"Ο Έλληνας στρατηγός που αιχμαλωτίσαμε". Εντολή του Ρ.Τ.Ερντογάν για αναβίωση της Μικρασιατικής Εκστρατείας στην μνήμη των Τούρκων Νεο-Οθωμανών. "Ο Έλληνας στρατηγός που αιχμαλωτίσαμε" είναι ο τίτλος ενός ακόμη σήριαλ υπερπαραγωγή στην φαρέτρα της ανθελληνικής προπαγάνδας του Ερντογάν.
Ομως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Εδώ και χρόνια είχε γίνει παρέμβαση ΗΠΑ και είχε συμφωνηθεί μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας η αποπομπή σημειών από ιστορικά βιβλία, η απομάκρυνση ταινιών που σκοπό είχαν να εξάψουν τα μίση μεταξύ των λαών. Ολα στο πλαίσιο της ελληνοτουρκικής φιλίας.
Πλέον αυτό δεν ισχύει.
Ο Ερντογάν δείχνει πως κάτι φοβάται και προετοιμάζεται. Είναι οι αλλαγές συνόρων που έρχονται; Τα ανοιχτά μέτωπα που έχει; Η απομάκρυνση από τη Δύση; Iσως ένας συνδιασμός όλων αυτών!
Οι εντολές που έχει δώσει για "βομβαρδισμό" των Τούρκων με Οθωμανικές ταινίες προς εξύψωση του ηθικού σημαίνει πως είμαστε πολύ κοντά σε έναρξη επιχειρήσεων...
Τώρα πως γίνεται αυτοί να προχωρούν σε τέτοιες κινήσεις και η ελληνική τηλεόραση να δείχνει τουρκικά σίριαλ είναι απορίας άξιο.
Το σήριαλ επιχειρεί να εκμηδενίσει έναν από τους πιο γνωστούς Έλληνες στρατηγούς στον οποίο υποκλίθηκε ακόμα και ο Κεμάλ Ατατούρκ.
“Selanik 1920 destani” (Θρύλος της Θεσσαλονίκης 1920). Αυτή είναι η σειρά που αναμένεται να αποτελέσει το μεγάλο «όπλο» προπαγάνδας του τουρκικού Kanal D.
Πρόκειται για μια πανάκριβη παραγωγή, με πρωταγωνιστή τον Κέβιν Κόστνερ στον ρόλο του Κεμάλ Ατατούρκ, ενώ θα συμμετέχει και ο Τζορτζ Κλούνεϊ, σύμφωνα με όσα αναφέρουν τουρκικά δημοσιεύματα. Και αυτό ακούγεται πολύ περίεργο, ειδικά για τον Τζορτζ Κλούνεϊ, έναν ηθοποιό με εγνωσμένη ευαισθησία στα ανθρώπινα δικαιώματα που ειδικά αυτή την περίοδο στην Τουρκία είναι άγνωστες λέξεις. Γυρίσματα θα γίνουν κυρίως στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και στην Θεσσαλονίκη.
Ο ρόλος του στρατηγού Νικολάου Τρικούπη
Ο στρατηγός Νικόλαος Τρικούπης μετείχε στη Μικρασιατική Εκστρατεία. Αν και ηγείτο πέντε μεραρχιών, ύστερα από σειρά στρατηγικών λαθών, αιχμαλωτίστηκε μαζί με πολλές στρατιωτικές μονάδες. Αργότερα επέστρεψε στην Ελλάδα, όταν το 1923 επήλθε συμφωνία ανταλλαγής αιχμαλώτων. Ήταν διοικητής του Α’ Σώματος Στρατού στη περιοχή της πόλης Αφιόν Καραχισάρ.
Σοβαρότερο λάθος αποτέλεσε το γεγονός ότι διοικώντας τόσες μεγάλες στρατιωτικές μονάδες, δεν προχώρησε στην ανάπτυξη των αναγκαίων προκεχωρημένων φυλακίων και ενός δικτύου παρατηρητών προκειμένου να διαφυλάξει την εμπροσθοφυλακή των μονάδων ευθύνης του. Εντέλει, όταν οι ελληνικές δυνάμεις δέχθηκαν την αιφνίδια επίθεση με διπλάσιες αριθμητικά δυνάμεις από τον κεμαλικό στρατό, δεν διέταξε τα σώματα ευθύνης του σε συντεταγμένη οπισθοχώρηση, με αποτέλεσμα την περικύκλωση και την αιχμαλωσία αυτών.
Το ρήγμα που προέκυψε στο μέτωπο έπειτα από την ήττα στη μάχη του Αλή Βεράν, προκάλεσε την κατάρρευση ολόκληρου του μετώπου και την άτακτη φυγή των ελληνικών δυνάμεων προς τα παράλια. Το ξίφος του Νικολάου Τρικούπη βρίσκεται στο Πολεμικό Μουσείο της Άγκυρας.
Για τον ρόλο του Έλληνα στρατηγού επιλέχθηκε ο ηθοποιός Erdal Çaylak. Ο Erdal Çaylak γεννήθηκε στην Άγκυρα το 1970. Συνέχισε την υποκριτική του καριέρα στο Βερολίνο στη Γερμανία και σπούδασε Σινεμά και Τηλεόραση στην Κωνσταντινούπολη. Αργότερα εργάστηκε ως ηθοποιός στην Αμερική. Ο Erdal Çaylak έχει ρίζες από τη Θεσσαλονίκη και ισχυρίζεται πως έχει συγγενικό δεσμό με τον Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ.
Ανθελληνική προπαγάνδα
Το σενάριο (και) αυτής της τηλεοπτικής σειράς αναμένεται να επικεντρωθεί στην… αποθέωση του Κεμάλ Ατατούρκ και την ανθελληνική προπαγάνδα. Το τελευταίο επιβεβαιώνεται από τα τουρκικά δημοσιεύματα για το σίριαλ… υπερπαραγωγή. Όπως στην περίπτωση του ρεπορτάζ της Televizyon Gazetesi που έχει μια φωτογραφία του Νικολάου Τρικούπη, στην οποία γράφει:
«Οι Έλληνες στη θάλασσα στις 9 Σεπτεμβρίου 1922. Η Σμύρνη σώθηκε από την εισβολή του εχθρού. Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του Έλληνα στρατηγού: «Το νερό είναι πολύ όμορφο, ελάτε».
Ο διάλογος Κεμάλ Ατατούρκ – Νικόλαου Τρικούπη
Στη συνέχεια, το δημοσίευμα επικαλούμενο ιστορικές πηγές, παραθέτει έναν διάλογο μεταξύ Ατατούρκ – Τρικούπη. Όταν ο πόλεμος τελείωσε και ο Έλληνας στρατηγός αιχμαλωτίστηκε, ο Τρικούπης είπε στον Ατατούρκ:
«Έπρεπε να έχω αυτοκτονήσει».
Τότε εκείνος του απάντησε:
«’Εχετε υπόψη σας, ότι και ο Μέγας Ναπολέων συνελήφθη αιχμάλωτος. Εσείς έχετε εκτελέσει το καθήκον σας πλήρως και μέχρι τέλους, γι’ αυτό και έχομε απόλυτη εκτίμηση και σεβασμό προς εσάς. Εδώ δεν είσθε αιχμάλωτος, είσθε φιλοξενούμενος!…»
Στη συνέχεια, ο Κεμάλ Ατατούρκ γύρισε στον Ισμέπ Πασά και του είπε:
«Έλεγξε ότι οι συνθήκες κράτησής τους είναι καλές. Πες μου αν αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε πρόβλημα».
Ο Νικόλαος Τρικούπης έμενε σε ένα μπλε σπίτι μαζί με άλλους αιχμαλώτους πολέμου Έλληνες αξιωματικούς.
Το επίσημο περιοδικό του τουρκικού Γενικού Επιτελείου «Ένοπλες Δυνάμεις» («Silahlı Kuvvetleri») στο τεύχος του Οκτωβρίου 2010 αφιερώνει άρθρο στη συνάντηση Τρικούπη – Κεμάλ, η οποία έγινε στις 4 Σεπτεμβρίου, σε οικία πλούσιας οικογενείας στο Ουσάκ, η οποία είχε βαφεί με τα χρώματα της ελληνικής σημαίας, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες του Έλληνα αρχιστρατήγου. Σήμερα η οικία αυτή χρησιμοποιείται ως Μουσείο Εθνογραφικό και του Ατατούρκ (Uşak Atatürk ve Etnoğrafya Müzesi) και διατηρεί τα ίδια χρώματα (μπλε και άσπρο).
Εντολή Ερντογάν για βομβαρδισμό των Τούρκων με Οθωμανικές ταινίες
Το κλίμα εθνικισμού που συντηρεί το καθεστώς Ερντογάν ενισχύεται και από την προπαγάνδα ενός ακόμη σήριαλ που προβάλλεται στην κρατική τηλεόραση. Πρόκειται για ένα οθωμανικό σίριαλ με θέμα τις πολεμικές εκστρατείες των Τούρκων εναντίον των Χριστιανών καθώς και τις σφαγές τους!
Ο ίδιος ο σουλτάνος έχει δώσει τις… ευλογίες του για μία σειρά με ήρωα τον ιδρυτή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Πρόκειται για το σήριαλ «η ανάσταση του Ερτουγκρούλ» και το 2015 ο Τούρκος πρόεδρος είχε επισκεφθεί τα γυρίσματα, μαζί με τη σύζυγό του Εμινέ.
Tαυτόχρονα, ο Ρ.Τ.Ερντογάν προχώρησε από τις 20 Μαρτίου και στην προβολή της τουρκικής τηλεοπτικής σειράς «Μωάμεθ ο «κατακτητής του Κόσμου» Fatih , με σαφή στοχοποίηση της Ελλάδος αλλά και άλλων χωρών αποκαλύπτει μεγάλο ρωσικό ΜΜΕ.
Ολα αυτά εντάσσονται στα πλαίσια «επιμόρφωσης» εκατομμυρίων Τούρκων περί «κακών , ύπουλων, δόλιων» Ελλήνων είτε του Βυζαντίου είτε στο πόλεμο του 1919-1922 στην Μικρά Ασία.
Οι Τούρκοι προετοιμάζονται εντατικά