούμενα ύδατα ( δηλαδή ελληνικά χωρικά ύδατα).

Β. Κατασκοπεία και άλλες επιχειρήσεις κατά της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδος-Ισραήλ-Κύπρου-Αιγύπτου ( αλλά και κατά του αγωγού East Med όταν αυτός κατασκευαστεί).

Γ. Για επιχειρήσεις κατά επίγειων στόχων ( ελληνικά νησιά) με γερμανικής κατασκευής πυραύλους IDAS, ενώ οι Τούρκοι ετοιμάζουν και την τοποθέτηση βαλλιστικών πυραύλων Gezgin με εμβέλεια 350 χλμ.

Αναφέρεται επίσης, ότι η σοβαρή και ισχυρή ελληνική διπλωματική προσπάθεια μπλοκαρίσματος του εξοπλιστικού προγράμματος υποβρυχίων της Τουρκίας, δέχθηκε ένα ισχυρό “κτύπημα” από τον άξονα Γερμανίας-Ισπανίας-Ιταλίας και αυτό μας λέει πολλά για την συνέχεια.

Σε αντιδιαστολή έχουμε τον άξονα Γαλλίας-Ελλάδος-Κύπρου, αναφέρει το περιοδικό, ουσιαστικά οριοθετώντας τις δύο “αντίπαλες” πλευρές στην Α. Μεσόγειο και υποδεικνύοντας ότι η συνέχεια θα είναι τρομερά δυναμική από εδώ και στο εξής.

Το πιο ανησυχητικό όμως για την χώρα μας, το διαβάσετε παρακάτω, όπου τονίζεται πω; η Γερμανία, “βλέπει” την Τουρκία ως ανάχωμα στα νότια της Ρωσίας, ενώ υπογραμμίζεται ότι η χώρα αυτή διαθέτει μια μεγάλη σε αριθμό τουρκική διασπορά που καθορίζει πλέον σοβαρά τις εξελίξεις στο εσωτερικό της χώρας.

“Οι σχέσεις της Γερμανίας με την Τουρκία δεν αφορά μόνο τις διεθνείς σχέσεις αλλά είναι και εσωτερικό ζήτημα”, αναφέρει ο Σίνεμ Αντάρ του Κέντρου τουρκικών σπουδών του Βερολίνου.

Ελληνικός υποβρύχιος στόλος εφιάλτης για τους Τούρκους

Η ελληνική απάντηση σε αυτού του είδους τα άρθρα είναι το πιστοποιημένο γεγονός ότι το ελληνικό πολεμικό ναυτικό διαθέτει ήδη τέσσερα υποβρύχια Type 214, «κλάσης Παπανικολής», συν τα δυο εκσυγχρονισμένα, “Ωκεανός” και “Πιπίνος”, τα οποία αποτελούν τον μεγαλύτερο εφιάλτη του τουρκικού πολεμικού ναυτικού.

Τα τέσσερα «κλάσης Παπανικολής», είναι τα πιο σύγχρονα συμβατικά υποβρύχια στον κόσμο και τα καλύτερα που διαθέτει ναυτική δύναμη στο ΝΑΤΟ.

Στο πλαίσιο του προγράμματος εκσυγχρονισμού Neptune-II, το «Ωκεανός» - όπως και το «Πιπίνος» - απέκτησε νέα συστήματα πλοήγησης, μείωσης θορύβου, καθώς και νέο σόναρ και ραντάρ. Φέρει το οπλικό σύστημα ISUS, τορπίλες και κατευθυνόμενα βλήματα Sub Harpoon.

Υπενθυμίζουμε, στους Τούρκους επιτελείς του ΠΝ που πρόσφατα δεν τόλμησαν να στείλουν τα δικά τους υποβρύχια στην συμμαχική άσκηση υποβρυχίων “Dynamic Manta 2021”, ότι οι Έλληνες “υποβρυχιάδες” έχουν αποκτήσει στο ΝΑΤΟ πλέον την φήμη των Ελλήνων πιλότων, αποτελώντας τον φόβο και τον τρόμο εχθρών και φίλων.

Επιγραμματικά, πριν μερικά χρόνια, το υποβρύχιο «ΠΙΠΙΝΟΣ» (S-121), μπόρεσε να "βυθίσει" εικονικά βέβαια στην ίδια άσκηση, δύο βρετανικά πυρηνοκίνητα υποβρύχια, "εξαπολύοντας" δύο τορπίλες χωρίς να γίνει καθόλου αντιληπτό από τους Βρετανούς που θεωρούνται “καθηγητές” στον τομέα αυτόν.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αφορά το γεγονός ότι τα ελληνικά πληρώματα των υποβρυχίων μας γνωρίζουν απ' έξω και ανακατωτά όλες τις δυνατότητες αυτής της κλάσης υποβρυχίου που αποκτούν οι Τούρκοι.

Έχουν υλοποιήσει πολλές αποστολές, και έχουν εκπαιδευτεί σε τέτοιο βαθμό που κάνουν τα πάντα με κλειστά μάτια, ειδικά σε κινήσεις τακτικής στον βυθό, όπως έγινε και το 2020 κοντά στο Καστελόριζο, όταν τα τουρκικά πολεμικά πλοία "εγκλωβίστηκαν" από τα υποβρύχια μας χωρίς να το πάρουν χαμπάρι οι Τούρκοι.

Όταν η Τουρκία θα βγάλει το πρώτο της σύγχρονο υποβρύχιο στο Αιγαίο, θα έχει να αντιμετωπίσει έναν επιπλέον διπλό εφιάλτη που αφορά τις τορπίλες βαρέως τύπου και τα αντίμετρα.

Επίσης, μέσα στο 2021 αναμένεται να παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό μας, τα τέσσερα υπερσύγχρονα αμερικανικά ελικόπτερα Romeo (MH-60R) που χαρακτηρίζονται ως «φονιάδες των υποβρυχίων».

Τα νέα αποκτήματα θεωρούνται κορυφαία στο είδος τους, καθώς είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανθυποβρυχιακού, ηλεκτρονικού πολέμου και πολέμου επιφανείας, έχοντας τη δυνατότητα να καταστρέψουν εχθρικά πλοία σε απόσταση έως και 100 ναυτικών μιλίων (1.852 μέτρων).

Σε όλα αυτά, δεν αναφέραμε όμως το πιο σημαντικό, που αφορά την ναυτοσύνη των ελληνικών πληρωμάτων, που αποτελεί κληρονομιά της πανάρχαιας σχέσης των Ελλήνων με την θάλασσα, η οποία στο τέλος, θα είναι ο ισχυρότερος καταλύτης που θα επιφέρει την καταστροφή του τουρκικού νεο-Οθωμανικού στόλου, όταν και όποτε αυτό απαιτηθεί στην πράξη.  

 

 

         

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ