Εθνικά θέματα
Ενημερώθηκε στις:

Τελικά στην χώρα μας ποιος κάνει κουμάντο; Υπό την πίεση των ΗΠΑ οι ελληνικές εταιρείες αρνήθηκαν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο!

Τις τελευταίες εβδομάδες, τρεις μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αρνήθηκαν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, μη θέλοντας να πέσουν στις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες σε ορισμένους αερομεταφορείς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι πληροφορίες που ελήφθησαν από συμμετέχοντες στην αγορά επιβεβαιώνονται από το Reuters με βάση τα στοιχεία θαλάσσιων μεταφορών, όπως αναφέρει το rua.gr/news/bissecon.

Τρεις ελληνικές εταιρείες - Minerva Marine, Thenamaris και TMS Tankers - ήταν ενεργοί προμηθευτές ρωσικών καυσίμων μέχρι τον Οκτώβριο, στη συνέχεια μείωσαν σταδιακά τις αποστολές και τον Νοέμβριο απέρριψαν αιτήματα για φόρτωση πλοίων. Οι ελληνικές εταιρείες μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο για δεκαετίες και συνέχισαν να το κάνουν ακόμη και σε μια εποχή που οι περισσότερες δυτικές εταιρείες αρνούνταν να μεταφέρουν για να αποφύγουν τους κινδύνους κυρώσεων. Της απόφασης των εταιρειών, σημειώνει το Reuters, προηγήθηκαν οι αυστηρότερες κυρώσεις των ΗΠΑ που επιβλήθηκαν στις ρωσικές προμήθειες πετρελαίου.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν τις πρώτες κυρώσεις σε ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στην Τουρκία και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα τον Οκτώβριο· μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο σε τιμή υψηλότερη από το όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι που είχαν ορίσει τα δυτικά κράτη. Στη συνέχεια άλλα τρία πλοία τέθηκαν υπό κυρώσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Reuters σημειώνει ότι αυτή η εξέλιξη ήταν ένα πλήγμα για τη Ρωσία, καθώς περιορίζει τον αριθμό των ναυτιλιακών εταιρειών που επιθυμούν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε καταναλωτές στην Τουρκία, την Ασία, τη Μέση Ανατολή, τη Νότια Αμερική και την Αφρική. Το σχέδιο νέας δέσμης κυρώσεων της ΕΕ περιέχει απαγόρευση της πώλησης δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου στη Ρωσική Ομοσπονδία, προκειμένου να αποτραπούν οι προσπάθειες της Μόσχας να παρακάμψει τις δυτικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο χρησιμοποιώντας έναν «σκιώδη στόλο»

Η Ρωσία βασίζεται τώρα στη ναυτιλιακή της εταιρεία Sovcomflot και σε πολλές ελάχιστα γνωστές ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Ινδία, το Χονγκ Κονγκ, τις Σεϋχέλλες, τη Γκάνα και άλλες τοποθεσίες, σύμφωνα με εμπόρους και ναυτιλιακά στοιχεία. Τα πλοία φέρουν σημαίες διαφορετικών κρατών από τη Λιβερία έως τα Νησιά Κουκ.

Και οι τρεις εταιρείες ήταν ενεργές στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και καυσίμων μέχρι τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο, όταν άρχισαν να μειώνουν τη συμμετοχή τους, σύμφωνα με τους traders και τα στοιχεία των ναυτιλιακών πρακτόρων που είδε το Reuters. Και οι τρεις εταιρείες απέρριψαν αιτήματα για πλοία για φόρτωση ρωσικού αργού το Νοέμβριο και αργότερα, δήλωσαν οι traders, οι οποίοι προηγουμένως συνεργάζονταν με τις τρεις εταιρείες. Η έξοδος των Ελλήνων ναυλωτών από το εμπόριο ακολούθησε τις αυστηρότερες κυρώσεις των ΗΠΑ που επιβλήθηκαν στις ρωσικές μεταφορές πετρελαίου.

Οι τρεις ελληνικές εταιρείες μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο για δεκαετίες και συνέχισαν να το κάνουν όταν οι περισσότερες άλλες δυτικές εταιρείες σταμάτησαν να εκτελούν τα δρομολόγια για να αποφύγουν τους αυξανόμενους κινδύνους κυρώσεων και την επιβολή του ανώτατου ορίου τιμών.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ